خبرنگاران سفر وزیر دفاع روسیه به جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله بای بلاگ، باکو - خبرنگاران - سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز شنبه در سفر یک روزه به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان ملاقات کرد .

خبرنگاران سفر وزیر دفاع روسیه به جمهوری آذربایجان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج ، علی اف در این ملاقات با اشاره به این که اجرای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره سرانجام جنگ و آتش بس در قره باغ آنالیز می گردد ، گفت : به نظر ما مقاد این بیانیه با موفقیت اجرا می گردد که آمادگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای سرانجام دادن به مناقشه چند ساله و رسیدن به مرحله حل سیاسی را نشان می دهد .

علی اف بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان را یک سند مهم مطرح کرد و گفت که این سند به مناقشه چندساله سرانجام می دهد و بنا براین در رابطه با مشارکت فعال رییس جمهوری روسیه و شما (شویگو) در تدوین این سند سیاسی مهم قدردانی می کنم .

رییس جمهوری آذربایجان همچنین ارمنستان را به نقض جدی قوانین جنگ و حمله به شهرها و دیگر مناطق مسکونی در جریان جنگ 44 روزه در قره باغ متهم کرد و گفت : بر اثر این حملات 94 آذربایجانی غیر نظامی از جمله بچه ها و بانوان کشته و بیش از 400 نفر نیز مجروح و بیش از 3 هزار خانه تخریب شده است .

وی همچنین ارمنستان را به جلب مزدوران جنگی به درگیری های های نظامی در قره باغ متهم کرد و گفت : ما اسناد و تصاویر زیادی درباره مشارکت اتباع خارجی از جمله از فرانسه ، آمریکا ، لبنان ، کانادا ، گرجستان و دیگر کشورها در کنار نیروهای ارمنی در این درگیرها و نیز پاسپورت های انها را در اختیار داریم .

علی اف استقبال جمهوری آذربایجان از استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ و هماهنگ شدن فعالیت آنها با نهادهای مربوطه جمهوری آذربایجان و ارمنستان را مورد اشاره قرار داد و آن را عاملی مهم برای برقراری ثبات در منطقه دانست و گفت : پس از امضای بیانیه سه جانبه تا به حال هیچ مواردی جدی نقض آتش بس روی نداده و اطمینان دارم که نخواهد داشت .

رییس جمهوری آذربایجان گفت : امیدوارم آتش بس فعلی و برنامه های ما درباره عادی سازی روابط با ارمنستان در صورتیکه این برنامه از سوی این کشور (ارمنستان) استقبال گردد، شرایط خوبی برای ایجاد یک شرایط جدید و برقراری ثبات و امنیت و همکاری در منطقه فراهم کند که تحقق این مهم به نفع همه از جمله مردم منطقه و همسایگان ما خواهد بود و بطور کلی دنیا امن تر خواهد بود .

بنا به این گزارش ، وزیر دفاع روسیه نیز بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان را یک سند مهم و تاریخی مطرح کرد و با اشاره به این که نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه مستقر شدند ، گفت : در حال حاضر23 پاسگاه این نیروها در قره باغ فعال است .

شویگو همچنین با اشاره به این که به رژیم آتش بس در منطقه رعایت می گردد ، بر ادامه این فرایند ابراز اطمینان کرد .

وزیر دفاع روسیه امروز (شنبه) به همراه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور به ارمنستان سفر نموده و با نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور ملاقات کردند .

منابع خبری باکو همچنین گزارش دادند ، وزیر امور خارجه روسیه نیز در حال حاضر در راس یک هیات این کشور در باکو بسر می برد .

منبع: ایرنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5130

به "خبرنگاران سفر وزیر دفاع روسیه به جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر وزیر دفاع روسیه به جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید