شبکه خدمات آزمایشگاهی در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، صبح امروز برنامه های راهبردی در حوزه پژوهش و ترویج با حضور مسئولان پارک فناوری پردیس و صندوق نوآوری و شکوفایی در محل پارک رونمایی شد. در این مراسم پلتفرم شبکه خدمات آزمایشگاهی ناحیه نوآوری پردیس راه اندازی شد و در ادامه جشنواره پژوهش های مسئله محور(ریتکس)آغاز به کار کرد.

شبکه خدمات آزمایشگاهی در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد

راه اندازی پلتفرم شبکه آزمایشگاهی

بهروز حسینی نسب مجری راه اندازی پلتفرم شبکه خدمات آزمایشگاهی ناحیه نوآوری پردیس با بیان اینکه همواره شکاف استفاده از خدمات آنلاین در ارایه خدمات آزمایشگاهی وجود داشته است، گفت: ما با راه اندازی این شبکه سعی داریم که این شکاف را از بین ببریم.

وی بیان نمود: در راه اندازی این پلتفرم در مرحله نخست سعی شده تا بستری برای معرفی محصولات و خدمات شرکت های داخل پارک باشد و شرکت ها بتوانند محصولات و خدمات خود را به دیگر شرکت های مستقر در پارک معرفی کنند. سعی شده با ایجاد این پلتفرم واحد، شرکت ها همه کالاها و خدمات خود را از طریق آن معرفی کنند.

جشنواره پژوهش های مسئله محور آغاز به کار کرد

رسول رجایی کارشناس پژوهش فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه جشنواره پژوهش های مسئله محور (ریتکس) برای توسعه و حمایت از پژوهش های کاربردی و مسئله محور دانشگاهیان توسط پارک فناوری پردیس طراحی شده است گفت: این جشنواره در ادامه ماموریت راهبری پایان نامه های دانشگاهی و حمایت از پژوهش شرکت ها که باید هر دو در یک روندپیاده سازی شود از امروز اغاز به کار می کند.

وی با تاکید بر اینکه ریتکس بستری برای جریان سازی پژوهش های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان است، ادامه داد: ایجاد بستر تسهیل گری واسط پیوند نظام مند پژوهش های علمی و زیست بوم فناوری و نواوری کشور، جریان سازی شتاب بخشی و رونق گفتمان پژوهش های مساله محور ، ایجاد بستر تسهیل گری پژوهش های علمی کشور در جهت مهارت افزایی و تحقق کسب و کارهای دانش بنیان، ایجاد پویایی پژوهشی در توسعه نسل های نوین دانشگاهی هم جوار پارک های فناوری و توجه کلان و همه جانبه نگر به تمامی مقوله های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، فناورانه و مردمی زیست بوم نوآوری در کشور از اهداف این جشنواره است.

به گفته کارشناس پارک پردیس، این جشنواره در چهار فاز هدایت گری و توانمندسازی، مهارت های عمومی، بوتکمپ های پژوهش مسئله مور ، پژوهش های دانشگاهی مسئله محور، مهارت افزایی و تجاری سازی تخصصی و ورود به زیست بوم فناوری طراحی شده است. توانمندسازی هسته های پژوهشی در شرکت ها ، حمایت از تحقیق و توسعه شرکت ها ، حمایت از نمونه سازی و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، امکان جذب و استقرار در مرکز رشد نخبگان وتسهیلات خدمات آزمایشگاهی از موضوعاتی است که در پلتفرم حمایت از پژوهش های مسئله محور حمایت می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5341

به "شبکه خدمات آزمایشگاهی در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه خدمات آزمایشگاهی در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید