قطع برق 500 دستگاه اجرایی در تهران

به گزارش مجله بای بلاگ، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از بروز خاموشی در مرکز، برق حدود 500 اداره و دستگاه اجرایی پرمصرف در سال جاری قطع شده است.

قطع برق 500 دستگاه اجرایی در تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت:برای جلوگیری از بروز خاموشی در شبکه برق مرکز طرح های متعددی به کار گرفته شده و تفاهم نامه های جداگانه ای هم با مشترکان بزرگ به امضا رسیده است.

وی تامین برق در تابستان سال جاری را به دلیل کاهش کم سابقه بارندگی ها سخت دانست از هموطنان ساکن تهران درخواست کرد تا با اعمال راه حل های مدیریت مصرف انرژی به پایداری شبکه توزیع برق مرکز و جلوگیری از بروز خاموشی کمک کنند.

پنج تیرماه سخنگوی صنعت برق گفت: روزانه به طور میانه برق 50 دستگاه و نهاد اجرایی که مدیریت مصرف را رعایت نکنند برای چند ساعت قطع می شود.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: ابتدا به دستگاه ها اخطار داده خواهد شد و اگر جدی نگرفتند برق آنان برای چندین ساعت قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی دستگاه ها و نهاد ها دارای مولد های اضطراری برق هستند که باید برای کمک به شبکه برق وارد مدارکنند، این دستگاه ها اگر در این باره اقدام نکنند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

سخنگوی صنعت برق گفت: این هفته شاید گرمترین هفته سال باشد و دما در بیشتر نقاط به عدد های خیلی بالا خواهد رسید به گونه ای ممکن است 51 تا 52 درجه در خوزستان احساس شود و در نوار شمالی کشور هم دما افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی گفت: این موضوع منجر به افزایش مصرف می شود، پیش بینی ما از میزان مصرف در این هفته 62 هزار مگاوات است، در حالی که پیک مصرف سال گذشته در 31 تیرماه با مصرف 58 هزار و 254 مگاوات رخ داد و این خود نشان از اختلاف زیاد میزان مصرف این هفته و هفته مشابه پارسال است

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7825

به "قطع برق 500 دستگاه اجرایی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع برق 500 دستگاه اجرایی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید