طرز تهیه فلافل بندری اصل به سبک ساندویچی

به گزارش مجله بای بلاگ، فلافل برای ایرانیان، به ویژه مردم جنوب، چیزی بیش از یک غذای صرف است. این غذای خیابانی خوشمزه با فرهنگ جنوب ایران عجین شده است و حتی توانسته پیوندی بین ایران و کشورهای حوزه مدیترانه ایجاد کند. پس در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه فلافل بندری اصل را به سبک ساندویچی ها مرور کنیم.

طرز تهیه فلافل بندری اصل به سبک ساندویچی

مواد لازم برای تهیه فلافل بندری اصل

  • نخود 450 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • سیر 3 حبه
  • پودر زیره 1 قاشق غذاخوری
  • جعفری خشک 1 قاشق غذاخوری
  • تخم گشنیز نصف قاشق غذاخوری
  • روغن 1 فنجان
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه فلافل بندری اصل

1. آماده کردن نخود و مخلوط کردن مواد

اولین مرحله از طرز تهیه فلافل بندری این است که نخود را حداقل یک شب قبل از تهیه این غذا با آب خنک خیس کنید و هر 6 تا 7 ساعت آب آن را عوض کنید.

بعد از یک روز خوب آب آن را بگیرید و با چرخ گوشت یا غذاساز، نخودها را خوب خمیر کنید بعد سیر و پیاز رنده شده که آب آن را گرفته اید و ادویه ها را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید.

نکته مهم: اگر فکر می کنید مخلوط شما هنگام سرخ کردن حالت خود را از دست می دهد، می توانید یک سیب زمینی پخته یا یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید.

2. آماده کردن فلافل

اکنون نوبت آن رسیده که فلافل بندری را آماده کنید برای این کار یک قاشق از خمیر فلافل خود را بردارید و از آن یک توپ در دست خود درست کنید. باید آن را کمی فشار دهید تا شبیه یک سکه ضخیم گردد. هر چند وقت یکبار دست های خود را خیس کنید تا این روند آسان تر گردد.

اجازه دهید روغن در یک تابه عمیق به دمای جوش برسد و سپس گلوله های فلافل را در روغن غرق کنید و حدود 3 دقیقه صبر کنید تا رنگ طلایی فلافل براق گردد.

روغن اضافی را با دستمال کاغذی بگیرید. از نان و سبزیجات تازه مانند گوجه فرنگی و پیاز می توانید برای تهیه ساندویچ فلافل در کنار کمی خیارشور، کاهو بهره ببرید و در نهایت با میزانی سس مخصوص ساندویچ را کامل نموده و میل کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه فلافل بندری

تهیه و پخت فلافل کاری نسبتا ساده است که همه می توانند در منزل آن را انجام دهند اما خوب است برای تهیه فلافل به نکات و فوت وفن های آن توجه کنید.

آماده سازی نخود

حتما از نخود خشکی که یک شب خیس شده بهره ببرید تا نفخ نخود به خوبی گرفته گردد و نخود نرم تر شده و راحت تر بپزد. استفاده از نخود کنسرو شده بافتی مشابه نخواهد داشت و پس از مخلوط شدن با تمام مواد، خیس می گردد.

استراحت دادن به مایه فلافل

قرار دادن فلافل در یخچال قبل از سرخ کردن به خشک شدن رطوبت اضافی آن یاری می نماید بنابراین باعث می گردد حاصل کارتان یک فلافل بهتر باشد.

نکاتی برای مایه فلافل

اگر خمیر فلافل شما سفت شده باشد می توانید میزانی آب ولرم به آن اضافه کنید اما اگر خیلی شل شده باشد آرد نخود گزینه مناسبی است. و اگر حین سرخ شدن فلافل از هم پاشید یا ترک خورد احتمالا یا مواد خیلی درشت یا شل تهیه شده است.

راز فلافل نرم و تند و سفت نشدن فلافل

اگر دوست دارید بافت فلافل شما خیلی سفت نباشد و نرم و ترد گردد بهتر است سیب زمینی به آن اضافه کنید هر چند فلافل اصل نه سیب زمینی دارند نه تخم مرغ.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8988

به "طرز تهیه فلافل بندری اصل به سبک ساندویچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فلافل بندری اصل به سبک ساندویچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید