واکنش تند چین به تهدید سازمان بهداشت جهانی از سوی ترامپ

به گزارش مجله بای بلاگ، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی امروز سه شنبه خود از رییس جمهوری آمریکا بشدت انتقاد کرد که به دنبال تخریب چهره چین و انداختن مسئولیت های آمریکا بر دوش سازمان بهداشت جهانی است.

واکنش تند چین به تهدید سازمان بهداشت جهانی از سوی ترامپ

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جایو لی جیان با اشاره به نامه ارسالی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای رییس سازمان بهداشت جهانی و انتقادهای مکرر از چین در مورد همه گیری کرونا گفت: هدف ترامپ تخریب چهره پکن است.

نامه ارسال ترامپ به رییس سازمان بهداشت جهانی و اینکه سازمان را عروسک خیمه شب بازی چین تشبیه نموده بار دیگر باعث بالا دریافت جنگ لفظی دولتمردان آمریکا و چین شده است.

از زمان شیوع همه گیری کرونا سیاستمداران و مقام های دولت ترامپ بارها ازچین انتقاد نموده و از نبود شفافیت این کشور در مورد کرونا و اینکه سازمان بهداشت جهانی چین محور بوده است ، گلایه نموده اند.

سخنگوی چین از چانه زنی های ترامپ با قواعد بهداشت جهانی و کوشش او برای انداختن مسوولیت هایش بر گردن سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و گفت که این نامه نگاری نیز احتمالا روشی برای منحرف کردن افکار عمومی است.

او گفت که هدف شاید این است که چهره چین تخریب گردد و مسوولیت آمریکا و واکنش نامناسبش به همه گیری بر گردن دیگران بیفتد این البته یک سوء محاسبه است و امریکا به غلط هدفگیری نموده است.

شمار مبتلایان به کرونا از 4 میلیون و 800 هزار نفر در جهان فراتر رفته و بیش از 317 هزار نفر جان باخته اند و دولت هادر کوشش برای مهار این ویروس خطرناک هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه نمود که آمریکا در قبال کرونا روشی ناکارامد و کنترل ناکافی داشته است آمریکا باید سرزنش کردن ها را متوقف نموده و روی مهار کرونا متمرکز گردد.

وی از پیروی استرالیا از سیاست های آمریکا نیز انتقاد کرد و خواهان آن شد که این کشور به آنچه انحصارگری سیاسی در همه گیری توصیف کرد ، خاتمه دهد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2259

به "واکنش تند چین به تهدید سازمان بهداشت جهانی از سوی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند چین به تهدید سازمان بهداشت جهانی از سوی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید