انیمیشن لوکا؛ مجذوب کننده و چشم نواز، اما پرکلیشه!

به گزارش مجله بای بلاگ، انیمیشن لوکا در همین ابتدای راه از میان 11 هزار رای دهنده IMDB توانسته در مجموع امتیاز 7.7 از 10 را کسب کند. بعلاوه در راتن تومیتوز هم 89 درصد کارشناسان نسبت به انیمیشن لوکا نظر مثبتی داشته اند. با این وجود به نظر می رسد که لوکا تا اینجای کار پیروز ظاهر شده است.

انیمیشن لوکا؛ مجذوب کننده و چشم نواز، اما پرکلیشه!

خبرنگاران| لوکا تازه ترین انیمیشن دیزنی و پیکسار توجه اغلب مخاطبان و منتقدان را به خود جلب نموده است. این انیمیشن که اکران جهانی آن 26 خردادماه شروع شد، در ژانر ماجراجویی، فانتزی، کمدی و درام ساخته شده است. با این حال بعضی از منتقدان معتقدند که قصه لوکا در میان دیگر آثار پیکسار تکراری محسوب می گردد، اما رنگ و لعاب خوبی دارد و چشم نواز است.

به گزارش خبرنگاران؛ کارگردانی انیمیشن لوکا را انریکو کازاروزا برعهده داشته و مایک جونز هم فیلمنامه آن را نوشته است. آنالیز ها نشان می دهد که آثار فدریکو فلینی، هایائو میازاکی، استرومبولی ساخته روبرتو روسلینی و کنار من بمان ساخته راب رینر منبع الهام انیمیشن لوکا بوده اند.

کازاروزا در این رابطه گفته که انیمیشن لوکا ادای احترام به فدریکو فلینی و دیگر فیلمسازان کلاسیک ایتالیایی و تاحدودی هم هایائو میازاکی است.

او در خصوص حال و هوای لوکا می گوید: این داستانی عمیقاً شخصی برای من است، نه تنها به خاطر این که در ریویرای ایتالیا، جایی که من در آن جا عظیم شدم، جریان دارد، بلکه به خاطر این که هسته فیلم مربوط به تجلیل از دوستی است.

براساس اعلام کمپانی دیزنی گروه صداپیشگان انیمیشن لوکا را جیکوب ترمبلی، جک دیلن گریزر، مایا رودولف و جیم گافیگان تشکیل می دهند.

استودیو پیکسار پیش از این انیمیشن های مطرحی همانند شگفت انگیزان، کارخانه هیولاها، در جستجوی نمو، ماشین ها، موش سرآشپز یا راتاتویی، کوکو، آپ و روح را ساخته است.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

تریلر انیمیشن لوکا

انیمیشن لوکا در همین ابتدای راه از میان 11 هزار رای دهنده IMDB توانسته در مجموع امتیاز 7.7 از 10 را کسب کند. بعلاوه در راتن تومیتوز هم 89 درصد کارشناسان نسبت به انیمیشن لوکا نظر مثبتی داشته اند. با این وجود به نظر می رسد که لوکا تا اینجای کار پیروز ظاهر شده است.

اما با این حال منتقدان مشهور سینما نگاه های متفاوتی نسبت به لوکا دارند. اما همگی اشتراک نظر دارند که لوکا کم و کاستی هایی نسبت به دیگر آثار پیکسار دارد.

رابرت دنیلز از جمله منتقدانی است که معتقد است که علی رغم جذابیت های این انیمیشن، همچنان کلیشه های زیادی را تکرار می نماید.

او در سایت راجر ابرت درباره لوکا می نویسد: لوکا در زمینی بازی می نماید که زیادی خوب شخم زده شده و کلیشه های زیادی را تکرار می نماید که پیش از این بار ها مورد استفاده قرار گرفته در حالی که برترین جنبه های آن در اعماق نهفته می مانند. ممکن است بعضی از موارد آورده شده در این انیمیشن دل مخاطبان کم شن و سال تر را ببرد، ولی تا امروز فیلم لوکا بین تمام فیلم های پیکسار، کم اثرترین و پیش پا افتاده ترین آن ها بوده است.

مایک مک گرانگان که با دنیلز هم نظر است. او در سایت آیل سیت نوشت: بیشتر فیلم های پیکسار از لوکا بهتر هستند. از این فیلم انتظار نمی رود بچه ها بار ها و بار ها دیدنیش نمایند. به عبارت دیگر، این فیلم اگر هوادار پیکسار باشید خوب است و از دیدن آن راضی خواهید شد. فقط انتظار نداشته باشید خیلی متاثر شوید.،

اما گروه دیگری از منتقدان از لوکا تعریف و تمجید نموده اند. اشلی منتقد مشهور هالیوود از جمله این منتقدان است.

او در تحسین لوکا در وب سایت خود، اشلی اند کامپنی چنین نوشت: پیکسار به منظره ها زیبا، رنگ های روشن و جزئیات زیاد مشهور است. این فیلم تمامی این عناصر را به وفور دارد. صحنه های تبدیل شدن موجودات دریایی به انسان و بالعکس قطعاً بی نظیر هستند. انیمیشن آن روح را جلا می دهد و مشخصاً به گونه ای طراحی شده که احساس یک روز خوش تابستانی بی نقص را برایمان تداعی کند که در آن پیروز هم شده. پسر کوچکم آن را به دفعات دیدن نموده و به من گفته با دیدنی فیلم لوکا حس می نماید که به تعطیلات رفته و لام نیست نگران چیزی باشد.

در این میان دانیا آیلین هم معتقد است که لوکا به هیچ وجه بد نیست، ولی فیلم محبوب هواداران هم نخواهد بود.

در نهایت دیردره مولومبی هم در انترتینمنت آی. ای نوشت: در کل لوکا فیلمی است که دیدنی آن به شدت لذت بخش بوده، به زیبایی انیمیشن شده و بسیار لطیف است، که پیامی جاودانه دارد: قدرت دوستی و خانواده. همچنان آنقدر تابستانی است که بعید نیست به خاطر آن حس آفتابی بار ها و بار ها برگردید و آن را دیدن کنید.

انیمیشن لوکا قضه ماجراجویی افسانه ای لوکا و آلبرتو است، که درواقع موجودات دریایی هستند، اما داستان آن ها شکلی انسانی به خود می گیرند. در این انیمیشن لوکا و آلبرتو قرار است کار های انسانی سرگرم نماینده را روی زمین در طول یک تابستان انجام دهند و تجربه نمایند. این انیمیشن یک اثر ماجراجویی و داستان بلوغ خواهد بود که اتفاقات آن در کشور ایتالیا جریان دارد.

البته تمام این تفریح ها و اوقات خوش آن ها به علت رازی که دوستش از او مخفی نگه داشته به خطر می افتد چرا که او هیولای دریایی است که در جهان دیگری در زیر آب های ساحلی این شهر زندگی می نماید.

در روایتی دیگر هم، رسانه های حوزه سینما آورده اند: لوکا و آلبرتو تصمیم می گیرند یک وسپا (موتور ایتالیایی) بخرند و با هم جهان را بگردند. اما برای این منظور به پول نیاز دارند و می خواهند با بردن در یک مسابقه محلی این پول را به دست بیاورند؛ که در این راه...

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: فرادید
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7703

به "انیمیشن لوکا؛ مجذوب کننده و چشم نواز، اما پرکلیشه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن لوکا؛ مجذوب کننده و چشم نواز، اما پرکلیشه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید