مقاله: هنر چیدمان (Installation art) در اثری به نام پروژه ماه (Moon project)

به گزارش مجله بای بلاگ، در این پروژه ماکت ماه هفت متری جرام، حدود 2 متر بالاتر از سطح آب استخر معلق شده و نورهایی از سطح کره ماه جرام و استخر، در فضا ساطع می شد.

مقاله: هنر چیدمان (Installation art) در اثری به نام پروژه ماه (Moon project)

در منطقه ای به نام لوکس دو پابلیک که آن را با مرکز ملی آفرینش های هنری شهر می شناسند، پروژه موزه ماه به نمایش در آمد اما با اجرایی خاص. هجده هنرمند از یازده کشور اروپایی، در برگزاری این مراسم با جرام همکاری کردند.

مثل مواد و اشیاء زندگی روزمره و حتی آنچه که در طبیعت مشاهده می کنیم. هنر چیدمان، لزوما در نگارخانه­ های هنری در معرض دید بازدید کنندگان قرار نمی گیرد، بلکه ممکن است در فضای عمومی نیز به اجرا در آید. برخی از چیدمان­ ها، برای فضای خاصی طراحی می شود و برخی نیز، برای فضاهای عمومی.

هنر چیدمان یا اصطلاحا هنر اینستالیشن، بهره برداری از عناصر مختلف برای بیان تجربه هنرمند از فضا به شمار می رود. از طریق هنر چیدمان، هنرمند تلاش دارد تا نظر و تصور و درک خود را از واقعیت­ های جهان هستی، در اختیار مخاطبش قرار دهد. بدون آنکه عکسی در کار باشد یا نقشی کشیده شود.

شهر داملهوف بلژیک، یکی از مقصدهایی است که هنرمندان میان رشته ای با تخصص های مختلف، دور هم جمع می شوند تا برنامه ای واحد را در موضوعی مشخص برگزار کنند. امسال، موضوع صدا، عنوان جشنواره اورتردرز بود. این مقوله به شرکت کنندگان در مراسم کمک می کرد تا در مورد صدا و فراتر رفتن آن از محدودیت هایش، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

منبع مقاله: هنر چیدمان (Installation art) در اثری به نام پروژه ماه (Moon project)

انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8581

به "مقاله: هنر چیدمان (Installation art) در اثری به نام پروژه ماه (Moon project)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: هنر چیدمان (Installation art) در اثری به نام پروژه ماه (Moon project)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید