آمریکا عامل آنفلوآنزای 1918 و مرگ 50 میلیون نفر است

به گزارش مجله بای بلاگ، شبکه فرانس 24 فرانسه در یک مستند تاریخی افشا کرد که آنفلوآنزای 1918 معروف به آنفلوآنزای اسپانیایی که بین سال های 1918 و 1920 موجب مرگ 50 میلیون نفر در دنیا شد در واقع توسط سربازان آمریکایی به اروپا منتقل شده بود.

آمریکا عامل آنفلوآنزای 1918 و مرگ 50 میلیون نفر است

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، شبکه فرانس 24 ، پنجشنبه شب (4 اردیبهشت) در یک مستند ویدئویی به آنالیز نحوه شیوع آنفلوآنزای 1918 در اروپا پرداخت و سربازان آمریکایی را علت اصلی شیوع آن بیماری مهلک در اروپا توصیف کرد.

براساس این گزارش، این نوع آنفلوآنزا، توسط سربازان آمریکایی که از پایگاه نظامی فورت ریلی (Fort Reily) کانزاس به اروپا راهی شده بودند در این قاره منتقل شد.

ارتش آمریکا پیشتر از شیوع آنفلوآنزا در بین سربازان خود اطلاع داشته است، چرا که به گفته فرانس 24، جمعی از این سربازان از قبل در هنگام انتقال به اروپا به وسیله اقیانوس اطلس، در ناوهای آمریکایی جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده بودند.

این بیماری تنها از این جهت به آنفلوآنزای اسپانیایی معروف شد که در آن موقع قانون سانسور در طول جنگ دنیای اول در اسپانیا اجرا نمی شد و بر خلاف سایر کشورهای اروپایی اخبار شیوع این بیماری همه گیر، در رسانه های این کشور منعکس می شد.

این گزارش حاکی است که شرایط جنگی در اروپا و حضور سربازان آمریکایی در سنگرها در کنار سربازان فرانسوی و انگلیسی موجب شیوع این بیماری در اروپا بود، چرا که آمریکایی ها برای یاری به اروپا در مقابل آلمان در جنگ دنیای اول آمده بودند، اما در واقعیت آنفلوآنزا را به قاره سبز آوردند.

این مستند آمار کشته های آن بیماری را بیشتر از تلفات اروپا در جنگ دنیای اول ارزیابی کرد و اضافه نمود: تعداد کشته های جنگ دنیای اول در طول 4 سال از 1914 تا 1918 در مجموع با احتساب نظامیان و غیر نظامیان 18 میلیون نفر بوده است، اما آنفلوآنزای 1918 منجر به مرگ 50 میلیون انسان در دنیا شده بود.

از زمان شیوع ویروس کرونا در فرانسه، رسانه و فعالین شبکه های اجتماعی در این کشور به طور گسترده ای به انتشار تصاویر و آمارهای مربوط به آنفلانزای 1918 در این کشور پرداخته اند.

براساس این اخبار و پیغام ها، در آن موقع فرانسوی ها، آلمان را مسئول گسترش آنفلوآنزا در اروپا می دانستند در حالیکه بعد از گذشت بیش از 100 سال امروز افشا شد که در حقیقت ارتش آمریکا عامل انتشار آن ویروس مهلک در اروپا بوده است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1962

به "آمریکا عامل آنفلوآنزای 1918 و مرگ 50 میلیون نفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا عامل آنفلوآنزای 1918 و مرگ 50 میلیون نفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید