اداره پست هایی در زیر آب!

به گزارش مجله بای بلاگ، اداره پست های زیر آب

آیا تا به حال تجربه غواصی داشته اید؟ اگر بله، آخرین باری که در حال غواصی بودید و ناگهان یادتان افتاد یک نامه مهم دارید که باید آن را پست کنید، کی بود؟ احتمالا هیچ وقت، شاید هم پیش آمده باشد!! بله، در هر صورت ممکن است این اتفاق برای هر کدام از ما افتاده باشد. خوشبختانه اداره پست های زیر آب هم موجودند! یعنی اگر شما به کشور دیگری مثل مالزی سفر کردید و ناگهان یادتان افتاد که باید یک نامه به جایی پست کنید، می تواید به یکی از این اداره پست ها بروید، اداره هایی که به دیدنی های گردشگری این کشورها هم تبدیل شده اند. با خبرنگاران همراه شوید تا ببینیم که به جز مالزی در چه کشور دیگری می توان این اداره ها را پیدا کرد.

اداره پست هایی در زیر آب!

جزیره هاید اوی در واناتو | Hideaway island

یکی از مشهورترین اداره پست های زیر آب در جهان، اداره پست جزیره هاید اوی در واناتو است. این اداره در سال 2003 تاسیس شد و در عمق 3 متری از سطح آب واقع شده است. اگر روزی به آن جا سفر کردید و تصمیم گرفتید تا یک نامه پست کنید اصلا لازم نیست نگران خیس شدن آن باشید چرا که در این اداره، کارت پست های خاص و ضد آبی وجود دارد که جهانگرد ها می توانند از آن ها استفاده نمایند و با دست های خودشان آن را در صندوق پستی زیر آب بیندازند.

بعد در یک زمان معین شده و معین، یک مامور پست غواص به سمت این صندوق پستی می آید و نامه ها را از داخل این صندوق برمی دارد، آن ها را مهر می زند و هر کدام را به مقصد می رساند. برای نوشتن این کارت پست ها و نامه ها هم به جای استفاده از جوهر که در آب شسته می گردد، از یک وسیله خاص تر استفاده می گردد.

خلیج سوسامی در ژاپن | Susami bay

شهر کوچک سوسامی که یک شهر ماهیگیری در واکایاما در ژاپن است، اولین مورد از اداره پست های زیر آب در جهان بوده است. این اداره پست بعلاوه تا قبل از ساخته شدن اداره پست زیر آب در مالزی، عمیق ترین اداره پست جهان با عمق 10 متر بود. این اداره پست در سال 1999 به عنوان بخشی از یک پروژه دیگر ساخته شد. جالب است بدانید تا قبل از ساخته شدن آن، سوسامی هیچ جاذبه خاصی نداشت و به همین دلیل جهانگردی آن ها هم خیلی پر رونق نبود تا این که ایده ساخته شدن اداره پستی در زیر آب داده شد.

غواصان این جزیره می توانند از یکی از فروشگاه های محلی همین منطقه کارت پست های ضد آب خریداری نمایند و روی آن ها با یک قلم روغنی متن مورد نظرشان را بنویسند و آن را داخل صندوق پست قدیمی قرمز رنگی که در زیر آب هست بیندازند. هر چند روز یکبار، یکی از کارمندان پست به این اداره در زیر آب می رود و نامه ها را از صندوق درآورده و جمع می نماید و آن ها را به اداره پست محله می برد. در واقع بیشتر ایده ساخت این اداره، جذب جهانگرد بوده است.

جالب است بدانید که هر ساله بین 1000 تا 1500 نامه از این صندوق جمع آوری می گردد و از زمان تاسیس این اداره پست تا به امروز، 32000 عدد نامه در این صندوق انداخته شده است.

پولاو لایانگ لایانگ در مالزی | Pulau Layang-Layang

از بین اداره پست های زیر آب در جهان، مالزی معروفیت دیگری دارد. این اداره پست توانست در سال 2015 رکورد شکنی کند و علت آن هم قرار گرفتن آن در عمق 40 متری دریا بود. کارت پست هایی که در صندوق پستی زیر آب هستند هم در پلاستیک های ضد آبی انداخته می شوند و علامت پستی معینی دارند.

ریسور در نروژ | Risor

اداره پست های زیر آب در همه جای جهان گسترده شده اند در بالا دو مورد از آن ها را که در قاره آسیا بودند به شما معرفی کردیم و حالا می خواهیم مورد اروپایی آن را به شما معرفی کنیم. این مورد، اداره پستی واقع درکشور نروژ در شهری به نام ریسور است که در جنوب ساحلی نروژ قرار گرفته است. این اداره پست در یک محفظه واقع شده است و تنها اداره پست خشک جهان است که در زیر آب واقع شده است. اداره پست ریسور در عمق 4 متری واقع شده است و کنار اسکله است. بنابراین افرادی که می خواهند نامه ای پست نمایند، آن را به وسیله این اسکله انجام می دهند. در محیط خشک این اداره، نامه ها مهر زده می شوند و دوباره به سطح برگردانده می شوند تا چرخه طبیعی رساندن نامه انجام گردد!

باهاماس | Bahamas

اداره پست زیر آب در باهاماس امروزه دیگر وجود ندارد با این حال این اداره، اولین اداره پست زیر آب در تاریخ بوده است که در سال 1939 ساخته شده است.

این اداره پست به وسیله عکاس آمریکایی جان ارنست ویلیامسون در سال های 1881 تا 1966 ساخته شده است، او یکی از پیشکسوتان عکاسی در زیر آب در جهان بود. در سال 1912، ویلیامسون یک مکان کوچک با یک پنجره ضخیم شیشه ای پایین تر از سطح دریا ساخت. به وسیله این محفظه، عکاس می توانست موجودات زیر آب را ببیند و از آنها عکس بگیرد. تا این که او اداره پستی در باهاماس و در زیر آب ساخت با این حال عمر این اداره کم بود چرا که در سال 1941 بسته شد.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8733

به "اداره پست هایی در زیر آب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره پست هایی در زیر آب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید