خبرنگاران گلایه رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی از بازار بیمار اقلام بهداشتی

به گزارش مجله بای بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی گفت: ماسک و دستکش، به اندازه احتیاج در کشور وجود دارد اما متاسفانه به علت مدیریت نامناسب توزیع، این اقلام، سر از سوپری ها و یراق فروشی ها درمی آورد.

خبرنگاران گلایه رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی از بازار بیمار اقلام بهداشتی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

دکتر محمدحسین انصاری مود، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: اکنون در حالی یراق فروشی ها، ماسک های طبی را با قیمتی بالاتر عرضه می نمایند، که داروخانه ها این اقلام بهداشتی را ندارند و پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها به اندازه استاندارد، به این اجناس دسترسی نمی یابند.

وی اضافه کرد: کمبود ماسک و دستکش برای تیم درمانی بیمارستان ها، در سطح کشور وجود دارد و این مشکل دامنگیر پزشکان و پرستاران است.

انصاری مود گفت: البته برای پرستاران و پزشکان ماسک و دستکش تامین می گردد اما به اندازه استاندارد نیست و به ناچار بعضا پرستاران در طول یک نوبت کاری، ماسک صورت خود را تعویض نمی نمایند.

وی توضیح داد: ماسک معمولی، تنها چهار ساعت کارآیی دارد و پس از آن مرطوب شده و ضریب بهداشتی اش پایین می آید، اما پرستاران هشت تا 9 ساعت، در یک نوبت کاری، با یک ماسک بر روی صورت، کار می نمایند.

رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: حتی شنیده شده که گاه کادر درمانی بیمارستان یک ماسک را در 2 روز استفاده می نمایند.

دکتر انصاری مود گفت: بازار توزیع اقلام دارویی و بهداشتی بیمار است، کنترل و نظارت به درستی انجام نمی گردد، البته این ضعف نظارت نه در استان، بلکه در سطح بالاتر و در استان های عظیم باید باشد.

رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: توزیع نامناسب اقلام بهداشتی سبب نایاب شدن آن در داروخانه ها شده است.

وی با انتقاد از احتکار و نگاه های سودجویانه از شرایط کرونا گفت: در شرایط کنونی، شاهد فرصت طلبی ها و احتکار اقلام بهداشتی هستیم، این فرصت طلبی ها سبب شده تا ماسک ها در سوپری ها و یا یراق فروشی ها فروخته گردد.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی استان، برای یافتن ژل ضدعفونی نماینده و دستکش، از 15 روز گذشته، فردی را مامور نموده تا این اقلام را از مشهد و یا تهران تامین کند، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان نیز پیگیر است تا این اقلام را از خارج استان تامین کند.

رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی گفت: با تامین ژل و الکل ضدعفونی دست، این اقلام میان بخش خصوصی از جمله مطب ها توزیع می گردد.

در چند هفته گذشته و با شیوع کرونا، اقلامی مانند ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی نماینده در خراسان شمالی نایاب شده و بعضا به صورت بسیار محدود و با قیمت هایی چند برابری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اکنون بیمارستان های این استان نیز برای تامین اقلام بهداشتی مورد احتیاج کادر درمانی نظیر ماسک و دستکش با مشکل و تنگنا مواجهند.

براساس آخرین اعلام این دانشگاه، تا به امروز ابتلای 23 نفر در این استان به ویروس کرونا قطعی شده و یک نفر نیز درگذشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1145

به "خبرنگاران گلایه رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی از بازار بیمار اقلام بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گلایه رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی از بازار بیمار اقلام بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید