آمادگی جسمانی ضعیف موجب افزایش خطر اضطراب و افسردگی می شود

به گزارش مجله بای بلاگ، محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند افرادی که از آمادگی جسمانی کافی برخوردار نیستند، در مقایسه با سایرین تقریبا دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند، همچنین این افراد 60 درصد بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به اضطراب هستند.

آمادگی جسمانی ضعیف موجب افزایش خطر اضطراب و افسردگی می شود

به گزارش خبرنگاران، تحقیقات این دانشگاه با کمک 152 هزار و 978 داوطلب 40 تا 69 ساله انجام گرفت. در این تحقیقات آمادگی جسمانی هوازی داوطلبان با استفاده از یک دوچرخه ثابت و آمادگی جسمانی عضلانی آن ها از طریق قدرت چنگ زدن و دریافت، مورد مطالعه قرار رفت.

همچنین داوطلبان یک پرسشنامه در خصوص عوارض اضطراب و افسردگی را تکمیل کردند. پس از 7 سال شرایط آمادگی جسمانی داوطلبان مجددا ارزیابی شد.

محققان دریافتند داوطلبانی که در آغاز دوره تحقیق از سطح بالای آمادگی جسمانی هوازی و عضلانی برخوردار بودند، پس از 7 سال، در مقایسه با سایرین سلامت روانی بهتری دارند.

داوطلبانی که امتیاز آمادگی جسمانی عضلانی و هوازی آن ها در مجموع کمتر از سایر داوطلبان بود، 98 درصد بیش از داوطلبانی که بالاترین امتیاز را در آزمایشات اولیه به دست آوردند، در معرض خطر ابتلا به افسردگی، 60 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اضطراب و 80 درصد بیشتر در معرض ابتلا به یکی از اختلالات روانی متداول قرار داشتند.

به گفته محققان، نتایج این تحقیقات نشان می دهد تشویق مردم به انجام فعالیت های بدنی بیشتر، دارای مزایای قابل توجهی برای سلامت عمومی است و علاوه بر بهبود سلامت جسمی، بر حفظ سلامت روان نیز تاثیرگذار است. به نظر می رسد ارتقای آمادگی جسمانی از طریق انجام ترکیبی از فعالیت های ایروبیک و تمرینات قدرتی، بیشترین تاثیر را بر سلامت جسم و روان و به ویژه افسردگی دارد.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، بیش از 350 میلیون نفر در سراسر جهان به افسردگی مبتلا هستند و این اختلال مهمترین عامل ناتوانی در سراسر جهان محسوب می شود. زنان بیشتر از مردان در معرض افسردگی هستند. تغییرات هورمونی، ساختار مغز و عوامل محیطی و اجتماعی می تواند در این امر دخیل باشد.

مهمترین علائم افسردگی عبارتند از:

-احساس غم، اندوه، پریشانی و ناامیدی به صورت مستمر

-تحریک پذیری عصبی حتی در مواجهه با مسائل کم اهمیت

-بی علاقگی و عدم تمایل نسبت به انجام امور عادی، شرکت در جمع دوستان و خانواده، تفریح، ورزش و کارهای گروهی

-اختلال خواب شامل کم خوابی یا پرخوابی

-احساس خستگی مزمن و کمبود انرژی

-کاهش یا افزایش اشتها

-کاهش یا افزایش وزن

-احساس سردرگمی، بی ارزش بودن، بی حوصلگی و احساس گناه

-بروز دردهای ناگهانی و مسائل جسمی جدید از قبیل درد پشت و سردرد

-عدم تمرکز

-اضطراب

-اختلال در قدرت تصمیم گیری و حافظه

-تکرار افکار مرگ و خودکشی

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5021

به "آمادگی جسمانی ضعیف موجب افزایش خطر اضطراب و افسردگی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی جسمانی ضعیف موجب افزایش خطر اضطراب و افسردگی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید