اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در زرندیه افتتاح می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در زرندیه افتتاح می گردد.

اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در زرندیه افتتاح می گردد

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: اولین پیست اتومبیلرانی با قابلیت برگزاری مسابقات فرمول یک در کشور و با استانداردهای فدراسیون اتومبیلرانی و با کاربری مسابقات در سطح بین المللی در حال ساخت است و پیشرفت خوبی دارد.

وی اضافه نمود: اتودروم بین المللی سرزمین ایرانیان در شهرستان زرندیه در زمینی به مساحت 85 هکتار و با طولی حدود 5 کیلومتر در حال احداث است، این پیست شامل 18 پیچ است که از جذابترین پیچ های معروف پیست های فرمولا جهان نظیر سیانگ مالزی، آلمان، آسیا فرانکور شامپ بلژیک، کاروسل آلمان، ژاپن، سیلوراستون بریتانیا الهام گرفته شد. حداکثر سرعت در این پیست بیش از 300 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

مرزبان اظهار کرد: این پیست با مشاوره شرکت هایی چون tike آلمان (طراح و سازنده 10 پیست فرمول یک) طراحی شده است.

وی در مورد اندازه پیشرفت فیزیکی پروژه گفت: تا به امروز 90 درصد پیست و ساختمان اصلی ساخته شده و تا خاتمه تیر 1400 به بهره برداری می رسد. این پروژه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان و 1.5 میلیون یورو در حال تکمیل است و برای 200 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امکانات موجود در این مجموعه نویدبخش حضور بروزترین خودروهای فرمول یک، حرفه ای ترین رانندگان این عرصه و تجربه جدیدی از هیجان، سرعت و شنیدن صدای غرش موتورهای فرمول یک برای تمامی ایرانیان در کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با توجه به استانداردهای بین المللی، اصول طراحی حرفه ای در ایمنی اتودرم بین المللی تهران، در فرایند ساخت این پیست بطور کامل لحاظ شده است. در واقع ایمن سازی پیست براساس شبیه سازی حرکت و سرعت ماشین ها و نوع پیچ ها در فضای مجازی انجام شده است.

وی اضافه نمود: تمامی مقررات و آیین نامه های مرتبط به ایمنی راننده و تیم همراه در دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت بسته به نوع استفاده از پیست به افراد آموزش داده می گردد.

مرزبان با اشاره به استفاده از ظرفیت بالای ورزش اتومبیل رانی در صنعت گردشگری توضیح داد: بهره برداری از این پیست می تواند فضای مناسب برای ایجاد هیجان در کنار خانواده ایجاد کند و در کنار آن به جلب سرمایه های ورزشی، ارزآوری و سرمایه گذاری خارجی بینجامد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7966

به "اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در زرندیه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در زرندیه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید