طبیعت را به خانه دعوت کنیم!

به گزارش مجله بای بلاگ، آن چه که در میان ایده های طراحی دکوراسیون داخلی در سال 2019به چشم می خورد، اهمیت استفاده از انواع المان های طبیعی و رنگ های موجود در طبیعت در طراحی داخلی می باشد. بدون شک استفاده از المان هایی که در طبیعت یافت می شوند و هم چنین استفاده از رنگ های موجود در طبیعت مانند رنگ های سبز مزایایی به همراه دارد. برای مثال استفاده از گیاهان می تواند باعث ایجاد فضایی سرزنده در خانه گردد. هم چنین می تواند باعث ایجاد فضایی سرشار از انرژی مثبت و ارام بخ در فضای مورد نظر گردد. اگر شما علاقمند به استفاده از المان های موجود در طبیعت و هم چنین استفاده از ویژگی های این المان ها در طراحی داخلی هستید، در نظر داشته باشید که ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد و تنها به استفاده از گیاهان طبیعی محدود نمی گردد.

طبیعت را به خانه دعوت کنیم!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

استفاده از متریال طبیعی

همان طور که قبلا نیز به این نکته اشاره شد، استفاده از گیاهان تنها راه دعوت از طبیعت به خانه نیست. بسیاری از متریال غیر زنده نیز وجود دارند که در طبیعت به وفور یافت شده و امکان استفاده از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد. همان طور که می دانید استفاده از گیاهان احتیاج مراقبت داشته و نکهداری از آن ها شرایط ویژه ای احتیاج دارد. اما بعضی از متریال های طبیعی مانند چوب نه تنها المانی طبیعی بوده و باعث القای گرما و انرژی مثبت به فضای اتاق می گردد، بلکه به مراقبتهای زیادی نیز احتیاج ندارد. علاوه بر چوب المان های دیگری مانند چرم نیز می تواند به عنوان مترایل طبیعی شناخته شده و نمای بسیار زیبای درخانه ایجاد کند.

استفاده از رنگ های موجود در طبیعت

استفاده از رنگ هایی که در طبیعت وجود دارند از جمله راهکارهای دعوت از طبیعت به خانه می باشد. نمونه ای از بهترین رنگ هایی که با توجه به این نکته می توانید مورد استفاده قرار دهید، رنگ سبز می باشد. استفاده از این رنگ می تواند حس سرزندگی با خود همراه داشته باشد. علاوه بر رنگ سبز رنگ های دیگری مانند قهوه ای، شن و ماسه ای و آبی نیز می توانند خاصیت مشابه ایجاد کنند. استفاده از این رنگ ها می تواند در غالب های مختلف صورت پذیرد. برای مثال شما می توانید برای رنگ آمیزی دیوار، انتخاب کوسن و غیره از این رنگ ها استفاده نمایید.

استفاده از نماد حیوانات

آیا شما از جمله افرادی هستید که به حیوانات علاقمند هستید؟ آیا به استفاده از نماد حیوانات در خانه خود علاقه دارید؟ استفاده از نماد حیوانات در خانه نیز به نوعی دعوت از طبیعت در طراحی داخلی شناختته می گردد. استفاده از انواع بافت که در طراحی آن ها از طرح بدن حیوانات استفاده شده است، می تواند نمونه ای از ایده های اجرایی در این زمینه باشد. استفاده از کوسن هایی با ای ویژگی نیز می تواند از دیگر ایده ها در این زمینه باشد.

استفاده از نمای بیرونی

اگر طراحی خانه به گونه ای است که رو به حیاط می باشد، می توانید از این فرصت استفاده نموده و از آن به عنوان یک شانس بزرگ یاد کنید. اگر طراحی به شکلی است که می توان از پنجره یا درب شیشه ای فضای بیرونی را نگاه کرد، بهتر است از نصب پرده برای آن خودداری نموده و از دیدین منظره آن لذت ببرید. در صورت تمایل به استفاده از پرده نیز بهتر است از انواع پرده های سبک استفاده نمایید.

استفاده از نور طبیعی خورشید

استفاده از نور طبیعی خورشید، نکته بسیار مهمی است که در صورت امکان بهتر است نهایت استفاده از آن را داشته باشید. استفاده از نور طبیعی خورشید را می توان از ایده های دعوت از طبیعت در خانه به شمار آورد. به این منظور در صورت امکان بهتر است برای استفاده از این فرصت از درب های شیشه ای استفاده نمایید. انجام این کار باعث می گردد نور بیش تری به فضای اتاق وارد گردد.

استفاده از الگوهای طبیعی

استفاده از المان هایی که در طراحی آن ها از نمادهای طبیعی استفاده شده باشد نیز از دیگر ایده هایی است که می توانید از آن برای دعوت از طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده نمایید. برای مثال مانند آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، استفاده از کاغذ دیواری که در ان از طرح برگ گیاهان استفاده شده است، می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. استفاده کوسن هایی با این طرح یم تواند نمای زیبایی در فضای مورد نظر ایجاد کند.

استفاده از آثار هنری با نماد طبیعت

استفاده از آثار هنری که در طراحی آن ها از المان های طبیعی مانند گل و گیاه استفاده شده است، می تواند از دیگر ایده های طراحی دکوراسیون در این زمینه باشد. استفاده از تابلوهای نقاشی با این ویژگی می تواند در طراحی و تزئین دیوار مورد استفاده قرار گیرد. این امکان وجود دارد که الگوهایی با یان ویژگی را پیدا نموده و با پرینت آن ها و استفاده از یک قاب مناسب المان تزئینی مناسبی ایجاد نمایید. بهتر است برای انتخاب فریم آن از نمونه های چوبی که خود المانی طبیعی می باشد، استفاده نمایید.

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه راهکارهایی در زمینه دعوت از طبیعت به خانه در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. اگر شرایط خانه شما به گونه ای است که امکان استفاده از گیاهان طبیعی و نگهداری از آن ها برای شما فراهم نیست، می توانید از ایده های ارائه شده در این جا به این منظور استفاده نموده و فضایی سرزنده و نشاط آور برای خود به ارمغان بیاورید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 168

به "طبیعت را به خانه دعوت کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت را به خانه دعوت کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید