انفجار 250 گرم مواد محترقه منجر به تخریب یک واحد آپارتمان می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: انفجار 250 گرم از مواد محترقه به سادگی می تواند یک واحد آپارتمان را تخریب کند و زمانیکه این مقدار به 25 تا 30 کیلوگرم برسد، می تواند منجر تخریب یک ساختمان و آسیب زدن به ساکنان آن گردد.

انفجار 250 گرم مواد محترقه منجر به تخریب یک واحد آپارتمان می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سید جلال ملکی در گفت وگویی رادیویی با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در سالهای گذشته به دلیل بی احتیاطی های انجام شده به خصوص به خاطر استفاده از مواد محترقه یا نارنجکهای دست ساز شرایط نابه سامان و ناهنجاری به وجود آمد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با تقسیم حوادث چهارشنبه سوری به دو دسته، ادامه داد: حوادث چهارشنبه سوری به حوادث قبل از چهارشنبه سوری (پیش درآمدی بر چهارشنبه سوری) و حوادث مربوط به خود شب چهارشنبه سوری تقسیم می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به حوادثی که قبل از شب چهارشنبه سوری به وقوع می پیوندند، اظهار داشت: متأسفانه در سالهای قبل شاهد حوادثی بودیم که حتی دو ماه قبل از چهارشنبه سوری شروع می شد و بیشتر مربوط به آتش سوزی، انفجار در کارگاه ها و محلهای مربوط به فراوری و درست کردن مواد محترقه بود و در بیشتر موارد این کار را مخفیانه انجام می دادند.

وی متذکر شد: این حوادث بسیار دلخراش بودند چون حجم زیادی از این مواد در آنجا نگه داری می شد و انفجار این مواد علاوه بر تخریب ساختمانها، تلفات انسانی نیز در پی داشت.

ملکی با اشاره به تخریب ساختمانها در اثر انفجار مواد محترقه، توضیح داد: انفجار 250 گرم از مواد محترقه به سادگی می تواند یک واحد آپارتمان را تخریب کند و زمانیکه این مقدار به 25 تا 30 کیلوگرم برسد، می تواند منجر تخریب یک ساختمان و آسیب زدن به ساکنان آن گردد.

وی با اشاره به ایجاد کمپین ها و پویشهای مردمی برای برگزاری چهارشنبه سوری بی خطر گفت: یک پویش و احساس مردمی بعد از قضیه دلخراش پلاسکو ایجاد شده و هموطنان مانند همواره با ما همراه و همکار شدند تا اینکه به احترام آتش نشانان سال جاری چهارشنبه سوری بی خطری را برگزار کنیم، ما نمی گوییم شب چهارشنبه سوری اصلاً نباشد اما این مهم است که این شب بدون حادثه و بی خطر برگزار گردد، هدف از این کمپین ها این است که شهروندان سراغ مواد محترقه دست ساز و خطرناک نروند، این مواد ترکیبی از مواد شیمیایی است، نگه داری، انبار کردن، جابه جایی این مواد فرق دارد و احتیاج به یک علم شیمیایی دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به تمهیدات سازمان آتش نشانی تهران برای شب چهارشنبه سوری اظهار کرد: مانند سالهای گذشته، سال جاری نیز نیروهای آتش نشانی در هزار نقطه از شهر تهران مستقر خواهند بود، تمامی نیروهای عملیاتی و حتی غیر شیفت را فراخوان خواهیم کرد، از پتانسیل آتش نشانان داوطلب، از تمام تجهیزات خودرویی و از ظرفیت خودرویی مناطق شهرداری نیز برای شب چهارشنبه سوری استفاده می کنیم، از روزهای قبل نیز کارشناسان سازمان آتش نشانی در مدارس، مراکز آموزشی، سرای محله ها و ... حاضر شده و شهروندان را نسبت به خطرات مطلع نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1221

به "انفجار 250 گرم مواد محترقه منجر به تخریب یک واحد آپارتمان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار 250 گرم مواد محترقه منجر به تخریب یک واحد آپارتمان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید