جنگ طالبان در افغانستان؛ آوارگی هزاران افغان

به گزارش مجله بای بلاگ، یک مقام افغان گفت که از هفته گذشته و آغاز دور جدی و جدید درگیری ها بیش از 29 غیرنظامی کشته و 225 نفر زخمی شده اند.

جنگ طالبان در افغانستان؛ آوارگی هزاران افغان

حدود 5 هزار خانواده افغان پس چند روز درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان خانه های خود در ولایت شمالی قندوز را ترک نموده و از شهرشان گریختند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، طالبان در سال های اخیر دو بار شهر قندوز را تصرف کردند. آنها این بار حومه شهر و یک گذرگاه استراتژیک و مهم مرزی در نزدیکی تاجیکستان را نیز تصرف کردند.

نیروهای امنیتی افغانستان در کنار خودروی زرهی هاموی در کنار جاده قندوز نگهبانی می دهند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

غلام سخی رسولی رئیس اداره پناهندگان و اسکان آنها به قندوز به خبرگزاری فرانسه گفت: حدود 5 هزار خانواده به خاطر جنگ آواره شده اند.

وی اضافه نمود: بیش از 2 هزار خانواده به کابل گریخته و بقیه به استان های دیگر رفته اند.

غلام ربانی ربانی عضو شورای شهر ولایت قندوز در این باره گفت: بسیاری از مردم به مدرسه ای در این شهر پناه بردند و مواد غذایی و سایر امکانات برای آنها فراهم شده است.

تصاویر ویدئویی گرفته شده از سوی خبرگزاری فرانسه نشان می دهد که ده ها نفر که بسیاری از آنها زن و کودک هستند در داخل چادرهای در محوطه مدرسه نشسته اند.

آدینه خان که همراه خانواده اش فرار نموده در این باره گفت: ما 6 خانواده هستیم که با هم فرار کردیم و 3 روز است اینجا با هم زندگی می کنیم. شما می بینید که فرزندانم روی زمین نشسته اند.

اختر محمد که در مدرسه پناه گرفته در این باره گفت: هنوز به ما یاری نشده است. امروز تیمی برای آنالیز خانواده ها به اینجا آمد و چند دقیقه بعد مدرسه را ترک کرد.

رسولی مسئول اداراه پناهندگان در قندوز گفت: حدود 8 هزار خانواده افغان در سراسر ایالت قندوز به خاطر درگیری های پراکنده ماه گذشته بین نیروهای طالبان و نیروهای دولت آواره شدند.

وی اضافه نمود: مقامات قادر به تهیه اقلام امدادی به تمام خانواده های آواره در سراسر استان نیستند.

احسان الله فضلی مدیر بهداشت عمومی شهر قندوز گفت که از هفته گذشته و آغاز دور جدی و جدید درگیری ها بیش از 29 غیرنظامی کشته و 225 نفر زخمی شده اند.

نیروهای افغان در میدان مبارزه با طالبان در ولایت قندوز در شمال افغانستان/ عکس: رویترز

در چند روز گذشته درگیری ها در سراسر ولایت قندوز جریان داشت و طالبان و نیروهای افغان درگیر نبرد های خونین شده اند.

در روز سه شنبه گذشته طالبان گذرگاه مرزی شیرخان بندر بین افغانستان و تاجیکستان را به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای ماه های اخیر خود تصرف کردند.

از اوایل ماه می (نیمه اردیبهشت) طالبان در چند حمله عمده نیروهای دولتی افغانستان را در حومه روستاهای دور افتاده هدف حملات خود قرار دادند و می گویند بیش از 90 منطقه از 400 شهرستان کشور را تصرف نموده اند.

دولت ادعای بسیاری از ادعاهای طالبان آنها را رد می نماید و تائید درست بودن آن مشکل است.

خشونت ها در افغانستان پس از اعلام جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت 2500 نیروی باقی مانده آمریکایی در افغانستان تا 11 سپتامبر آینده و سرانجام طولانی تین جنگ آمریکا شدت گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7616

به "جنگ طالبان در افغانستان؛ آوارگی هزاران افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ طالبان در افغانستان؛ آوارگی هزاران افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید