خبرنگاران افزایش قاچاق سوخت از ایران به پاکستان

به گزارش مجله بای بلاگ، اسلام آباد - خبرنگاران - با سپری شدن دو هفته از کاهش دوباره نرخ فرآورده های نفتی در پاکستان، احتکار سوخت به ویژه کمیاب شدن بنزین باعث شد تا افزایش معضل قاچاق بنزین و گازوئیل از مرزهای ایالت بلوچستان وارد مرحله جدیدی شود.

خبرنگاران افزایش قاچاق سوخت از ایران به پاکستان

کمیاب شدن فرآورده های سوختی در پاکستان طی روزهای اخیر با وجود کاهش چند باره نرخ آن، واکنش مسئولان و نهادهای قضایی کشور را درپی داشت.

جدای از بروز مسائل مردم برای دریافت سوخت و یا صف های طولانی در جایگاه های عرضه بنزین و گازوئیل، سازمان های بازرسی و نظارت پاکستان شروع به شناسایی عوامل احتکار بنزین و برخورد قانونی با آنان در مناطق مختلف این کشور کرده اند.

در این بین قاچاقچیان در پاکستان برای سوء استفاده از شرایط کمیاب شدن بنزین، واردات غیرقانونی بنزین و گازوئیل از ایران به ایالت بلوچستان و انتقال آن به شهرهای مختلف پاکستان را افزایش دادند.

به گزارش روزنامه پاکستانی امت: کار قاچاق سوخت ایرانی برای سوء استفاده از بحران مصنوعی سوخت در پاکستان شدت گرفته است و قاچاقچیان روش های جدیدی را برای افزایش قاچاق و انتقال سوخت های غیرقانونی را به کار گرفته اند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: قبلا از تانکرهای نفتی و اتوبوسهای مسافربری برای انتقال سوخت ایرانی از ایالت بلوچستان به شهرهای کراچی و جیکب آباد در ایالت سِند استفاده می شد و میزان آن به 200 هزار لیتر در روز رسیده بود اما اخیراً با رصد بیشتر آژانس های بازرسی و انتظامی، قاچاقچیان با استفاده از خودروهای سواری و کامیون های ویژه حمل سنگ اقدام به قاچاق سوخت می کنند.

پلیس پاکستان اخیراً در شهر کراچی دو کامیون را توقیف و بازرسی کرد که آنها 10 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کرد.

این رسانه پاکستانی اضافه نمود: کمیاب شدن سوخت در کشور ،قاچاق بنزین از ایران را افزایش داده به گونه ای که هم اکنون صدها هزار لیتر سوخت ایرانی که توسط لنج ها از راه دریا و یا وسایل نقلیه به کراچی منتقل شده در در انبارها ذخیره شده است .

دولت پاکستان یازدهم خردادماه امسال برای سومین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور، با هدف تسهیل شرایط زندگی مردم قیمت سوخت را کاهش داده است.

عرضه کنندگان سوخت در پاکستان و شرکت هایی که تا پیش از کاهش نرخ سوخت، ذخیره های بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی را با قیمت سابق خریداری کرده بودند ،حاضر به فروش این فراورده ها با قیمت فعلی نیستند.

گارد ساحلی پاکستان اواسط اردیبهشت ماه امسال یک باند 22 نفره قاچاقچیان سوخت ایرانی را در ایالت بلوچستان بازداشت کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان اواسط ماه فوریه گذشته طرح جدید مبارزه بی چون و چرا با قاچاق و برخورد شدید با عاملان این پدیده را به نیروهای خود سپرده و تمام نهادی انتظامی و امنیتی این کشور موظف به برخورد جدی با پدیده قاچاق به ویژه در ایالت بلوچستان شدند.

وی ماه های اخیر برای جلوگیری از معضل قاچاق که بیشترین ضرر را به خزانه ملی پاکستان زده است، دستور تشکیل نیروی جدید برای مبارزه با قاچاق، شناسایی آن دسته از مسئولان که در این قبیل فعالیت های غیرقانونی دخیل هستند و احداث بازارچه های مرزی در مرزهای جنوبی غربی پاکستان با ایران را صادر کرده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2682

به "خبرنگاران افزایش قاچاق سوخت از ایران به پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش قاچاق سوخت از ایران به پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید