کوه راشمور ، بنای یادبود ملی در آمریکا

به گزارش مجله بای بلاگ، بنا و یادبود ملی همیشه جزو مجسمه های قابل احترام و باعزتی هستن که در واقع شاهکار هنری محسوب میشن و باید با احترام هم ازشون نگهداری بشه. کوه ها و بلندترین منطقه ها، همیشه برای حفظ یادگاری ها یا نوشته هایی پایدار ترین مکان ها بودن که قابل دید هستن و برای ثبتشون هم رنج و مشقت های زیادی به کار گرفته میشه تا برای آیندگان هم باقی بمونه. از نقش رستم و کوه های بیستون در ایران گرفته تا کوه راشمور که قدمت زیادی نداره، اما جای خود رو تو فرهنگ صدها آمریکایی و کوه های آمریکا جا کرده. بنای ملی راشمور که در نزدیکی شهر کیستون تو استان داکوتای جنوبی آمریکا قرار گرفته که مکان اون میان تپه های سیاه قرار داره . ساخت کوه راشمور مجسمه ای 18 متریِ که در اون صورت 4 رئیس جمهور آمریکا حکاکی شده. قدمت این کوه ها 1,6 میلیارد سالِ که علاوه بر تاریخی بودن ، مکان گردشگری مناسب و با ارزشی هست که هرساله حدود 3 میلیون بازدید کننده هم برای مشاهده قدم به این مکان میگذارن. در ادامه با ما همراه شین تا این بنای یاد بود باشکوه رو بیشتر به شما معرفی کنیم ...

کوه راشمور ، بنای یادبود ملی در آمریکا

تاریخچه کوه های راشمور …

در تاریخچه آمریکای شمالی همیشه سومین دوشنبه فوریه از سال، روز ملی رئیس جمهور بوده و آمریکایی ها هم هر ساله این روز رو جشن های خاص برگذار میکنن. مکان برپایی این جشن هم در کوه های آمریکا کوه راشمور هست که چهره های جورج واشنگتن، جورج واشنگتن ، جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن هستن که این افراد جزو بنیان گذاران تاریخ 130 سال اول با شکوه در آمریکا هستن. این بنا شش پدربزرگ در گذشته نامیده میشده که بعد ها فردی به نام چارلز راشمور، وکیل نیویورکی در سال 1885 به این مکان سفر کرد و این کوها به راشمور تغییر نام پیدا کرد.

ایده ساخت بنای کوه راشمور ...

برای آغاز، ابتدا این بنای یادبود برای ارتقا گردشگری تو منطقه کوه های سیاه داکتوی جنوبی طراحی شد و بعد از مذاکرات و گفت و گویی هایی این طرح ملی به تصویب رسید. این طرح در سال 1927 آغاز شد و در سال 1941 هم به انتها رسید. تاریخ شناس مشهور دان رابینسون پیشنهاد داد تا برای افزایش بازدید از این کوه و استفاه اون به منظور گردشگری از مجسمه ساز معروف گاتزون برگلوم خواست تا این مکان رو برای حفاری و ساخت آماده کنه، محققان توصیه کرده بودن که ساخت کوه راشمور رو به جنوب ساخته بشه تا از آفتاب هم بصورت طولانی بهرمند بشه.

چهار قهرمان ملی ...

ساخت کوه راشمور این مجسمه های یاد بود و ملی نمونه های افراد بزرگ و نامداری هستن مثل :

1) جورج واشنگتن : این فرد یکی از تاثیر گذار ترین رئیس جمهوران ایالات متحده هست که بین سال های 1732-1799 در راس حکومت بوده .

2) توماس جفرسون : این فرد سومین رئیس جمهور آمریکا بوده و همچنین نویسنده اعلامیه استقلال، و الهام بخش دموکراسی در سراسر جهان هم بوده .

3) تئودور روزولت : این فرد از شخصیت های مهم و تاثیر گذار تو رشد و شکوفاییِ مالی آمریکا تو قرن بیستم بوده .

4) آبراهام لینکلن : لینکلن معتقد بود که مقدس ترین وظیفه اون حفظ اتحاده و بر این باور بود که قانون برده داری رو برای همیشه لغو کنه.

بازسازی بنای راشمو ...

این بنا تو سال 1998 مورد بازسازی قرار گرفته و موزه لینکن وتو قسمتانتهایی مجسمه هم تغییراتی ایجاد شده که بازدید کنندگان اونهارو به راحتی تضخیص بدن و قابل بازدید هم باشه. کوه های آمریکا و کوه راشمو هرساله از طریق کوهنوردان متخصص مورد بازدید و بررسی قرار میگیره و ترک های روی اون هم مهرو موم میشه. در جولای 2005 هم شرکت کارچر که تولید کننده ماشین آلات شستشوی صنعتی آلمانی هست عملیات پاکسازی رو با استفاده از آب تحت فشار 93 درجه انجام داد که چند هفته هم این کار طول کشید. پانل های پشت این چهره ها هم شامل متن اعلامیه استقلال قانون اساسی، که شرح حال این چهار رئیس جمهور بوده، قرار گرفته.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8886

به "کوه راشمور ، بنای یادبود ملی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه راشمور ، بنای یادبود ملی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید