تشریح تغییرات لایحه مالیاتی وزارت اقتصاد قبل از ارسال به دولت

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون وزیر اقتصاد تغییرات لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تشریح کرد.

تشریح تغییرات لایحه مالیاتی وزارت اقتصاد قبل از ارسال به دولت

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران محمد دهقان دهنوی با اشاره به تغییرات لایحه جدید مالیاتی دولت، گفت: بایستی پیش نویس لایحه با حضور صاحبنظران و کارشناسان مالی، نمایندگان مجلس و بخش های پژوهشی و کارشناسی آنالیز و چکش کاری گردد تا اجرای آن برای اقتصاد مطلوب باشد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مباحثی مانند مالیات بر مجموع درآمد، ساماندهی مالیات ها و مالیات بر عایدی املاک در این لایحه مطرح شده است، گفت: در بحث مالیات بر مجموع درآمد کسانی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری پرداخت می نمایند. البته بیش از 130 کشور جهان این نوع مالیات را دریافت می نمایند.

وی تاکید نمود، همزمان با این موضوع باید سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی شکل بگیرد و سیستم های اطلاعاتی به یکدیگر متصل شوند. از سوی دیگر بایستیاظهارنامه ها مبنای تشخیص مالیات باشد و یک نظام تشویقی و تنبیهی برای ارائه اظهارنامه وجود داشته باشد. مجموعه این موارد در طول زمان در حال پیگیری است.

دهقان دهنوی همچنین در رابطه با اخذ مالیات از سود سپرده بانکی و سهام گفت: مالیات بر سود سپرده و سهام در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم دیده نشده و مالیاتی از آن اخذ نمی گردد.

لازم به ذکر است، وزیر اقتصاد از ارسال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به دولت در اول بهمن ماه خبر داده است. این لایحه در حال حاضر در کمیسیون های تخصصی دولت آنالیز خواهد شد و بعد از تکمیل اصلاحات در هیئت دولت تصویب و در نهایت به مجلس ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 415

به "تشریح تغییرات لایحه مالیاتی وزارت اقتصاد قبل از ارسال به دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح تغییرات لایحه مالیاتی وزارت اقتصاد قبل از ارسال به دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید