خبرنگاران 63 درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان تهران فرسوده است

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: 63 درصد از واحدهای مسکونی روستاهای این استان فرسوده و نامقاوم است که احتیاج به بازسازی و نوسازی دارد.

خبرنگاران 63 درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان تهران فرسوده است

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

حمیدرضا روستایی به مناسبت سالروز فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 امام و تشکیل بنیاد مسکن در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: جهت نوسازی و بهسازی مساکن روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به وسیله ارایه تسهیلات ارزان قیمت بانکی با ضمانت سفته زنجیره ای در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و نظارت بر ساخت و سازها در چهارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) نسبت به انجام وظایف ذاتی خود در زمینه ساخت واحدهای مقاوم روستایی اقدام نموده است.

روستایی اظهارداشت: استان تهران 226 هزار و 918 واحد مسکونی روستایی دارد که از این میزان 63 درصد(حدود 143 هزار واحد) واحدهای مسکونی در مقابل حوادث نامقاوم هستند که طی سال های گذشته از ابتدای شروع طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی(سال 84) تا کنون حدود 23 هزار واحد مسکن روستایی در این استان نوسازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: این موضوع برای استانی که 63 درصد واحدهای آن نامقاوم است نگران کننده محسوب می گردد و باید با مطالعه دقیق در راستای نوسازی واحدهای مذکور اقدامی عاجل و خارج از نسخه واحد کشوری به عمل آید.

وی خاطر نشان کرد: پارامترهای اصلی و تاثیر گذار بر ساخت و سازهای مسکن روستایی در استان تهران بعنوان پایتخت در مقایسه با سایر استان ها که موجب شده استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی جهت تخریب و نوسازی واحدهای نامقاوم در مناطق روستایی از اقبال خوبی برخوردار نباشد عبارتند از:

1- قیمت بالای زمین در بیشتر روستاهای استان تهران

2- رشد چشمگیر هزینه های ساخت بنا (افزایش قیمت مصالح و دستمزد استادکاران و کارگران ساختمانی)

3- هزینه بالای اجاره بها

روستایی ادامه داد: سهمیه سال 98 این استان یک هزار و 950 واحد با سقف فردی 400 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد در نظر گرفته شده که تا کنون یک هزار و 485 واحد به این بنیاد تخصیص و از این تعداد نیز یک هزار و 120 واحد آن نزدیک به 75 درصد از سوی بنیاد مسکن شهرستان ها به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی یادآورشد: در صورتی که موضوع کرونا و متوقف شدن پروژه های عمرانی در اواخر سال گذشته مطرح نمی شد، می توانستیم سهمیه مشخص شده استان را به طور کامل و 100 درصدی محقق کنیم.

حضور در مناطق سیل زده استان خوزستان

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: بنیاد مسکن استان تهران به عنوان استان مشخص در شهرستان دشت آزدگان از ابتدای حادثه در منطقه حضور داشت و پس از بازدید و ارزیابی اولیه خسارت از سطح شهر و روستاهای اطراف و با توجه به گستردگی منطقه در کوتاه ترین زمان نسبت به ارزیابی از واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری اقدام کرد.

روستایی اظهار داشت: از حدود پنج هزار و 700 واحد ارزیابی شده، نزدیک چهار هزار و 700 واحد در حد تعمیری و حدود یک هزار واحد احتیاج به تخریب و نوسازی داشت که یکی از اهداف اصلی بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان تهران اتمام عملیات بازسازی واحدهای خسارت دیده پیش از سالگرد حادثه تلخ سیل فروردین ماه استان خوزستان بود.

وی اضافه نمود: این ستاد بازسازی 100 درصد واحدهای تعمیری را به اتمام رساند و با توجه به شیوع بیماری کرونا بازسازی واحدهای احداثی نیز با پیشرفت بیش از 87 درصد در حال اجرا است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: امیدواریم و بر اساس برنامه زمانبندی های انجام گرفته بتوان عملیات اجرایی واحدهای مسکونی باقی مانده را تا انتها اردیبهشت سال جاری به انتها رساند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1132

به "خبرنگاران 63 درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان تهران فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 63 درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان تهران فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید