روسیه: تحریم های جدید از سوی آمریکا دور از انتظار نبود، مسکو به آنها پاسخ خواهد داد

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که اعمال تحریم های جدید تنها نشانه عدم توانایی آمریکا در عرصه رقابت است و سناتور روس نیز چنین اقدامی از سوی دولت بایدن، حتی پس از نشست سران ژنو را قابل پیش بینی ارزیابی کرد.

روسیه: تحریم های جدید از سوی آمریکا دور از انتظار نبود، مسکو به آنها پاسخ خواهد داد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر این خبر که واشنگتن در حال آماده سازی بسته تحریم های جدیدی علیه مسکو در رابطه با شرایط آلکسی ناوالنی ( وبلاگ نویس مخالف روس ) است، تأکید کرد که روسیه همیشه به تحریم های غیرقانونی از جانب آمریکا پاسخ مناسب داده و خواهد داد.

این دیپلمات در کانال تلگرام خود نوشت: اخباری از واشنگتن رسیده که بسته تحریم های جدیدی علیه کشور ما در حال آماده سازی است. مقامات آمریکایی خط لوله جریان شمالی-2 را به شرایط ناوالنی مرتبط نموده اند. همچون گذشته واکنش مناسب ما به چنین اقدامات غیرقانونی از جانب ایالات متحده قطعی است. عجیب است که بعضی مقامات در واشنگتن دوست دارند در جهت مخالف چرخ و فلک حرکت نمایند.

به عقیده وی، دولت آمریکا با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه سعی دارد مسائل مربوط به عدم توانایی خود در عرصه رقابت را حل و فصل کند.

زاخارووا یادآور شد: در رابطه با ارتباط بین یک طرح مالی که طرف های شرکت نماینده در آن اپراتورهای خصوصی و دولت های مستقل هستند با آلکسی ناوالنی، نظریه پردازان آمریکایی خود را در معرض قضاوت عقل سلیم دیگران قرار داده ا ند. تمامی سرو صداهای شنیده شده در مورد مسمومیت احتمالی ناوالنی، تنها ابزاری برای حل مسائل مربوط به عدم توانایی رقابت از سوی ایالات متحده است.

جیک سالیوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی شب گذشته اظهار داشت که واشنگتن در حال آماده سازی تحریم های جدیدی علیه روسیه در رابطه با شرایط آلکسی ناوالنی است. به گفته وی، دولت ایالات متحده همچنین به اعمال تحریم ها علیه شرکت های روسی شرکت نماینده در ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 ادامه خواهد داد.

آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در واکنش به این تصمیم چنین ابراز عقیده کرد که اعمال چنین تحریم های ضدوسی، پدیده ای قابل پیش بینی بود، برای اینکه دولت جو بایدن از ابتدا امکان از سر گیری مجدد روابط دوجانبه با مسکو را رد کرد.

این سناتور با اشاره به تمایل موجود برای ارزیابی از نشست سران ژنو، بعنوان آغازی برای بهبود روابط روسیه و آمریکا، اضافه کرد: ولی کاخ سفید برخورد قطبی را ترجیح می دهد. دولت بایدن از ابتدای کار خود نیز از سرگیری مجدد روابط دوجانبه را نفی نموده و قصد خود برای ممانعت از تحقق طرح خط لوله گاز جریان شمالی-2 را پنهان نمی کرد، هرچند آنها قادر به جلوگیری از فرایند پیشرفت این طرح نیستند.

پوشکوف ادامه داد: دولت آمریکا هرگز اشاره ای به تجدیدنظر یا لغو تحریم های علیه روسیه ننموده و چنین برخوردی از سوی آنها قابل پیش بینی بود. شخص بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه بارها تاکید کردند که عرصه مذاکرات ژنو تنها امکانی برای آنالیز مسائل مهمی است که به منافع فقط یک طرف، یعنی ایالات متحده مربوط می گردد. آنها این دیدگاه خود را پنهان نمی کردند و مقامات مسکو نیز انتظار زیادی از نشست سران ژنو نداشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7611

به "روسیه: تحریم های جدید از سوی آمریکا دور از انتظار نبود، مسکو به آنها پاسخ خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحریم های جدید از سوی آمریکا دور از انتظار نبود، مسکو به آنها پاسخ خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید