خبرنگاران 186 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش مجله بای بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تسهیلات یکهزار و 702 متقاضی آسیب دیده از کرونا به مبلغ 186 میلیارد ریال تا به امروز در استان پرداخت شده است.

خبرنگاران 186 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

غلامرضا اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: 10 بانک عامل و موسسه برای پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا معین شده است که تا به امروز بیشترین پفراینده ها به بانک ملی معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین متقاضیان در حوزه رسته های وزارت راه و شهرسازی به ویژه حمل و نقل بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در مجموع پنج هزار و 364 نفر در 14 رسته شغلی در استان متقاضی دریافت تسهیلات به مبلغ 640 میلیارد ریال شدند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در زمینه ثبت نام، جذب و پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل و موسسه ها جزو استان های با شرایط مطلوب است.

اشرفی ادامه داد: مدت زمان ثبت نام در سامانه کارا تا 15 مرداد تمدید شده بود که فرایند ثبت نام نیز افزایشی بود و امکان تمدید مجدد نیز وجود دارد.

وی اعلام کرد: هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در استان شکل گرفته است به گونه ای که در روزهای اخیر شاهد فرایند رو به رشدی در پرداخت تسهیلات بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به ابلاغیه جدیدی که برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان آسیب دیده ناشی از کرونا به باتک ها ابلاغ شده است امیدواریم فرایند پرداخت کماکان افزایش یابد.

وی خواستار معین تکلیف هرچه بیشتر و سریعتر تسهیلات متقاضیان استان شد و گفت: امید است 10 بانک و موسسه عامل پرداخت تسهیلات در استان در روزهای آینده بخش زیادی از این تسهیلات را معین تکلیف کنند.

اشرفی افزود: سهم استان در تسهیلات خویش فرمایی و کارفرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا 268 میلیارد تومان است که تقریباً هفت دهم درصد کل اعتباری است که در سطح کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی فرایند ثبت نام تا مرحله قبل از پرداخت به صورت الکترونیک و از طریق سامانه انجام می شود گفت: براساس شیوه نامه این تسهیلات برای واحدهای فعال 12 میلیون تومان به ازای هر نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین این تسهیلات برای کسب و کارهایی که براساس پروتکل های بهداشتی تعطیل شده 16 میلیون تومان و برای رانندگان مسافربری خویش فرما 6 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی شرح داد: نرخ سود این تسهیلات نیز 12 درصد است که سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهرماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3773

به "خبرنگاران 186 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 186 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید