آغاز اجرای فاز دوم طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، دبیر طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز از آغاز فاز دوم طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه خبر داد.

آغاز اجرای فاز دوم طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز خبرنگاران

حمید احمدی، دبیر طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: شرایط اشتغال دانش آموختگان یکی از مهم ترین مسائل در توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور است؛ چرا که نرخ بالای بیکاری از یک سو باعث افزایش نارضایتی و کاهش تمایل برای ورود به دانشگاه ها می شود و از سوی دیگر عواقب ناگوار اجتماعی و اقتصادی به دنبال دارد.

احمدی مطرح نمود: برخی از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از سال 97 رصد اشتغال دانش آموختگان خود را آغاز نموده اند تا بر مبنای نتایج به دست آمده، تصمیم گیری های کلان درخصوص توسعه آموزش عالی به درستی و به یاری اطلاعات جمع آوری شده طی این طرح صورت پذیرد. دانشگاه تبریز نیز سال گذشته با انجام برنامه-ریزی های لازم و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، فاز اول طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان را اجرایی نمود و اجرای فاز دوم نیز هفته گذشته آغاز شده است.

دبیر طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریزد شرح داد: با بررسی میزان اشتغال رشته های مختلف دانشگاهی می توان سیاست های مناسب مرتبط با پذیرش دانشجو، توسعه رشته های جدید و همچنین بهبود فعالیت های حوزه ارتباط با صنعت و مهارت افزایی را رقم زد. با استمرار اجرای این طرح، می توان به تدریج بین عرضه و تقاضا در تمامی رشته ها در سطح کشور تعادل مناسبی برقرار کرد. علاوه بر این دستاورد، ارتباط منسجم دانشگاه ها با دانش آموختگان خود می تواند نتایج مفیدی در بر داشته و زمینه ساز هم افزایی مناسبی شود. به عبارت دیگر، جامعه دانش آموختگان هر دانشگاه می تواند علاوه بر یاری در اجرای مسئولیت های اجتماعی دانشگاه ها، مرجع مناسبی برای ارزیابی و آسیب شناسی برنامه های موجود باشد.

احمدی افزود: پایش اشتغال، برای دانش آموختگان 4 سال قبل صورت می گیرد تا اطلاعات جمع آوری شده قابل استناد باشد. در واقع، فرصت کافی برای کاریابی با توجه به طی دوره خدمت نظام وظیفه، ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر و موارد شابه لحاظ می شود.

دبیر طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز همچنین درخصوص نحوه اجرای فاز دوم این طرح در سال تحصیلی جاری گفت: در فاز دوم این طرح، دبیرخانه طرح در نظر دارد شرایط اشتغال دانش آموختگانی را که در سال تحصیلی 96-1395، یعنی در بازه زمانی اول مهر 95 تا آخر شهریور 96، فارغ التحصیل شده اند پایش نماید؛ لذا از دانش آموختگان که در این بازه زمانی فارغ التحصیل شده اند، درخواست می شود با مراجعه به لینک https://dotsa.tabrizu.ac.ir/fa/form/197 جهت تکمیل فرم آنلاین پایش اقدام کنند.

وی در خاتمه بیان نمود: تکمیل این فرم، به حدود 3 دقیقه زمان نیاز دارد و دانش آموختگان محترم برای تکمیل آن، حداکثر تا 20 اسفند 99 فرصت دارند.

لازم به ذکر است که جهت دریافت گواهی موقت خاتمه تحصیلات و همچنین دانشنامه، تکمیل این فرم الزامی است؛ لذا دانش آموختگان گرامی باید رسید الکترونیکی تکمیل فرم را که حاوی کد پیگیری است، ذخیره نموده و نزد خود نگه دارند. در خاتمه پایش، به تعدادی از دانش آموختگان که با تکمیل این فرم، دانشگاه تبریز را در اجرای موفقیت آمیز این طرح یاری نموده اند، هدایایی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6660

به "آغاز اجرای فاز دوم طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز اجرای فاز دوم طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید