هشدار آلمان درباره شکل گیری دور جدیدی از رقابت های تسلیحات اتمی

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر خارجه آلمان به مناسبت هفتادو پنجمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما ضمن هشدار درباره شکل گیری دور جدیدی از رقابت های تسلیحات اتمی از قدرت های هسته ای خواست به تعهدات خود در قبال فرایند خلع سلاح اتمی پایبند باشند.

هشدار آلمان درباره شکل گیری دور جدیدی از رقابت های تسلیحات اتمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دویچه وله آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما درباره دور جدیدی از رقابت های تسلیحات اتمی هشدار داده و گفت: جهان نباید هرگز فراموش کند که در آن زمان چه اتفاقی افتاد.

وی تاکید کرد: آلمان مانند ژاپن و دیگر کشورها از قدرت های اتمی درخواست می کند مسئولیت خود در زمینه خلع سلاح و کنترل تسلیحات را بر عهده گیرند و به تعهدات خود به قرارداد منع گسترش تسلیحات اتمی پایبند باشند.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که فرایند خلع سلاح هسته ای راکد است و فن آوری های جدید، عدم تعادل خطرناکی ایجاد کرده است.

ماس تاکید کرد که 75 سال بعد از فاجعه هیروشیما باید یک حرکت جدید در زمینه کنترل تسلیحات و خلع سلاح اتمی شکل گیرد. جهان هرگز نباید آنچه در هیروشیما و چند روز بعد در ناگازاکی اتفاق افتاده است را فراموش کند.

وی در این باره ابراز نگرانی کرد که تعهدات و توافقات اجرا شده در این راستا امروزه در معرض خطر سیاست های قدرتی کوته نگرانه و غی مسئولانه قرار گرفته است.

در 6 آگوست سال 1945 و در زمانی که جنگ جهانی دوم در اروپا به سرانجام رسیده بود ایالات متحده آمریکا برای اولین بار یک بمب اتمی را بر فراز شهر هیروشیمای ژاپن انداخت. این بمب که پسر کوچک نام داشت هیروشیما را به دوزخی تبدیل کرد. در عرض چند ثانیه موج فشار و گرما با حداقل 6 هزار درجه شهر را به جهنمی فروزان تبدیل کرد. در آن زمان ده ها هزار نفر از حدود 350 هزار سکنه این شهر در دم جان باختند و در مجموع تا سرانجام سال 1945 حدود 140 هزار نفر جان خود را در اثر این حمله هسته ای از دست دادند. اینکه چه تعداد از ژاپنی ها در اثر این حمله جان باختند معین نیست چرا که بسیاری از آن ها در اثر تاثیرات طولانی مدت اشعه های اتمی درگذشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3566

به "هشدار آلمان درباره شکل گیری دور جدیدی از رقابت های تسلیحات اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آلمان درباره شکل گیری دور جدیدی از رقابت های تسلیحات اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید