انتشار 2 رمان و کتاب هایی درباره شعر و کامالا هریس

به گزارش مجله بای بلاگ، اندوه خاک؛ محیط زیست در شعر معاصر ایران نوشته سهراب طاووسی، لیورا نوشته فریبا صدیقیم، کار سخت آدمیزادی نوشته امیرعلی بنی اسدی و ترجمه کامالا هریس کیست؟ نوشته کریستن اندرسون به تازگی راهی بازار نشر شده اند.

انتشار 2 رمان و کتاب هایی درباره شعر و کامالا هریس

به گزارش خبرنگاران، کتاب اندوه خاک: محیط زیست در شعر معاصر ایران نوشته سهراب طاووسی در 238 صفحه با تعدادگان 500 نسخه و قیمت 54هزار تومان در انتشارات آفتابکاران عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: اندوه خاک کتابی است در نکوهش انسان که دستکاری های خودخواهانه اش در محیط زیست منجر به قحطی، بیماری، بی آبی، سیل و بی تعداد مصیبت های دیگر شده. این کتاب به آنالیز دیرینه ادبیات و محیط زیست می پردازد. رابطه ای که به بوم نقد معروف است. از این رو، نویسنده چهار شاعر نامدار دوران مدرنیسم ادبیات ایران، نیما، شاملو، فروغ و منوچهر آتشی، را برای این منظور برگزیده و آن ها را از زاویه یکی از زیرشاخه های بوم نقد آنالیز نموده. در فصل اول، تعریف ها و تاریخچه بوم نقد در اندیشه فیلسوفانی چون دکارت، کانت و هایدگر آنالیز شده و در فصل های بعدی به بوم گرایی ژرف در اشعار شاملو، اقلیم گریی در اشعار نیما، بوم گرایی زن محور در اشعار فروغ و بوم گرایی مارکسیستی در اشعار آتشی پرداخته شده.

بعلاوه رمان لیورا نوشته فریبا صدیقیم در 384 صفحه با تعدادگان 300 نسخه و قیمت 68 هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: لیورا خاطرات کودکی اش را مرور می نماید. او که سال هاست مهاجرت نموده و ساکن امریکاست حالا در یک روز پاییزی در یکی از پارک های لس آنجلس در خلوت خود و با بوی رازیانه ای که باد با خودش آورده به ایران و شهری که در آن به جهان آمده پرت می گردد. می رود به شهر نهاوند و محله ای که در آن زندگی می نموده، محله ای که در آن زندگی می نموده، محله ای کلیمی نشین با دیوارهای کاهگلی، می رود به خانه قدیمی شان با آن در چوبی اش.

لیورا گذشته پرفراز و نشیبی داشته، از فعالیت در گروه های سیاسی در دهه شصت گرفته تا آشنایی با کیان. او با مرور این خاطره ها، درک تازه ای از زندگی می رسد. او از تنفر به عشق و از عشق به دوست داشتن قدم می گذارد و لیورای جدیدی متولد می گردد.

دیگر کتاب منتشر شده در نشر آفتابکاران، کار سخت آدمیزادی نوشته امیرعلی بنی اسدی است که در 160 صفحه با تعدادگان 300 نسخه و بهای 38 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: من کلمات را دوست دارم. کلمات بودند که من را با تو آشنا کردند، من را به تو رساندند، من را روبه روی تو نشاندند. کلمات را که از من بگیرند نه با تو حرفی برای زدن دارم نه با خود، نه از تو شکایتی دارم نه از خود.

کلمات همه چیز من اند، پس وقتی بیایم، کلماتم را همراه خود می آوردم. زیاد هم می آوردم. می چینمشان روی میز، می ریزمشان در چای و قهوه، مثل آب به صورتت می زنمشان، مثل سرمه به چشمانت می کشمشان، مثل گردنبند به گردنت می اندازمشان، مثل بالش می گذارمشان زیر سرت، مثل پتو می کشمشان روی تنت. آن وقت جل و پلاسم را هم که بخواهم جمع کنم، اول کلماتم را جمع می کنم. می ریزمشان در چمدانم، هر آنچه در چمدان جا نگردد در جیب پنهان می کنم، هر آنچه باقی بماند می سپارم به باد. وقتی می روم، کلمات را هم می برم. من با کلمات می آیم، با کلمات هم می روم.

بعلاوه کامالا هریس کیست؟ نوشته کریستن اندرسون با ترجمه شبنم سمیعیان در 66 صفحه با تعدادگان 300 نسخه و قیمت 32 هزار تومان در نشر آفتابکاران عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: کامالا هریس کیست؟

-نوجوانی چندنژادی که در آرزوی وکیل شدن بود.

-سناتور پیروز آمریکایی که برای اصلاحات ترقی گرایانه و حقوق زنان مبارزه کرد.

-اولین زنی که معاون رئیس جمهور امریکا شد.

-همه موارد بالا

در این کتاب مصور چیزهای بیشتری درباره او خواهید خواند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8504

به "انتشار 2 رمان و کتاب هایی درباره شعر و کامالا هریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار 2 رمان و کتاب هایی درباره شعر و کامالا هریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید