الکاظمی: تلاش ها برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در عراق تقویت می شود

به گزارش مجله بای بلاگ، مامور تشکیل کابینه عراق طی نشست با هیئتی از کمیساریای عالی انتخابات عراق متعهد شد که تلاش ها برای برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه در عراق تقویت می شود.

الکاظمی: تلاش ها برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در عراق تقویت می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی مامور تشکیل کابینه عراق روز سه شنبه وعده داد که بری تقویت اعتماد به فرایند انتخابات و نظام انتخاباتی تلاش خواهد کرد.

دفتر اطلاع رسانی نامزد نخست وزیری عراق در بیانیه ای گفت: الکاظمی امروز در جریان میزبانی از هیئتی از کمیساریای عالی و مستقل انتخابات به ریاست قاضی جلیل عدنان رئیس شورای این کمیساریا قول داد که برای تقویت اعتماد به فرآیند انتخابات و برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه تلاش خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم در ادامه بیانیه آمده است: دولت برای برگزاری انتخابات بر اساس اصولی شفاف و عادلانه تلاش خواهد کرد که جوابگوی شرایط کنونی باشد و اعتماد را به فرآیند انتخابات و نظام انتخاباتی بازگرداند.

الکاظمی خطاب به هیئت کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: شما شرکای نخست وزیر و دولت او برای عبور کشور از بحران کنونی هستید و از همین رو همکاری با سازمان ملل و نهادهای بین المللی ضرورت دارد.

در انتها بیانیه آمده است که در این دیدار درباره کار کمیساریای عالی انتخابات و نیازها و ماموریت آینده آن بحث و گفت وگو شده است.

مجلس عراق در چهاردهم آذر ماه گذشته قانون جدید کمیساریای انتخابات در این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن کمیساریای عالی قبلی انتخابات عراق منحل شد و اعضا و مدیرانی که با این نهاد همکاری داشتند، بازنشست شدند.

با آغاز اعتراضات در عراق، برخی از احزاب و معترضان خواستار تغییر قانون انتخابات و قانون کمیساریای انتخابات در این کشور شدند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1986

به "الکاظمی: تلاش ها برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در عراق تقویت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: تلاش ها برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در عراق تقویت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید