صدها تاریخدان آمریکایی از استیضاح ترامپ حمایت کردند

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا نوشت:صدها تاریخدان آمریکایی با امضای یک نامه مشترک، از استیضاح دونالد ترامپ از سوی مجلس نمایندگان این کشور حمایت و تاکید کردند، بی اعتنایی این رئیس جمهور آمریکا به حاکمیت قانون حاکی از وجود یک خطر روشن و حاضر علیه قانون اساسی است.

صدها تاریخدان آمریکایی از استیضاح ترامپ حمایت کردند

به گزارش پایگاه هیل، این اساتید و تاریخدانهای آمریکایی در نامه ای سرگشاده که از سوی یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکا موسوم به سازمان محافظت از دموکراسی منتشر شد، عنوان کردند: قضاوت قطعی ما این است که اگر دونالد ترامپ با این سطح از تخلفات استیضاح نشود پس عملا استیضاح یک مفهوم بی معنی و پوچ است.

این نامه در حالی منتشر شده که مجلس نمایندگان آمریکا خود را آماده رای گیری بر سر تصویب لایحه قانونی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می نماید. انتظار می رود این رای گیری فردا (چهارشنبه) و بر سر تصویب دو بند برای استیضاح ترامپ شامل بند مربوط به اتهام سوءاستفاده از قدرت و بند مربوط به اتهام مانع ایجاد کردن بر سر راه فعالیت کنگره اتفاق بیافتد.

این تاریخدانهای آمریکایی در این نامه که تعداد امضاهای پای آن از عدد 750 فراتر رفته خاطر نشان کردند: سوءاستفاده های فاحش و مکرر ترامپ از قدرت دقیقا همان کاری است که تدوین کنندگان قانون اساسی آمریکا به عنوان مبنای استیضاح و برکنار کردن یک رئیس جمهور در نظر گرفتند.

آنها خاطر نشان کردند: اتهامات دونالد ترامپ تداعی کننده این نگرانی تدوین کنندگان قانون اساسی آمریکا از بابت تبدیل شدن اعضای قدرتمند دولت این کشور به مزدور و آلت دست عوامل مفسد خارجی است.

در ادامه این نامه تاکید شد: با وجود آنکه مجلس نمایندگان آمریکا به درستی در راستای پیگیری نقش نظارتی خود بر طبق قانون اساسی دسترسی به اسناد و مدارک و شهادتهای شاهدان را مطالبه نموده، اما مانع تراشی غیرقانونی ترامپ بر سر راه فعالیت نمایندگان این مجلس، اهانت به نمایندگان مردم است.

آنها در پایان این نامه نتیجه گیری کردند، خصومت ترامپ با حاکمیت قانون و آسیبهای مکرر او به دموکراسی، استیضاح او را الزامی می سازد.

23311

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 71

به "صدها تاریخدان آمریکایی از استیضاح ترامپ حمایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدها تاریخدان آمریکایی از استیضاح ترامپ حمایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید