خبرنگاران باقری کنی: گزارش گزارشگر حقوق بشر وجاهت حقوقی ندارد

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- علی باقری کنی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه صیانت از کرامت انسانی و استیفای حقوق مردم در عرصه های مختلف یکی از رویکردها و نگاه ویژه دوره جدید این قوه است؛ گفت: گزارش گزارشگر حقوق بشر درباره ایران وجاهت حقوقی ندارد.

خبرنگاران باقری کنی: گزارش گزارشگر حقوق بشر وجاهت حقوقی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، باقری کنی دوشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی اضافه کرد: به همین علت سال گذشته رییس قوه قضاییه بیش از 60 بخشنامه، دستورالعمل و آیین نامه صادر کرد که از این تعداد بیش از 20 بخشنامه بر بحث های مربوط به صیانت از حقوق بشر و حقوق مردم، متمرکز است.

او در این برنامه درخصوص گزارش جدید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل صندلی سیاسی دارد و این گزارش در عرصه سیاسی جهانی ارائه شده است.

وی با تاکید براینکه گزارش گزارشگر حقوق بشر وجاهت حقوقی ندارد، اضافه کرد: گزارشگر ویژه، منتخب نمایندگان کشورهاست که این هم صندلی سیاسی دارد بر همین اساس، سیاست زدگی بر این گزارش، مستولی و چارچوب آن بر اساس رویکردهای سیاسی طراحی شده و ما به ازای حقوقی ندارد.

باقری کنی ادامه داد: در جای جای این گزارش، نگاه های مبتنی بر دیدگاه های کشورها و قدرت های غربی که با سیاست ها و رویکردهای جمهوری اسلامی ایران، تعارض و مقابله دارند، بسیار شاخص و مشهود است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: این گزارش، عمدتاً مبتنی بر ادعاها، اتهامات و اطلاعاتی است که گروه های وابسته به دولت های معاند جمهوری اسلامی ایران و گروه های تروریستی، عرضه کردند و این مبنای گزارش گزارشگر ویژه نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش نویس این گزارش، چندی قبل در اختیار جمهوری اسلامی ایران نهاده شد، گفت: در همان مقطع، پاسخ مفصلی به این گزارش دادیم و بند بند محتوای آن را ارزیابی و اشکالات، نقایص، تناقضات و کاستی های آن را تبیین کردیم اما به علت رویکردهای سیاسی، در بسیاری از موارد به پاسخ های جمهوری اسلامی ایران توجه نشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید نمود: در این گزارش، نگاه کارشناسی به موضوع حقوق بشر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران، محمد زارعیان نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه گزارش ضد حقوق بشری علیه ایران را رد کرد و آن را خصمانه و بخشی از سیاست فشار حداکثری واشنگتن بر مردم دانست.

زارعیان امروز در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع آنالیز گزارش گزارشگر حقوق بشری علیه ایران برگزار گردید، این مطلب را بیان کرد.

وی اضافه کرد: گزارش شرایط حقوق بشری در جمهوری اسلامی ایران صرفا بر اساس منابع تایید نشده، مغرضانه و دارای گرایش و با انگیزه سیاسی تهیه شده است.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: این امر نه به دلیل نگرانی واقعی ترتیب دهندگان آن بلکه با هدف توجیه سیاست تجاوز و خصومت آنها ضمن یاری به هدف اعلام شده آنها برای براندازی نظام قانونی مردم ایران تهیه نشده است.

زارعیان تاکید نمود: این مساله به نوبه خود، نقض آشکار اهداف و اصول منشور سازمان ملل، حقوق بین الملل و حقوق بین المللی حقوق بشر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4723

به "خبرنگاران باقری کنی: گزارش گزارشگر حقوق بشر وجاهت حقوقی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باقری کنی: گزارش گزارشگر حقوق بشر وجاهت حقوقی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید