اگر کارمند خسته هستید بخوانید!

به گزارش مجله بای بلاگ، کارمند خسته

آیا از کار خود خسته شده اید؟ آیا نگرانید که این خستگی بر علمکرد و کارایی شما تاثیر منفی بگذارد؟ خستگی و بی حوصلگی در هر محیط کاری ممکن است پیش بیاید و گاهی اجتناب ناپذیر است. با این حال به عنوان یک کارمند کوشا و باانگیزه می توانید با راهکارهایی از خستگی در محیط کار جلوگیری کنید و انرژی و انگیزه خود را همچنان حفظ کنید و حتی از کار کردن لذت ببرید و خوش بگذرانید! با خبرنگاران همراه باشید تا با هم این راه ها را بشناسیم.

اگر کارمند خسته هستید بخوانید!

امروزه موضوع خستگی در محیط کار به مساله ای مهم و قالب توجه تبدیل شده و کارشناسان و مدیران بیش از پیش از اهمیت تاثیرات سوء خستگی کارمندان و تاثیری که بر عملکرد آن ها می گذارد آگاه شده اند. این خستگی حتی در محیط های کاری قابل انعطاف هم ممکن است پیش بیاید. بنابراین باید خودتان آستین بالا بزنید و فکری به حال خودتان بکنید. در ادامه چند پیشنهاد ارائه می کنیم که با رعایت آن ها می توانید تا حد زیادی از خستگی در محیط کار جلوگیری کنید و حتی از کار خود لذت ببرید!

  • میز کارتان را تزئین کنید

شاید در نگاه اول این کار بی فایده و بی اهمیت به نظر بیاید، اما اگر انجامش دهید از تاثیر آن غافلگیر خواهید شد. محیط اطراف ما و هر آنچه دور و بر ما قرار گرفته است ناخودآگاه و بی آنکه متوجه باشیم بر ما تاثیر مثبت یا منفی می گذارد. بنابراین، تصور کنید اگر میز کارتان که تقریبا همیشه جلوی چشمتان است را با چیزهایی که دوست دارید تزئین کنید چقدر در روحیه تان موثر خواهد بود. می توانید از رنگ های مختلف استفاده کنید و اشیاه رنگی را روی میز کار قرار دهید. رنگ های روشن مثل آبی، سبز، زرد و قرمز می توانند روحیه شما را تقویت کنند. می توانید یک گلدان کوچک کنار دستتان قرار دهید و هربار که احساس خستگی کردید به طراوت و سرسبزی برگ هایش نگاه کنید. می توانید یک عکس زیبا، یک لیوان تازه و رنگی یا مانند آن را روی میزتان قرار دهید.

  • به رئیستان بگویید

اگر در محیط کار احساس خستگی و بی انگیزگی می کنید شاید به این دلیل باشد که کارتان و محیط کاری به مقدار کافی چالش برانگیز نیست. پس این موضوع را با رئیستان مطرح کنید. مدیران معمولا از طرح چنین موضوعاتی استقبال می کنند و شاید ایده هایی برای تغییر مسئولیت و وظایف کاری شما داشته باشند. شاید شما را در کارهایی وارد کنند که قبلا از آن ها به دور بودید و با این کار انگیزه و اشتیاق کافی برای ادامه کار پیدا کردید. با افزوده شدن مسئولیت ها با چالش های تازهی در محیط کار روبرو خواهید شد و احساس خستگی کمتری خواهید کرد.

  • هدف گذاری کنید و به خودتان پاداش بدهید

همیشه سعی کنید در کارتان هدف داشته باشید و تصویری در فکرتان داشته باشید که قرار است به آن برسید. این کار باعث می شود در محیط کار انگیزه پیدا کنید و کار را مانند مسیری در جهت رسیدن به اهدافتان ببینید. کسانی که هدف والایی ندارند و صرفا می خواهند جایی کار کنند مطمئنا خیلی زود دچار خستگی و کسالت در محیط کار می شوند. اگر هدف بزرگی در فکرتان دارید آن را به اهداف کوچکتری تقسیم کنید و هربار که به یکی از این هدف ها رسیدید به خودتان پاداش بدهید! بله، منتظر نباشید رئیستان به شما پاداش بدهد. قبل از هرچیز خودتان باید هوای خودتان را داشته باشید و به خودتان انگیزه بدهید. این پاداش ها می تواند یک استراحت 5 دقیقه ای بعد از اتمام کار، چند دقیقه قدم زدن یا مانند آن باشد. با این پاداش های کوچک فکر آمادگی بیشتر و بهتری برای انجام مسئولیت های بعدی پیدا خواهد کرد.

  • سرگرمی و خوشگذرانی کنید

زندگی کوتاه تر از آن است که عمرتان را با نفرت از شغلتان هدر بدهید. سخت نگیرید و کمی سرگرمی کنید. سعی کنید برای زمان بعد از کار با دوستان یا همکاران برنامه های مفرح داشته باشید، ورزش کنید، به سینما و تاتر بروید. یک سرگرمی شخصی برای خود پیدا کنید و در ساعات بیکاری آن را انجام دهید. قرار نیست کار و محیط کار کل زندگی شما را تشکیل دهد. زندگی کنید!

در محیط کار هم می توان در سختگیرانه ترین چارچوب ها کمی سرگرمی داشته باشید. یک مثال ساده این است که فونت نوشتن مطالب را عوض کنید. اگر همیشه با یک فونت خشک و رسمی می نوشتید آن را به فونتی بامزه تغییر دهید (البته قبل از ارسال حواستان باشد فونت را به حال اول برگردانید).

  • موسیقی گوش کنید

اگر در محیط کارتان امکانش وجود دارد به موسیقی گوش بدهید. شنیدن آهنگ های مورد علاقه و آهنگ های شاد و آرام بخش می تواند تاثیر قابل توجهی در بالا بردن روحیه شما داشته باشد. حتی اگر در محیط کار این امکان وجود ندارد هم نگران نباشد. موقع صرف ناهار یا استراحت برای چند دقیقه هم شده به یک موسیقی زیبا گوش دهید. موسیقی هایی که برای محیط کار انتخاب می کنید باید طوری باشد که مزاحم کارتان نشود و تمرکزتان را از بین نبرد. موسیقی های بی کلام و ملایم انتخاب خوبی برای محیط کار هستند.

  • استعفا دادن یا ندادن، مساله این است

اگر هرکاری از دستتان بر می آمد انجام دادید و همچنان از کار و محیط کاری تان خسته و کلافه هستید شاید وقت آن باشد که استعفا و ترک کار را مد نظر قرار بدهید. اما اگر به این نتیجه رسیدید مطمئن باشید که تمام اقدامات پیشگیرانه را انجام داده اید و تلاشتان را برای بهبود اوضاع انجام داده اید. در بیشتر مواقع کارمندان می توانند با انجام کارهایی شرایط کاری خود را اندکی بهبود ببخشند و حتی از کار خود لذت ببرند. به یاد داشته باشید که همانطور که گفتیم این کسالت و خستکی در هر محیط کاری می تواند پیش بیاید و تضمینی نیست که محیط کاری بعدی بهتر از کار فعلی تان باشد. پس با بررسی تمام جوانب بهترین تصمیم را بگیرید.

منبع: coburgbanks.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8720

به "اگر کارمند خسته هستید بخوانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کارمند خسته هستید بخوانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید