با وجود سه برابر شدن آمار مبتلایان کووید-19،مسئولین بهداشت بریتیش کلمبیا نگران نیستند

به گزارش مجله بای بلاگ، در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در بریتیش کلمبیا در درجاتی است که آخرین بار ماه ها پیش دیده شده بود. طی دو هفته اخیر تعداد موارد سه برابر شده و چند مورد گسترش در مهمانی ها و رستوران ها و بیمارستان ها گزارش شده که تعداد را از حدود 10 مورد در روز به 30 مورد در روز رسانده است.

با وجود سه برابر شدن آمار مبتلایان کووید-19،مسئولین بهداشت بریتیش کلمبیا نگران نیستند

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

دکتر بانی هنری مسئول ارشد بهداشت استان گفت: در یک نقطه عطف قرار داریم. تعداد موارد ابتلای جدید طی چند روز اخیر به مراتب بیشتر شده. چند کار هست که باید بکنیم تا دوباره منحنی پایین رانده بشود.

اما با وجود این افزایش ارقام، دولت استانی هنوز نگران نشده است . مسلما بخشی از دلیل این است که هنری هرگز از دستورات سفت و سخت و شرمنده کردن مردم در رسانه های اجتماعی استفاده نمی کند. چه وقتی که تعداد موارد مبتلایان روزانه 60 نفر بود و چه وقتی که 10 نفر بود، او چنین کاری نکرد.

اول اینکه گسترش کووید-19 در سراسر بریتیش کلمبیا متوازن نیست. تعداد تست های مثبت روزانه در ونکوور عظیم به آرامی در دو هفته اخیر افزایش داشته و از 10 مورد در روز به 15 مورد رسیده است.

اما بعد از دو ماه با موارد کم و بازه ای که هیچ مورد فعالی وجود نداشت، مناطق خارج از ونکوور عظیم اخیرا شاهد انفجار موارد جدید ابتلا بوده اند و این رقم از 5 مورد به 86 مورد رسیده است.

بخش اعظمی از این افزایش به خاطر همان نوع رفتارهایی است که بریتیش کلمبیا مدت زیادی از آن اجتناب کرد. تعدادی از جوانان که علائم نداشتند در روز کانادا و حول و حوش آن به چند مهمانی در کلونا رفتند.

افزایش موارد بیشتر به خاطر میزان ابتلا در میان جوانان بین 20 تا 29 سال بوده است. به همین دلیل است که هنری بیشتر کنفرانس دوشنبه خود را صرف صحبت مستقیم با جوانان کرد و از آن ها خواست از رفتار پرریسک پرهیز نمایند.

او گفت: در رسانه های اجتماعی صدای من باشید. از اثر خود استفاده نمایند تا این پیام را با دوستان تان به اشتراک بگذارید. اجازه ندهید کووید-19 تابستان را خراب کند. می توانیم امن بازی کنیم و امن بمانیم.

دکتر دیوید فایزمن اپیدمیولوژیست مدرسه سلامت عمومی دالا لانا دانشگاه تورنتو گفت دکتر هنری باید از تمام ابزار در دسترس خود استفاده کند تا تعداد موارد انتقال بیماری را کاهش دهد.

او گفت: ارقام را پایین می آوریم و تا جایی که می توانیم دوباره افتتاح می کنیم. می دانیم زیادی رفتیم جلو چون دوباره تعداد موارد ابتلا بالا می رود و بعد نیازمند رهبران سلامت عمومی قوی هستیم که بگویند باید دوباره کمی عقب نشینی کنیم.

بریتیش کلمبیا در شرایط خوبی در ارتباط با اعمال تغییر قرار گرفته است. تعداد کل افرادی که در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند تک رقمی است و یک هفته از آخرین مرگ مرتبط با کووید-19 می گذرد. همچنین تعداد خانه های مراقبت از سالمندان دارای موارد فعال که زمانی به 26 رسیده بود، الان یک عدد است.

دکتر فایزمن افزود: فکر نمی کنم نیازی باشد که مردم بیش از حد نگران باشند. اما آن ها باید درک نمایند که ماجرا تمام نشده و ویروس نرفته است. رفتن به بار با تعداد زیادی از افراد، راه امن ماندن برای شما و خانواده تان نیست.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3854

به "با وجود سه برابر شدن آمار مبتلایان کووید-19،مسئولین بهداشت بریتیش کلمبیا نگران نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود سه برابر شدن آمار مبتلایان کووید-19،مسئولین بهداشت بریتیش کلمبیا نگران نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید