توقف آموزش در شرایط کرونایی سکته علمی برای کشور به بار می آورد، لزوم اقدام جدی دولت برای برطرف مشکل اینترنت

به گزارش مجله بای بلاگ، دبیرکل اتحادیه تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دولت باید در مورد رفع کردن شرایط نابسامان کیفیت اینترنت در کشور اقدام و هزینه استفاده از آموزش مجازی برای دانشجویان و اساتید را رایگان کند.

توقف آموزش در شرایط کرونایی سکته علمی برای کشور به بار می آورد، لزوم اقدام جدی دولت برای برطرف مشکل اینترنت

آرش افسری نژاد در تبادل نظر با خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه ها اظهار کرد: ارائه آموزش به دانشجویان در شرایط فعلی به صورت حضوری امکان پذیر نیست و تنها راهکار موجود برای جلوگیری از توقف قطار علمی کشور، ارائه خدمات آموزشی به صورت آنلاین و مجازی است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل تمهیدات و زیرساخت های بستر آموزش آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار بوده و علی رغم اینکه آموزش آنلاین دانشگاهی در بسیاری از استان ها پاسخ مناسبی داشته است، اما مسائل عمده ای وجود دارد؛ دولت باید در مورد برطرف کردن شرایط نابسامان کیفیت اینترنت در کشور اقدام و هزینه استفاده از آموزش مجازی برای دانشجویان و اساتید را رایگان کند.

دبیرکل اتحادیه تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: در شرایط کرونایی، توقف آموزش به طورکلی سکته علمی برای کشور به بار می آورد و فعالیت های علمی در هیچ جوامعی شایسته نیست که متوقف گردد؛ هنوز هیچ مرجع رسمی از زمان انتها بیماری کرونا در کشور و حتی دنیا به طورقطع خبر نداده است؛ به همین دلیل نباید تقویم آموزشی و تحصیلی دانشجویان به مشکل و تأخیر بربخورد که این توقف آموزشی بلاشک زیان های جبران ناپذیری در عرصه علمی کشور رقم می زند.

افسری نژاد گفت: سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها که مستلزم ارتقای کیفی هستند، باید در دستور کار مسئولان در جهت برطرف موانع موجود قرار بگیرند؛ همچنین دانشجویانی که به دلایلی امکان استفاده از آموزش های مجازی به صورت آنلاین و زنده را ندارند، باید مجاز باشند که به صورت متن، صوت و جزوات موجود در پرتال دانشگاهی خود به صورت آفلاین استفاده نمایند.

4118/پ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1835

به "توقف آموزش در شرایط کرونایی سکته علمی برای کشور به بار می آورد، لزوم اقدام جدی دولت برای برطرف مشکل اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف آموزش در شرایط کرونایی سکته علمی برای کشور به بار می آورد، لزوم اقدام جدی دولت برای برطرف مشکل اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید