داروی موسوم به امام کاظم (ع) فاقد تاثیر در درمان کرونا

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت: اخیرا دارو هایی با نام های امام کاظم و روغن بنفشه از سوی برخی افراد فاقدتخصص به عنوان داروی پیشگیری از بیماری کرونا تجویز شده که از اساس فاقد بنیان علمی است.

داروی موسوم به امام کاظم (ع) فاقد تاثیر در درمان کرونا

به گزارش از ،سعید اسکندری رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت: این مواد ادعایی با حک نام ائمه اطهار (ع) بر روی بسته های آن، در حالی بین مردم تبلیغ و توزیع می شود که به هیچوجه فرایند علمی آکادمیک مورد پذیرش مجامع تخصصی داروسازی، پزشکی و حداقل استاندارد های دارویی را نیز طی نکرده اند.

او ادامه داد: چنین رفتار های سطحی و غیرعلمی در شرایطی که جامعه با یک بیماری همه گیر روبرو است، علاوه بر حذف افراد مبتلا به کرونا از چرخه درمان و مهار بیماری باعث انتشار بیشتر ویروس و شیوع کرونا می شود.

رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت: این پدیده نامتعارف و غیرعلمی، از نظرگاه اخلاق اسلامی و موازین شرعی نیز موضوع پایمال نمودن حق الناس را مطرح کرده و گناهی نابخشودنی است.

او ادامه داد: آحاد افراد جامعه آگاه باشند تنها زمانی ماده ای به عنوان دارو در چرخه درمان بیماری و تجویز طبی قرار می گیرد که همه فرآیند ها و موازین علمی آکادمیک، تاییدیه های تخصصی و استاندارد های دارویی را سپری کرده و مجوز لازم مراجع مسوول را اخذ کرده باشد.

رئیس انجمن طب سنتی گفت: از همه هموطنان عزیز تقاضا داریم در شرایط فعلی، خود را درگیر اینگونه ادعا ها نکنند و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا فقط و فقط پروتکل ها و توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد توجه و عمل قرار دهند.

اسکندری گفت: شایسته آن است که فرد یا افرادی که مدعی تاثیر ماده ای با عنوان داروی امام کاظم برای درمان کرونا هستند پیش از هر اقدام تجویزی، نسبت به قراردادن ادعای خود در چرخه آزمون های استاندارد، فرایند علمی، اخذ مجوز و تاییدیه مراجع ذیصلاح پزشکی و داروسازی اقدام کنند.

او گفت: یکی از افرادی که هم اکنون در این حوزه ادعا و فعالیت دارد، پیش از این ها از سوی مراجع قضایی از هر اقدام طبی و تجویزی در حوزه درمان منع شده است. به این فرد جدا توصیه می شود با اقداماتی نظیر آتش زدن کتاب مرجع پزشکی طب هاریسون و تجویز های بی اساس و غیرعلمی همچون تجویز روغن بنفشه، بیش از این جامعه ایرانی را مورد مضحکه دشمنان مغرض قرار ندهد.

منبع: ایرنا

/م. م

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1156

به "داروی موسوم به امام کاظم (ع) فاقد تاثیر در درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی موسوم به امام کاظم (ع) فاقد تاثیر در درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید