بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا 6 آبان

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: از 17 مهر تا 6 آبان ماه و به مناسبت ماه ربیع الاول دارندگان همه وسایل نقلیه از موتورسیکلت تا خودرو های سواری مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد می شوند و همه شرکت های بیمه موظف به حذف جرایم آن ها در مهلت زمانی اعلام شده هستند.

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا 6 آبان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مفید امینی با اشاره به بخشنامه بیمه مرکزی به همه شرکت های بیمه مبنی بر حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، گفت: براساس قانون تاخیر در دریافت بیمه شخص ثالث برای اشخاص حقوقی 20 درصد و برای افراد حقیقی 10 درصد جریمه در نظر گرفته می گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 23 میلیون و 800 هزار فقره بیمه شخص ثالث برای وسایل نقطه صادر شده است که در بخش سواری بیش از 98 تا 99 درصد دارای بیمه شخص ثالث هستند، اما از 12 میلیون فقره موتورسیکلت فقط 13 درصد بیمه شخص ثالث دارند.

معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل احتمالی عدم استقبال از بیمه شخص ثالث به وسیله دارندگان موتورسیکلت ها، جریمه دیرکرد است، گفت: از سال 95 که قانون تازه بیمه به تصویب مجلس رسید تا به امروز به پیشنهاد بیمه مرکزی و موافقت صندوق خسارت های بدنی بار ها جرایم دیرکرد دارندگان وسایل نقلیه اعمال شده است.

وی توضیح داد: از 17 مهر ماه تا 6 آبان ماه و به مناسبت ماه ربیع الاول دارندگان همه وسایل نقلیه از موتورسیکلت تا خودرو های سواری مشمول بخگرددگی جریمه دیرکرد می شوند و همه شرکت های بیمه موظف به حذف جرایم آن ها در مهلت زمانی اعلام شده هستند.

امینی تاکید نمود: بخگرددگی جریمه دیرکرد مشمول کسانی می گردد که درخواست بیمه نامه یک ساله نمایند.

معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها حداکثر 800 هزار تومان و با تخفیف 500 هزار تومان است و این نرخ با توجه به دیه 480 میلیون تومانی در ماه غیرحرام و دیه 640 میلیارد تومان در ماه حرام مبلغ زیادی نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8529

به "بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا 6 آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا 6 آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید