باشکوه ترین فواره ها در سراسر جهان

به گزارش مجله بای بلاگ، یکی از زیباترین سازه های تزیینی شهری، فواره است که تحت هر شرایطی و با هر مشخصاتی باعث شادی بیننده می گردد. ساخت فواره در انحصار هیچ کشور یا ملیت خاصی نیست و در سراسر جهان و در گوشه و کنار همه شهرها به چشم می خورد ولی برخی از این فواره ها به دلایل مختلف مثل طراحی منحصربه فرد، اندازه، تاریخچه و ... صندلی ویژه ای دارند و حتی می توانند به تنهایی دلیلی برای سفر به یک شهر باشند. برای آشنایی با باشکوه ترین فواره ها در سراسر جهان با

باشکوه ترین فواره ها در سراسر جهان

در گرمای تابستان یا سرمای ملایم پاییز هیچ چیز به اندازه خنکی مطبوع حاصل از ایستادن در نزدیکی یک فواره و قرار دریافت در معرض قطرات ریز آب جداشده از آن، در کسب آرامش و از بین رفتن اضطراب و نگرانی مؤثر نیست. گذشته از این برخی از فواره ها به لطف ذوق و سلیقه سازنده به حدی تأثیرگذار هستند که تمام فکر بیننده را به خود مشغول نموده و حالتی نزدیک به خلسه ایجاد می نمایند. 10 مورد از مشهورترین فواره های دنیا به توضیح زیر هستند.

1. فواره آتش فشان، امارات

اولین عنوان در این فهرست، فواره ای به شکل کوه آتش فشان در ابوظبی است. فواره آتش فشان در ساحل کورنیش ابوظبی واقع شده و یکی از مهم ترین سازه های هنری پایتخت کشور امارت به شمار می آید. داخل این فواره از طریق لامپ های نارنجی رنگ نورپردازی شده تا به امواج آب ظاهری مشابه گدازه های آتش فشانی بدهد و به همین دلیل به خصوص در طول شب بسیار زیبا و تأثیرگذار است.

2. فواره بلاژیو (Bellagio)، آمریکا

فواره رقصان با بلاژیو یکی از زیباترین فواره های ایالات متحده است که در شهر لاس وگاس واقع شده است و هر روز عصر فعال می گردد. حرکات بلاژیو هماهنگ با موسیقی کلاسیک یا مدرنی که در محل پخش می گردد، با ریتم موزونی تغییر می نماید. این فواره 40 میلیون دلاری 1175 خروجی پرفشار دارد که آب را تا ارتفاع 80 متر پرتاب می نمایند و برای نورپردازی آن از 4500 لامپ استفاده شده است. این نمایش بی نظیر در ساحل یک دریاچه مصنوعی انجام می گردد و دوستداران زیادی دارد.

3. فواره تروی (Trevi)، ایتالیا

در شهر رم فواره نماد تجمل و شکوه است و در بین انبوه فواره های این شهر، تروی شهرت بیشتری دارد. این فواره بر اساس صحنه ای از اساطیر مذهبی روم باستان ساخته شده که در وسط آن خدای اقیانوس ایستاده بر روی یک صدف عظیم به چشم می خورد و این مرکب افسانه ای توسط دو اسب دریایی کشیده می گردد. بر اساس یک افسانه باستانی مسافری که می خواهد سالم به رم بازگردد، درحالی که پشت به فواره دارد باید از بالای شانه راست خود یک سکه به سمت آن پرتاب کند. بر اساس برآوردهای غیررسمی و باوجود ممنوع بودن این کار، گردشگران روزانه بیش از 500 یورو در داخل حوضچه تروی می اندازند که کل این مبلغ صرف امور خیریه می گردد.

4. فواره های تیوولی، ایتالیا

شهر باستانی تیوولی (Tivoli) دارای تعداد زیادی فواره با شهرت دنیای است که برخی از آن ها عملا عتیقه محسوب می شوند. به عنوان مثال فواره اژدها در عمارت ویلا داِسته (Villa dEste) که در سال 1572 ساخته شده است. تیوولی الهام بخش ساخت تعداد زیادی فواره در سراسر دنیا است و هنوز هم تعدادی از زیباترین فواره های دنیا در این شهر قرار دارند.

5. فواره مجیک، اسپانیا

این فواره درخشان و موزیکال در بارسلونا را می توان یکی از عجایب دنیا دانست. فواره مجیک به عنوان آخرین بخش نمایشگاه بین المللی 1929 بارسلونا توسط کارلز بونگاز (Carles Bungas) ساخته شد ولی بعدازآن هرسال یک نمایشگاه خاص برای این فواره برگزار می گردد. ویژگی شاخص مجیک عملکرد مداوم و بدون نقص مکانیسم های پخش موزیک و جلوه های تصویری آن به مدت 86 سال است درحالی که این فواره فقط برای مدت برگزاری نمایشگاه طراحی شده بود.

6. فواره ژنو، سوئیس

یکی از بلندترین فواره های دنیا در ژنو واقع شده است که خروجی های آن، آب را با سرعت 200 کیلومتر در ساعت و به ارتفاع 140 متر پرتاب می نمایند. این فواره ابتدا بر روی رود رُن قرار داشت و زیاد شناخته شده نبود ولی به محض اینکه مقامات ژنو آن را به نقطه ای نزدیک تر به مرکز شهر منتقل کردند، به یکی از جاذبه های اصلی گردشگری ژنو تبدیل شد.

7. فواره آبشار عظیم، روسیه

این فواره منحصربه فرد که در کاخ پتروف شهر سنت پترزبورگ واقع شده است، یکی از زیباترین سازه های معماری شوروی کمونیست است. آبشار عظیم که در سال 1964 ساخته شده، از سه آبشار پلکانی مستقل با 17 پله تشکیل می گردد و با تعداد زیادی آثار هنری مثل 37 کتیبه، 29 نقش برجسته و بیش از 150 قطعه تزیینی کوچک آراسته شده است. جریان آب باشکوه و تأثیرگذار این فواره به یاری 142 پمپ پرفشار ایجاد می گردد و ترکیبی کاملا دور از انتظار و غیرقابل پیش بینی دارد که بازدیدنماینده ها آن را مسحورنماینده و جادویی توصیف می نمایند. حتی عده ای باور دارند که فواره آبشار عظیم انگیزه اصلی گردشگران برای بازدید از سنت پترزبورگ است.

8. فواره -مجسمه دوستی مردم، روسیه

این اثر هنری یکی از نمادهای پایتخت روسیه است که از سال 1954 با نمایش زیبای خود باعث خشنودی بیننده ها می گردد. این فواره-مجسمه توسط دو معمار مشهور و با دقت بی نظیری ساخته شده است. به عنوان مثال حوضچه آن حدود 4000 مترمکعب ظرفیت دارد یا حدودا 2000 خروجی پرفشار آب در ساخت فواره استفاده شده است. مکانیسم کنترل فواره می تواند آب خروجی را با الگوهای مختلف تا ارتفاع 24 متر پرتاب کند. البته اخیرا این سیستم به کلی فرسوده شده است و احتیاج به تعمیر اساسی دارد و به همین دلیل فواره فقط به صورت عادی کار می نماید.

9. فواره دبی، امارات

این فواره که توسط شرکت WET Design طراحی شده، نه تنها عظیم ترین فواره دنیا است بلکه با هزینه 217 میلیون دلاری، گران قیمت ترین فواره دنیا نیز محسوب می گردد. این فواره جذابیت های زیادی دارد ازجمله پرتاب آب تا ارتفاع 152 متری و تغییر رنگ آب به یاری 25 نورافکن رنگی و 6600 فانوس الکتریکی. فواره دبی که در مجاورت برج خلیفه واقع شده است، ژوئن سال گذشته افتتاح شد و همزمان با آن مسابقه ای نیز برای انتخاب نام این جاذبه جدید گردشگری برگزار گردید که جایزه ای 100 هزار درهمی داشت. این جایزه بین 15 شرکت نماینده که نام فواره دبی را پیشنهاد نموده بودند، تقسیم شد.

10. فواره قاصدک، اکراین

یکی از زیباترین فواره های دنیا در کی یف پایتخت اکراین واقع شده است. در میان فواره های بی شمار این شهر، فواره قاصدک در میدان کریشچاتایک به نوعی نماد خوشحالی محسوب می گردد. این فواره زیاد عظیم نیست ولی به دلیل شکل کروی غیرمعمول آن بسیار موردتوجه ساکنان کی یف و گردشگران واقع شده است. منبع : Travel ViVi

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6125

به "باشکوه ترین فواره ها در سراسر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشکوه ترین فواره ها در سراسر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید