شکایت از باغ وحش صفادشت به خاطر تلفات حیوانات

به گزارش مجله بای بلاگ، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به آخرین شرایط آنالیز علت تلف شدن این گور خر نر آفریقایی، اظهار کرد: مجموعه باغ وحش صفادشت مجوز های لازم را به عنوان مرکز نگهداری از حیات وحش را داراست، بنابراین می بایست استاندارد های نگهداری از حیات وحش نیز در این مرکز رعایت گردد.

شکایت از باغ وحش صفادشت به خاطر تلفات حیوانات

جهت دریافت خدمات نقشه کشی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه مرکز نگهداری از حیات وحش در صفادشت، صرفا مرکز نگهداری است و باغ وحش محسوب نمی گردد، توضیح داد: محیط زیست برای اعطای مجوز به مراکز نگهداری از حیوانات ضوابط خاصی دارد و با توجه به اینکه در نزدیکی مرکز نگهداری از حیوانات در صفادشت، یک مرکز آموزشی نیز قرار گرفته است، بنابراین به این مرکز مجوز باغ وحش اعطا نشده است و این مرکز چنین مجوزی ندارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران همچنین به بازدید اخیر کارشناسان محیط زیست تهران از مرکز نگهداری از حیات وحش در صفادشت اشاره و تأکید کرد: در بازدیدی که از مرکز داشتیم، آگاه شدیم که شرایط جسمی دو گورخر ماده دیگر که به همراه گورخر نر به این مرکز منتقل شده بودند، مناسب است.

کرمی با بیان اینکه طبق ضوابط محیط زیست، مراکز نگهداری و باغ های وحش می بایست در نگهداری و حفظ شرایط سلامت جسمی حیوانات اهتمام لازم را به کار بگیرند، گفت: این مراکز و باغ های وحش می بایست از نیرو های آموزش دیده در زمینه برخورد با حیوانات استفاده نمایند و حیوانات نیز تحت نظر دامپزشکان مجرب و متخصص به طور دوره ای از نظر سلامت جسمی و سلامتی مورد آزمایش قرار گیرند.

وی همچنین به تلف شدن یک شامپانزه در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این مرکز در سال گذشته به دلیل تلف شدن یک شامپانزه اخطاریه هایی دریافت نموده بود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران ادامه داد: سازمان دامپزشکی هنوز پاسخی به استعلام های محیط زیست درباره علت تلف شدن این گورخر نر آفریقایی در مرکز نگهداری از حیوانات صفادشت نداده است، اما در صورت تعیین شدن هرگونه خطا و کوتاهی در جریان جابجایی این حیوانات از سوی مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت، برخورد های قانونی انجام می گردد.

کرمی در سرانجام اظهار داشت: اقدامات حقوقی و قانونی از سوی اداره کل محیط زیست شهرستان ملارد درباره علت تلف شدن این گورخر نر آفریقایی از مرکز نگهداری از حیوانات صفادشت اجرا شده است و شکایت هایی از سوی دوستداران محیط زیست از این مرکز اجرا شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7151

به "شکایت از باغ وحش صفادشت به خاطر تلفات حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از باغ وحش صفادشت به خاطر تلفات حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید