ارائه الگوریتم هوش مصنوعی برای طراحی کارآمد ربات ها

به گزارش مجله بای بلاگ، پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی، یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داده اند که می تواند به طراحی کارآمد ربات ها یاری کند.

ارائه الگوریتم هوش مصنوعی برای طراحی کارآمد ربات ها

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فیوچریسم، پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی(MIT)، یک الگوریتم هوش مصنوعی موسوم به روبوگرامر(RoboGrammer) طراحی نموده اند که می تواند ربات های خود را طراحی کند.

روبوگرامر هنوز به یاری انسان احتیاج دارد و نمی تواند چیزی را به تنهایی بسازد، اما این الگوریتم به ویژه در طراحی یک بدن ایده آل برای مجموعه ای از شرایط ارائه شده مهارت دارد و همین توانایی، آن را به یک ابزار ارزشمند برای متخصصان رباتیک که به ایده های جدید احتیاج دارند، تبدیل می نماید.

مهندسان دانشگاه ام.آی.تی، روبوگرامر را در یک محیط مجازی آزمایش کردند که ربات ها در آن مجبور بودند از موانع خاصی مانند کف لغزنده و یا مجموعه ای از پله ها عبور نمایند.

روبوگرامر در نخستین کوشش خود، با استفاده از بخش های مجازی که به آن داده شده بود، ربات هایی ساخت که بیشتر آنها بی فایده بودند، اما پس از کمی هدایت های انسانی و الهام از بندپایان در دنیا واقعی، این الگوریتم توانست بدنی را برای انجام دادن وظایف ارائه شده تنظیم کند.

برای نمونه، این الگوریتم بدنی شبیه به مارمولک برای استفاده روی زمین نرم ساخت و سپس آنها را برای استفاده روی سطح یخی، محکم تر کرد. این الگوریتم برای سطح یخی، بدنی را به کار برد که می توانست خود را با یاری دو بازو به جلو بکشد و سپس بلغزد.

آلن ژائو(Allan Zhao)، پژوهشگر علوم رایانه دانشگاه ام.آی.تی و سرپرست پروژه، گفت: شاید روبوگرامر نتواند همه جزئیات مربوط به یک ربات کامل را طراحی کند، اما می تواند ایده هایی را برای نحوه دسترسی به یک پروژه خاص رباتیک از زاویه ای جدید در اختیار مهندسان انسان بگذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4981

به "ارائه الگوریتم هوش مصنوعی برای طراحی کارآمد ربات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه الگوریتم هوش مصنوعی برای طراحی کارآمد ربات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید