صنعت کشور با ورود نقاط کوانتومی توسعه می یابد

به گزارش مجله بای بلاگ، یک شرکت دانش بنیان ایرانی به عنوان تولیدکننده نقاط کوانتومی کربنی، از این نقاط برای تولید محصولات مختلف استفاده می کند تا این نقاط کوانتومی را وارد صنعت کند.

صنعت کشور با ورود نقاط کوانتومی توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت دانش بنیان ایرانی که از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی کربنی در کشور است، به دنبال ورود این نانوماده به صنعت بوده، از این رو اقدام به تولید محصولاتی با استفاده از این نقاط کوانتومی کرده که روان کار دستگاه های ماشین کاری یکی از این مصادیق صنعتی سازی نقاط کربنی است.

اشکان شمالی مدیرعامل این شرکت می گوید: چند سال قبل تولید نیمه صنعتی نقاط کوانتومی کربن را آغاز کردیم، اما به دلیل ناشناخته بودن این نانومواد در صنعت بیشتر فروش ما به دانشگاه ها و پروژه های پژوهشی بود. از این رو تصمیم گرفتیم تا این نقاط کوانتومی کربنی را وارد صنعت کنیم. در حال حاضر با استفاده از این نقاط کوانتومی، روان کار برای استفاده در دستگاه های ماشین کاری تولید می کنیم. این محصول بخش زیادی از مسائل مربوط دستگاه های ماشین کاری را برطرف کرده و از لحاظ مالی و زیست محیطی نیز شرایط مناسبی را برای مصرف کننده فراهم می کند. این روان کار دچار فساد و بوگرفتگی نمی شود و به دلیل فرمولاسیون خاص روان کار، هیچ باکتری توان رشد در این محیط را ندارد، همچنین طول عمر این روان کار یک سال برآورد شده است، در حالی که بیشتر روان کار های موجود در بازار طول عمر کمتر از دو ماه دارند. البته به کارگیری این نقاط در صنعت، تنها به تولید روان کار محدود نشده و ما چند محصول دیگر نیز تولید کرده ایم.

شمالی درباره تاریخچه تولید نقاط کوانتومی کربنی می گوید: در ابتدا ما روزانه 15 کیلوگرم تولید داشتیم که البته با توجه به ارزش بالای این نقاط کوانتومی کربنی، این حجم تولید نیز صنعتی محسوب می شد. در سال 1397 پیروز به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و با کمک این گواهی نامه برای دانش بنیان شدن اقدام کردیم. در ادامه از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت مالی برای طراحی و ساخت راکتور صنعتی دریافت کردیم و در حال حاضر راکتوری با ظرفیت تولید روزانه 400 کیلوگرم نقاط کوانتومی کربنی داریم. با شرایط فعلی ماهانه دو تُن نقاط کوانتومی تولید می کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 426

به "صنعت کشور با ورود نقاط کوانتومی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت کشور با ورود نقاط کوانتومی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید