سوریه قانون قیصر را نقض آشکار حقوق بشر دانست

به گزارش مجله بای بلاگ، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای تشدید اقدامات ظالمانه و تحمیلی آمریکا را بر این کشور به وسیله آنچه قانون قیصر (سزار) خوانده می گردد، به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار بدیهی ترین حقوق بشر و قوانین بین المللی دانست.

سوریه قانون قیصر را نقض آشکار حقوق بشر دانست

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، یک مقام آگاه در وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای اعلام نمود: جمهوری عربی سوریه اقدام دولت آمریکا در تشدید اقدامات ظالمانه و تحمیلی بر سوریه را به وسیله آنچه قانون قیصر (سزار) خوانده می گردد، به شدت محکوم می نماید.

این قانون مبتنی بر دروغ ها و ادعاهای جعلی از سوی طرف های دشمن با ملت سوریه است. این قانون هم در راستای جنگ آشکار آمریکا علیه مردم سوریه است که در آن از بدترین نوع سلاح یعنی تروریسم، محاصره مالی و فشار سیاسی بهره می گیرد.

طبق این بیانیه، اقدام آمریکا با تحمیل این قانون، نقض آشکار بدیهی ترین حقوق بشر و قوانین بین المللی است و باعث می گردد آمریکا به مسئول درجه یک دردها و رنج های مردم سوریه تبدیل گردد. تروریسم مالی روی دیگر تروریسمی است که خون سوری ها را پایمال کرد و دستاوردهایی که با عرق و خون خود کسب نموده بودند، نابود ساخت.

این مقام سوری ادامه داد: در حالی که همه دنیا برای مقابله با ویروس همه گیر کرونا و عواقب آن دست به دست هم داده اند، دولت آمریکا مشغول سرکوب ملت سوریه است تا سیاست نژادپرستی را پایه گذاری کند و همچنان به سلطه گری و استکبار خود در عرصه بین المللی با سیاست های خصمانه خود که شامل تحمیل محاصره بر ملت های مختلف و محروم کردن آن ها از حقوقشان برای دستیابی به تجهیزات لازم جهت مقابله با کرونا می گردد، ادامه می دهد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه تاکید شده است: جمهوری عربی سوریه که با قدرت در برابر تروریسم تکفیری ایستاد و آن را شکست داد، با همه توان و اقتدار نیز با این اقدام ظالمانه آمریکا مقابله خواهد نمود و یکپارچه شدن کوشش سوری ها برای حمایت از اقتصاد ملی کشور، برای بی نتیجه گذاشتن و خنثی کردن این اقدام آمریکا کافی خواهد بود.

در سرانجام، وزارت خارجه سوریه از جامعه دنیای خواست که برای لغو انواع تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکا کوشش کند و قانونی برای مقابله با این اقدامات وضع کند که در تناقض با قوانین بین المللی است و نتیجه ای جز تشدید تنش ها در روابط بین المللی ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2787

به "سوریه قانون قیصر را نقض آشکار حقوق بشر دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه قانون قیصر را نقض آشکار حقوق بشر دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید