استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مسائل راه آهن، طراحی و ساخت قطار پر سرعت برقی

به گزارش مجله بای بلاگ، در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مسائل راه آهن تاکید شد.

استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مسائل راه آهن، طراحی و ساخت قطار پر سرعت برقی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی با دکتر سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه باهدف توسعه همکاری های فناورانه فی مابین برگزار گردید.

ورود به صنعت حمل ونقل شهری و بین شهری از اولویت اصلی جهاددانشگاهی

دکتر طیبی در این نشست مشترک فلسفه اصلی تشکیل جهاددانشگاهی را الگوسازی توان فناوری کشور در فناوری های مورجهانز بیان کرد و گفت: ورود به صنعت حمل ونقل شهری و بین شهری از اولویت اصلی جهاددانشگاهی است و این نهاد آمادگی کامل برای برقی کردن خطوط ریلی و طراحی و ساخت واگن های برقی پرسرعت را دارد.

وی بابیان اینکه با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه تجهیزات مورجهانز صنعت حمل ونقل ریلی باید 85 درصد بومی و ساخت داخل گردد تأکید کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد مسئولیت انتقال و بومی سازی تکنولوژی در صنعت ریلی کشور را بپذیرد.

رییس جهاددانشگاهی اضافه کرد: در حال حاضر با بومی سازی فناوری یک رام قطار هفت واگنه درون شهری (مترو) جهاددانشگاهی در کنار شرکت های عظیم جهان امکان طراحی و ساخت سیستم رانش واگن های مترو و برقی را در اختیار دارد.

استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مسائل راه آهن

دکتر رسولی نیز در این نشست مشترک با اشاره به تحقق اهداف شعار سال تأکید کرد: در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی مرکز جهادی پیشرفت با حضور متخصصین و صاحب نظران برروی 30 مسئله اولویت دار راه آهن تمرکز شده و با آنالیز دقیق دنبال راهکار های پیشنهادی هستند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با حضور خود درراه آهن می تواند منشاء کارهای عملیاتی عظیم در راه آهن کشور باشد اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مسائل راه آهن استفاده کنیم.

لازم به ذکر است، در ادامه این نشست مشترک با ارائه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی پیشنهاد پروژه طراحی و ساخت قطار پرسرعت برقی ارائه گشت و مقرر شد کمیته مشترک جهاددانشگاهی و راه آهن برای ساخت قطار پرسرعت برقی تشکیل و یک پیشنهاد جامع برای پروژه آماده گردد تا پروژه در حداقل زمان ممکن عملیاتی گردد.

همچنین دکتر طیبی با همراهی مدیرعامل راه آهن و هیأت همراه از مرکز جهادی پیشرفت بازدید کردند و در جریان فرایند فعالیت های این مرکز قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6984

به "استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مسائل راه آهن، طراحی و ساخت قطار پر سرعت برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مسائل راه آهن، طراحی و ساخت قطار پر سرعت برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید