غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید!

به گزارش مجله بای بلاگ، در سفر به هر کشوری، غذای آن منطقه باعث می گردد خاطره اش سالها زیر زبانمان بماند. انگار با حس دوباره آن طعم تمام مناظرش نیز مقابل چشمانمان ظاهر می گردد.کشور روسیه نیز به دلیل داشتن تاریخی غنی، غذاهای روسی با اصالتی دارد که برای گردشگران جذاب بوده و سفر به این کشور را خاطره انگیز می نماید. در ادامه با برخی از غذاهای روسی معروف و اصیل روسیه آشنا میشویم.

غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید!

برش (Borsch)

در سفر به مسکو در می یابید که دمای هوای این شهر گاهی به 30 درجه زیر صفر نیز می رسد. بنابراین غذایی مانند سوپ برش که ترکیبی است از چغندر قرمز و هویج، می تواند در زمستان بسیار مفید می باشد. این غذاهای روسی طبق سلیقه با گوشت، سبزیجات، سیب زمینی، ماست یا خامه ترش، کرفس و ادویه ترکیب می شود و همراه نان گندم یا نان سیر و پنیر آب شده سرو می شود. با توجه به مغذی بودن این غذا در زمستان های سرد برای گرم شدن بسیار مناسب است گرچه معمولاً به عنوان پیش غذا سرو می شود.

سالاد روسی

سالاد روسی به نام اولیویر (Olivier) نیز معروف است که آن به دلیل نام آشپز این سالاد لوسین اولیویر (Lucier Olivier) می باشد. کسی که در دهه 1800 طرز تهیه محرمانه آن را در دست داشت. این سالاد از خیار تازه یا خیار شور روسی ، سیب زمینی خرد شده، تخم مرغ، نخود فرنگی و سس مایونز یا خامه ترش تهیه میشود و در کنار غذا ها بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

پنکیک روسی بلینی و سیرنیکی

کمتر رستورانی می شود در روسیه یافت و در منوی آن نام کرپ را ندید. بلینی در واقع نسخه کوچکتر کرپ فرانسوی است که از گندم سیاه برای خوش طعم تر شدن آن و از آرد سفید تهیه می شود. در این کرپ از قارچ، خامه ترش، مربا، شیر، ماهی سالمون و با گاهی خاویار استفاده می شود. پنکیک سیرنیکی نوع دیگری از پنکیک های روسی می باشد که از پنیر تهیه شده است و بیشتر در وعده صبحانه مصرف می شود این پنکیک با چاشنی مربای خانگی، عسل، خامه ترش و شیر همراه است.

شیشلیک روسی

از آنجا که گردشگران علاقه زیادی به انواع کبابهای ملل دارند، در سفر به مسکو نیز می توانند از شیشلیک روسی لذت ببرند. این کباب از گوشت کبابی همراه با ماهی بر سیخ کشیده شده درست می شود که البته در برخی از از نسخه های دیگر آن این کباب را با گوشت بره، گوساله، مرغ و سالمون تهیه می نمایند و همراه با نان فطیر و سس گوجه سرو می نمایند.

راحت الحلقوم: Öçpoçmaq

در سفر به مسکو با شیرینی کوچکی که مغز آن با سیب زمینی و گوشت گوسفند و پیاز پر شده است روبرو می شوید که نام آچپوک ماک می باشد و همراه سوپ و چای سرو می شود. این غذا، غذای محلی مناطق اطراف مسکو می باشد و با امتحان کردن آن می توانید بینشی از فوت و فن مردم محلی منطقه به دست آورید. آچپوک ماک در هر سوپرمارکت یا کافه تریایی در مسکو یافت می شود و صندلی بسیار خوبی بین هواداران غذا روسی دارد.

خوراک ماهی امول و موکسون (Omul and muksun)

از مشهورترین این گونه های ماهی در سیبری امون و موکسون است. خوراک این دو ماهی یکی از غذاهای روسی پرهوادار کشور روسیه و در شهر مسکو می باشد. هر دوی این ماهی ها سفید هستند اما ماهیگیران و ساکنان محلی آن را با توجه به فصل ماهیگیری تشخیص می دهند. ماهی امول از ماهی موکسون کوچکتر است اما به همان اندازه نرم، شیرین و به دلیل آب های سردی که در آن زندگی می نماید چرب است. تهیه خوراک از این دو نوع ماهی در بین مردم محلی روسیه بسیار هوادار دارد. این خوراک به همراه دورچین های زیبای روسی غذایی لذیذ برای گردشگران است. همچنین برای تهیه تاتار سیبریایی (معروف به Suguday) باید از این ماهی ها استفاده شود.

دسر چاک چاک

دسر چاک چاک از محبوب ترین دسرهای سراسر روسیه است. گردشگران زیادی این دسر را تست نموده اند و معتقدند تنها در روسیه می توان این دسر لذیذ را تجربه کرد. این دسر از سه نوع مواد تشکیل شده است که شامل آرد، تخم مرغ و عسل است. دسر چاک چاک از تکه های کوچک شکل گرفته خمیر تهیه شده است که پس از پخت آن را با شربت عسل می پوشانند و در نتیجه یک توده مخروطی عظیم و شیرین به وجود می آورند که با دست آن را میل می نمایند. این غذا به هزار سال قبل بر می شود و توسط مردم عشایر ابداع شده است.

سالمون دودی و شاه ماهی نمک سود

گردشگرانی که به مسکو سفر می نمایند در منوی رستوران های آن حتما ماهی سالمون دودی یا طعم دار شده را دیده اند که به تنهایی یا با پنکیک سرو می شود. ماهی دودی، نمک سود یا طعم دار شده از ویژگی های غذاهای دریایی روسی است که آشپزهای روسی با تبحر خاصی آن را ترد می نمایند.همچنین در منوی رستوران ها در کنار این غذا سالاد مخصوصی را نیز می بینیم که با شاه ماهی نمک سود آماده شده است و آن را شوبا نیز می نامند. این سالاد از سبزیجات آب پز، پیاز، چغندر، سس مایونز و گوشت شاه ماهی نمک سود تهیه می شود و خود یک غذای سبک به شمار می رود.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: سفرمی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3339

به "غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید