برای سفر تفریحی به کانادا چقدر پول احتیاج داریم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، کانادا کشور جنگل های بارانی، پارک های کوهستانی و آسمان همواره آبی است. البته که نمی توان از یخ و یخبندان کانادا که دلیل محبوبیت این کشور برای دوستداران هاکی روی یخ است هم غافل شد.

برای سفر تفریحی به کانادا چقدر پول احتیاج داریم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در کنار همه این جاذبه ها، چیزهای دیگری هم وجود دارد که کانادا را به یک مقصد توریستی پرطرفدار تبدیل نموده. یکی از این موارد، حضور مهاجرانی با قومیت های مختلف در این کشور است. تنوع فرهنگ ها در کانادا، باعث می گردد که توریستان در این کشور کمتر احساس غربت نمایند و فرهنگ و آداب ورسوم خودشان را هم بخشی از فرهنگ کانادایی بدانند.

اگر بار اولتان است که می خواهید به کانادا بروید، به شما توصیه می کنیم که حتما به هزینه سفر به کانادا و خرج و مخارجتان توجه داشته باشید. چراکه کانادا اصلا کشور ارزانی نیست و اگر بی رویه دست به جیب شوید و خرج کنید، ممکن است مخارج سفر کانادا کمرشکن گردد.

ما کمکتان می کنیم که یک پیش زمینه درباره خرج هایی که در سفر کانادا در انتظارتان است پیدا کنید. بقیه اش به خودتان بستگی دارد که چقدر طبق برنامه پیش بروید و حساب جیبتان را داشته باشید.

اگر سفرتان به کانادا توریستی است، راهنمای ویزای توریستی کانادا را هم بخوانید.

دسته بندی مخارج سفر کانادا

برای اینکه بتوانیم هزینه سفر کانادا را به طور دقیق تخمین بزنیم، بهترین راهش این است که هزینه­ها را دسته­بندی کنیم. مواردی که ما برای دسته­بندی هزینه سفر به کانادا در نظر گرفته ایم عبارتند از:

  • هزینه اقامت در کانادا
  • هزینه حمل و نقل در کانادا
  • هزینه یک وعده غذا در کانادا
  • هزینه سرگرمی ها در کانادا

جستجو و خرید بلیط هواپیما اتاوا در خبرنگاران

1. هزینه اقامتگاه ها و هتل های کانادا

پس از رسیدن به کانادا، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، پیدا کردن جایی برای ماندن است. برای اینکار، توصیه می­کنیم که سری به وب سایت های آنلاین اجاره اقامتگاه مانند Airbnb بزنید.

در همان نگاه اول به این وب سایت­ها، متوجه می شوید که قیمت هتل های کانادا در هر شهر با شهر دیگر تفاوت دارد. با این دستاورد می تواند فهمید که هزینه ماندن در شهرهای مشهور کانادا مانند تورنتو و ونکوور به نسبت بیشتر از شهرهای کوچک است.

بعد از انتخاب شهر مناسب برای اقامت در کانادا، نوبت به این می رسد که هزینه هتل های کانادا، متل های کانادا، کمپ های طبیعی کانادا و… را دربیاورید.

جستجو و رزرو هتل کانادا در خبرنگاران

هزینه اقامتگاه های کانادا با امکانات متوسط

اقامتگاه های کانادا با امکانات متوسط، حدود 25 تا 100 دلار به ازای هر شب دریافت می­نمایند. بعضی از این اقامتگاه ها صبحانه هم به مسافرانشان می دهند و هزینه یک وعده غذایی در کانادا برایتان رایگان درخواهد آمد.

با این گفته ها، حتما متوجه شده اید که ما ماندن در کدام اقامتگاه را به شما پیشنهاد می کنیم. اقامتگاهی که در عین داشتن قیمت مناسب، صبحانه هم جز برنامه هایش هست.

هزینه ماندن در متل های خارج از شهرهای عظیم کانادا

متل های کانادا امکانات کمتری نسبت به هتل های این کشور دارند و تقریبا شبیه یک اقامتگاه موقتی هستند. بااین وجود، کسانی که می خواهید هزینه سفر به کانادا را کاهش دهند، ماندن در یک متل را به اقامت در هتل های به نسبت گران کانادا ترجیح می دهند.

اقامت در یکی از متل های خارج از شهر، به ازای هر شب کمتر از 100 دلار برایتان تمام می­گردد.

هزینه اقامت در هتل های کانادا

اگر برایتان مهم است که وایفای رایگان داشته باشید و غذاهای منحصربه فرد کانادا را در رستوران های مجلل امتحان کنید، قطعا، هتل های کانادا بهترین انتخاب پیش رویتان است.

با توجه به اینکه هتل مورد نظر چند ستاره درخشان دارد، امکانات متنوعی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در ادامه قیمتی که هتل های متوسط کانادا و هتل های لوکس کانادا دارند را آورده ایم.

  • هزینه اقامت در هتل های سه و چهار ستاره

هتل های سه و چهار ستاره کانادا که جز هتل های متوسط این کشور هستند، برای هر شب اقامت، 100 تا 250 دلار می گیرند. البته درصورتی که هتل موردنظر در شهرهای عظیم و مشهور کانادا نباشد، این مبلغ کمتر خواهد شد.

هتل های متوسط کانادا، بعضی مواقع دارای وعده غذایی صبحانه هم هستند. بنابراین موقع رزرو هتل حتما به بخش سرویس هایی که به مسافران ارائه می گردد، توجه داشته باشید.

  • هزینه اقامت در هتل های لوکس کانادا

عده ای از توریستان علاقه خاصی به سفرهای لوکس دارند. این افراد ماندن در یک هتل پنج ستاره را به اقامت در هتل های ارزان ترجیح می دهند. البته کسانی که سفرهای لوکس و متفاوت را انتخاب می نمایند، چندان هزینه سفر به کانادا برایشان مهم نیست.

اگر می­خواهید در سفر کانادا برای خودتان سنگ تمام بگذارید، برای ماندن در هتل­ های پنج ستاره باید بین 200 تا 500 دلار و حتی بیشتر کنار بگذارید.

راستی …

نباید فراموش کنید که مالیات کانادا کمرشکن است و حتی توریستان هم موظف به پرداخت آن هستند. مبلغ مالیات حدود 18 درصد است و در نهایت به صورتحساب هتل اضافه خواهد شد. بنابراین اگر هزینه هر شب اقامت در هتل 100 دلار ذکرشده، شما روی 120 دلار حساب کنید. با این کار می توانید مخارج سفر به کانادا را دقیق تر تخمین بزنید.

اجاره آپارتمان در کانادا

فکر می کنید خانه دربستی یک چیز دیگر است و هیچ هتل یا متلی نمی تواند مانند آپارتمان اجاره ای راحت باشد، با این گفته ها، باید به دنبال اجاره آپارتمان در کانادا باشید. توریستان کانادا هم می توانند یک خانه تمام و کمال را برای ماندن اجاره نمایند و هم در خانه هایی ساکن شوند که به صورت اشتراکی اجاره داده می شوند.

در خانه های اشتراکی، تنها اتاق خوابتان حریم خصوصی شما است و در آشپزخانه و سرویس بهداشتی با دیگر ساکنین آپارتمان شریک هستید. حتما این نکته را موقع اجاره خانه در کانادا در نظر داشته باشید، تا در طول مدت اقامتتان در این کشور مسئله ای برایتان پیش نیاید.

حالا که متوجه شدیم که چه خانه هایی در کانادا برای اجاره وجود دارد، وقت آن رسیده که قیمت این خانه ها را هم آنالیز کنیم. برای هر شب اقامت در خانه های اشتراکی باید مبلغی در حدود 22 دلار کنار بگذارید. درصورتی که این مبلغ برای خانه های دربستی از 80 دلار به بالا آغاز می­گردد.

یادتان باشد که…

آپارتمان های اجاره ای در شهرهای عظیم بیشتر هستند و اگر قصدتان ماندن در یک شهر کوچک و آرام است، باید گزینه های دیگر را برای اقامت در کانادا در نظر داشته باشید.

کمپ زدن در دل طبیعت کانادا

طبیعت کانادا عقل از سر هر توریستی می رباید. البته این توصیف برای زمانی است که روزهای سرد و یخبندان کانادا سپری شده و روزهای آفتابی این کشور از راه رسیده باشند.

اگر سفرتان را برای روزهای آفتابی کانادا برنامه ریزی نموده اید، پیشنهاد می کنیم حتما زندگی در طبیعت بکر را تجربه کنید.

اقامت در کمپ های طبیعی کانادا حدود 7 تا 22 دلار برای هر شب آب می خورد. چه چیزی بهتر از این! با اقامت در این کمپ ها که در طبیعت بناشده اند، هم می توانید هزینه سفر به کانادا را کم کنید و هم روح و جانتان را در یک محیط طبیعی بکر جلا دهید.

یادتان باشد که…

فقط شما نیستید که دلتان لک زده از زندگی پرمشغله شهری فاصله بگیرید و به طبیعت پناه ببرید، توریستان زیادی با شما هم عقیده هستند. این افراد هم، زندگی در کمپ های بناشده در دل طبیعت را به هتل های لوکس پنج ستاره ترجیح می دهند.

اگر سفرتان را برای ژوئن تا آگوست که زمان اوج شلوغی کانادا است برنامه ریزی نموده اید، حتما از قبل یک کمپ طبیعی را رزرو کنید تا این فرصت تکرار نشدنی از دستتان نرود.

2. هزینه حمل و نقل در کانادا

پهناور بودن کانادا، منجر به افزایش هزینه حمل و نقل در این کشور شده است. برای اینکه بتوانید هزینه سفر به کانادا را کاهش دهید، بهترین راه این است که سفرتان را به مناطق جغرافیایی خاصی محدود کنید.

به عنوان مثال، می توانید در طول سفرتان تنها بازدید از آبشار نیاگارا و گشت زنی در منطق همسایه اش را در نظر داشته باشید، یا اینکه سری به ساحل غربی کانادا بزنید و وقتتان را آنجا سپری کنید. البته علاقه مندان به زندگی مدرن و شهرنشینی، بیشتر وقتشان را در تورنتو سپری می نمایند و سری به مراکز خرید متنوع این شهر می زنند.

با همه این گفته ها، اگر نمی خواهید در سفر کانادا خودتان را محدود به شهر یا منطقه خاصی کنید، پیشنهاد می کنیم به فکر اجاره ماشین باشید. اجاره خودرو در کانادا برای سفرهای بین شهری انتخاب خوبی است.

در ادامه هزینه حمل و نقل در کانادا را آنالیز خواهیم کرد. این مبلغ هم، بخشی از هزینه سفر به کانادا است و باید آن را در خرج و مخارج سفر لحاظ کنید.

  • هزینه قطار در کانادا

یک سرویس قطار (VIA Rail) در کانادا وجود دارد که بین سواحل این کشور تردد دارد. منظره ای که در این سفر ریلی شاهد آن خواهید بود شگفت انگیز است و همواره در خاطرتان خواهد ماند.

با این وجود، هزینه سفر با قطار در کانادا ارزان نیست. به عنوان مثال، اگر بخواهید با قطار از هالیفاکس تا اتاوا بروید، حدود 14 ساعت در راه خواهید بود و باید مبلغی در حدود 117 دلار پرداخت کنید که اصلا به صرفه نیست.

البته هزینه قطار برای سفرهای کوتاه مقرون به صرفه تر تمام می گردد. به عنوان مثال برای رفتن از مونترال به کبک سیتی، فقط 22 دلار برایتان درخواهد آمد.

یادتان باشد که…

سرویس حمل و نقل ریلی کانادا تنها شهرهای اصلی این کشور را پوشش می دهد؛ بنابراین توریستانی که می خواهند در شهرهای کوچک تر ساکن شوند، باید روش دیگری را برای جابجایی بین نقاط مختلف کانادا انتخاب نمایند.

  • هزینه اتوبوس در کانادا

یکی از مسائل سفرهای اتوبوسی این است که، سیستم اتوبوس رانی یکپارچه ای در کل کانادا وجود ندارد. تنها در مناطق خاصی می توانید این سرویس حمل و نقل را بهره ببرید و قیمتی که برای هزینه اتوبوس در کانادا در نظر گرفته شده، توسط اپراتورهای خصوصی معین می گردد.

با همه این گفته ها، مگاباس ارزان ترین سرویس اتوبوس رانی است که در کانادا می توانید از آن بهره ببرید. به عنوان مثال اگر بلیط مگاباس را از قبل برای سفر بین انتاریو و کبک رزرو نموده باشید، تنها 0.75 دلار برای این سفر پرداخت خواهید کرد.

  • هزینه تاکسی در کانادا

تاکسی های کانادا از تاکسی متر برای حساب وکتاب هزینه سفرها استفاده می نمایند. بااین وجود، قیمتی که تاکسی سواری روی دستتان می گذارد، قابل توجه است و ممکن است هزینه سفر به کانادا را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

هزینه تاکسی در کانادا از 2.60 دلار آغاز می گردد و به ازای هر کیلومتر اضافی باید حدود 1.30 دلار بیشتر بپردازید.

البته قیمت تاکسی های اینترنتی نسبت به تاکسی های شهری ارزان تر تمام می گردد. Uber در تعداد محدودی از شهرهای کانادا مانند تورنتو، مونترال، کلگری، ادمونتون و کبک سیتی فعالیت دارد.

  • هزینه پرواز بر فراز کانادا

اگر وقتتان کم است و می خواهید حتما یک منطقه خاص از کانادا را ببینید، می توانید از خطوط هواپیمایی این کشور بهره ببرید. در حال حاضر دو شرکت WestJet و Air Canada در این کشور فعالیت دارند.

به خاطر داشته باشید که هزینه پرواز بر فراز کانادا بسیار گران است. به عنوان مثال برای پروازهای تورنتو به ونکوور حدود 150 دلار در نظر گرفته و این مبلغ برای پروازهای بین اتاوا به کلگری به 200 دلار هم می رسد.

با توجه به این مبلغی که هزینه سفر هوایی کانادا روی دستتان می گذارد، باید سبک و سنگین کنید که، آیا رفتنتان به منطقه موردنظر آن هم در یک سفر توریستی اصلا به صرفه است!

  • هزینه اجاره خودرو در کانادا

با توجه به چیزهایی که تا به حال گفتیم، حتما دستتان آمده که رفت وآمد در کانادا سخت است و چقدر داشتن یک ماشین شخصی می تواند کار راحت کند.

با اجاره ماشین در کانادا، دغدغه ای از بابت اینکه چطور می توان از یک منطقه کانادا به منطقه دیگر رفت نخواهید داشت. چراکه خودروی موردنظر به طور تمام و کمال در اختیارتان است و فقط باید پشت فرمان بنشینید و به سمت مقصد راه بیفتید.

برای اجاره خودرو در کانادا باید مبلغی در حدود 25 تا 58 دلار برای هر روز کنار بگذارید.

3. هزینه غذا در کانادا

هزینه ای که برای خورد و خوراک در کانادا باید بپردازید، کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر عادت دارید خودتان در طول سفر آشپزی کنید، این مژده را به شما می دهیم که هزینه سفر به کانادا برایتان به میزان زیادی کم خواهد شد؛ اما درصورتی که رستوران گردی و خوردن غذاهای متنوع برایتان جذاب است، از همین الان باید مبلغ قابل توجهی برای این کار کنار بگذارید.

چراکه صورت حساب های رستوران­ های کانادا، شامل مالیات 10 تا 15 درصدی هستند. به عنوان مثال اگر یک همبرگر 10 دلاری سفارش داده اید، مبلغی که برای آن باید پرداخت کنید حدود 11.30 دلار است. البته درصورتی که دو دلار را هم به عنوان انعام کنار بگذارید، درنهایت همبرگر حدود 13 دلار برایتان تمام می گردد.

هزینه صبحانه در کانادا

اگر برای صبحانه به یک کافه در کانادا بروید، انتظار می رود که صورتحسابتان بدون مالیات حدود 15 دلار گردد؛ اما درصورتی که تنها به خوردن یک قهوه در استارباکس قانع باشید، مبلغی که صرف صبحانه می گردد بین 3 تا 7 دلار خواهد بود.

هزینه ناهار در کانادا

برای وعده ناهار هم می توانید به یک رستوران متوسط بروید و مبلغی در حدود 15 تا 26 دلار بپردازید. البته علاقه مندان به فست فود کمتر از 13 دلار برای هر وعده غذایی می­پردازند.

برای صرفه جویی در هزینه سفر به کانادا، بد نیست چند باری فست فود خوردن را امتحان کنید.

هزینه شام در کانادا

شام خوردن در یک رستوران مجلل کانادایی، 200 دلار برای هر دو نفر آب می خورد. البته این مبلغ برای نوشیدنی و غذا در نظر گرفته شده است.

هزینه آشپزی کردن در کانادا

در کل، اگرنه اهل فست فود خوردن هستید و نه علاقه ای دارید که پول هایتان را در رستوران های کانادا خرج کنید، بهتر است خودتان وارد عمل شوید. موادغذایی را بخرید و خودتان غذا درست کنید. در این روش با 27 تا 55 دلار می توانید یک هفته را سپری کنید. یک حساب وکتاب سرانگشتی می تواند نشان دهد که این کار چقدر مخارج سفر کانادا را کم می نماید.

4. هزینه تفریحات و دیدنی های کانادا

یک توریست سفر می نماید تا مناطق زیبای کشورهای مختلف را ببیند و از تفریحات جذاب آن منطقه لذت ببرد؛ بنابراین موقع سفر به کانادا باید حتما مبلغی را برای تفریحات و دیدنی های این کشور کنار بگذارید.

از جمله تفریحاتی که می توانید در کانادا آن ها را تجربه کنید می توان به قایق سواری روی آب های شفاف و روشن، هاکی روی یخ، رفتینگ، کایاک سواری، کوهنوردی، دیدن جنگل های بارانی، بازدید از پارک های ملی کانادا، بازدید از موزه های کانادا و تماشای گالری های هنری کانادا اشاره نمود.

در هر فصل کانادا، تفریحات و سرگرمی های هیجان انگیز متفاوتی در انتظارتان خواهند بود. عاشقان هاکی و ماهیگیری روی یخ، زمستان های سرد و برفی کانادا را می پسندند. در نقطه مقابل، توریستانی هستند که لذت کوهنوردی و کشف طبیعت را با هیچ چیزی عوض نمی نمایند و گرم ترین فصل های کانادا را برای سفرشان در نظر می گیرند.

برای اینکه بتوانید حساب وکتاب دقیقی درباره هزینه تفریحات و دیدنی های کانادا داشته باشید، در ادامه به بعضی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

هزینه رفتن به پارک واندرلند کانادا

ورودی پارک واندرلند کانادا، حدود 50 دلار در نظر گرفته شده است. با پرداخت این مبلغ، می توانید دوچرخه سواری را هم در این پارک پهناور تجربه کنید.

یادتان باشد که این مبلغ شامل هزینه غذا و پارکینگ نمی گردد و برای این دو مورد باید پول جداگانه ای کنار بگذارید.

هزینه تماشای نهنگ ها در کانادا

اگر علاقه زیادی به سفرهای دریایی و موجودات دریایی دارید، تماشای نهنگ ها را در کانادا از دست ندهید. مبلغی که برای این تفریح در نظر گرفته شده حدود 50 تا 120 دلار است. البته، این مبلغ با توجه به اندازه قایق و تعداد مسافران تغییر می نماید و ممکن است کم یا زیادتر گردد.

هزینه فیلم دیدن در کانادا

کسانی که به سینما و دیدن فیلم در کانادا علاقه دارند، با پرداخت 12 تا 18 دلار می توانند به آرزویشان برسند.

قیمت پارکینگ در کانادا

قیمت پارکینگ در کانادا، حدود 3 تا 10 دلار به ازای هر ساعت است و برای هر روز حدود 25 دلار آب می خورد. البته هتل های عظیم مبلغ متفاوتی را برای پارکینگ در نظر گرفته اند و برای قرار دادن ماشینتان در پارکینگ یک هتل لوکس، باید حدود 45 دلار یا بیشتر هزینه کنید.

هزینه اسکی در کانادا

نوبتی هم که باشد، نوبت اسکی بازها است. صدور مجوز اسکی یک روزه برای عظیمسالان در ویستلر کانادا، 130 دلار تمام می گردد. البته جاهایی هم وجود دارد که هزینه اسکی در آن ها ارزان­تر است. به عنوان مثال، هزینه اسکی برای عظیمسالان در مونت ترمبلانت، حدود 80 دلار برای یک روز است.

هزینه بازدید از موزه های کانادا

در نهایت، نوبت آن است که به سراغ موزه گردی و دیدن تاریخچه کانادا برویم. بازدید از موزه های کانادا از حدود 11 دلار آغاز می گردد.

اگر علاقه مند هستید که به چندین و چند موزه مشهور کانادا سر بزنید، از قبل قیمت ورودی آن ها را دربیاورید. سپس مبلغ موردنظر را به کل هزینه سفر به کانادا اضافه کنید.

محاسبه هزینه سفر به کانادا برای سلیقه های مختلف

کوله گرد بودن، عادت توریستان دیوانه سفر است. در نقطه مقابل، افرادی هستند که می خواهند حداقل امکانات رفاهی در اختیارشان باشند و سفر در شرایط سخت با روحیه شان جور در نمی آید.

در آخر نوبت به کسانی می رسد که لوکس بودن حتی در سفر هم، دست از سرشان برنمی دارد. این افراد بهترین غذاها را می خورند و در بهترین هتل ها اقامت دارند. البته که این توریستان، مبلغ قابل توجهی را به عنوان هزینه سفر به کانادا کنار گذشته اند، تا دستشان برای خرید و تفریح هم باز باشد.

در ادامه مجموع هزینه هایی که یک سفر کوله گردی، یک سفر متوسط و یک سفر لوکس به کانادا احتیاج دارد را آورده ایم. با یک نگاه کوتاه به مجموع این هزینه ها، به خوبی متوجه خواهید شد که چطور می توان هزینه سفر به کانادا را کنترل کرد.

هزینه سفر کوله گردی به کانادا

  • هزینه اقامت در کانادا: حدود 22 دلار
  • هزینه غذا در کانادا: حدود 15 دلار
  • هزینه حمل و نقل در کانادا: حدود 15 دلار
  • هزینه تفریح در کانادا: حدود 15 تا 20 دلار

مجموع هزینه­های یک روز سفر کوله گردی به کانادا: حدود 52 تا 60 دلار

هزینه سفر متوسط به کانادا

  • هزینه اقامت در کانادا: حدود 48 دلار
  • هزینه غذا در کانادا: حدود 30 دلار
  • هزینه حمل و نقل در کانادا: حدود 30 دلار
  • هزینه تفریح در کانادا: حدود 25 دلار

مجموع هزینه­های یک روز سفر متوسط به کانادا: حدود 133 دلار

هزینه سفر لوکس به کانادا

  • هزینه اقامت در کانادا: حدود140 دلار
  • هزینه غذا در کانادا: حدود 80 دلار
  • هزینه حمل و نقل در کانادا: حدود 50 دلار
  • هزینه تفریح در کانادا: حدود 75 دلار

مجموع هزینه­های یک روز سفر لوکس به کانادا: بیشتر از 345 دلار

انتخاب بر اساس اولویت ها

هر آنچه باید درباره هزینه سفر به کانادا بدانید را آوردیم، حالا نوبت شما است که برنامه سفرتان را جوری که دلتان می خواهد ردیف کنید. این برنامه ریزی بر اساس علایق و اولویت های شما خواهد بود.

منبع: علی بابا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1216

به "برای سفر تفریحی به کانادا چقدر پول احتیاج داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر تفریحی به کانادا چقدر پول احتیاج داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید