خبرنگاران برون سپاری ماموریت دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی ابلاغ می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت توانمند سازی سازمان های مردم نهاد برون سپاری بعضی از ماموریت های دستگاه های اجرایی تا اول شهریور ماه سال جاری ابلاغ می گردد.

خبرنگاران برون سپاری ماموریت دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی ابلاغ می گردد

عباسعلی بهاری روز سه شنبه در جلسه انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار خراسان جنوبی اضافه کرد: 600 برنامه تا به امروز در ارتباط با برون سپاری برنامه ها به کارگروه ارسال و 200 مورد احصا شده که تفاهم نامه سمن ها و دستگاه های اجرایی برای این بخش به زودی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 492 سازمان مردم نهاد در استان داریم که به عنوان بازوان دستگاه های اجرایی وظایف خود را انجام می دهند.

بهاری گفت: برون سپاری بعضی از ماموریت های دستگاه های اجرایی در چارچوب قانون ضمن ارتقای سمن ها و تشکل ها مشارکت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه موفقیت در حوزه گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی بدون حضور تشکل های مردمی امکان پذیر نیست گفت: برای توسعه این امر نیازمند تبدیل شدن حفاظت از آثار به مطالبه مردمی هستیم.

حسن رمضانی اضافه کرد: این فرایند در استان ما شکل گرفته و ما تا قبل از این سال ها موسسات مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی نداشتیم اما الان موسسات فعالی داریم که مایه دلگرمی هستند و به عنوان مسوولیت اجتماعی در این رسته خدمت می نمایند.

وی توضیح داد: بیشترین زحمت را در این حوزه سمن ها می کشند که امیدواریم از شرایط جدید که برای حوزه گردشگری یک فاجعه هست و همه تعطیل و با بدهکاری های اقتصادی و بانکی رو به رو هستند نجات یابیم و افق های روشن حوزه صنایع دستی بیش از پیش ارتقا و توسعه یابد.

نماینده سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی هم با بیان اینکه تجاری سازی علوم انسانی یکی از راهبردهایی است که می تواند در استان ارایه گردد اضافه کرد: با توجه به تعدد رشته های علوم انسانی می توان با این راهبرد بخش قابل توجهی اشتغال ایجاد کرد.

سید مصطفی حسینی اضافه کرد: 880 تشکل کشور در حوزه صنایع دستی فعالیت می نمایند که سطح خراسان جنوبی به نسبت پایین تر است.

وی یادآور شد: از سال 98 فعالان گردشگری به این سمت گسیل پیدا کردند و امروز نیازمند انجمنی هستیم که با تکیه بر آن بتوانیم طراحی و نوآوری در حوزه صنایع دستی را گسترش دهیم.

در ادامه این جلسه، تمبر انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار خراسان جنوبی رونمایی شد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3698

به "خبرنگاران برون سپاری ماموریت دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برون سپاری ماموریت دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید