گفت وگوی لندن با سران بروکسل، جانسون: ناامید شدم

به گزارش مجله بای بلاگ، نخست وزیر انگلیس پس از مصاحبه با سران بروکسل گفت از پیشرفت اندک مذاکرات ناامید شده، اما مشتاق به رسیدن به توافق است.

گفت وگوی لندن با سران بروکسل، جانسون: ناامید شدم

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از تماس تلفنی با سران بروکسل درخصوص خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) گفت، کند بودن پیشرفت مذاکرات او را ناامید نموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دفتر جانسون روز چهارشنبه گفت: نخست وزیر تمایل به حصول توافق را متذکر شد اما همچنین ناامیدی خود را درخصوص ناکافی بودن پیشرفت [مذاکرات] ظرف دو هفته گذشته بیان داشت.

دفتر نخست وزیری انگلیس اضافه نمود: نخست وزیر گفت پیش از برداشتن گام بعدی که هفتم سپتامبر اعلام شده بود، منتظر شنیدن نتیجه [جلسه] شورای اروپا خواهد ماند.

بوریس جانسون که روز آدینه را به عنوان ضرب الأجل برای بروکسل جهت رسیدن به توافق تعیین نموده است، امروز با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و چارلز میشل رئیس شورای اروپا به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

انگلیس 31 ژانویه 2020 (11 بهمن98) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا خاتمه امسال میلادی باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد نمود.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری می نماید و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

نخست وزیر انگلیس چندی پیش از قصد خود برای ارائه پیش نویس طرحی به مجلس کشورش برای تغییر بخش هایی از توافق برگزیت اطلاع داد. بر اساس این طرح، انگلیس بخشی از توافق میان لندن و بروکسل بر سر ایرلند شمالی را حذف خواهد نمود.

جانسون همچنین گفته است به مذاکره کنندگان بر سر توافق تجاری پسابرگزیت، تا 15 اکتبر (فردا) مهلت می دهد تا مذاکرات خود را به نتیجه برسانند و در غیر این صورت بریتانیا این مذاکرات را به طور کامل ترک خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4531

به "گفت وگوی لندن با سران بروکسل، جانسون: ناامید شدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی لندن با سران بروکسل، جانسون: ناامید شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید