برای اولین بار یک نسخه کامل از iOS پیش از انتشار افشا شده است

به گزارش مجله بای بلاگ، محققان امنیتی، هکرها و بلاگرها دستکم از بهمن ماه گذشته به نسخه اولیه iOS 14 دسترسی داشته و ویژگی های مختلف آنرا افشا نموده اند. طی ماه های گذشته شاهد افشای بعضی ویژگی های iOS 14 بودیم و احتمالا منبع تمامی آنها همین نسخه اولیه از سیستم عامل اپل بوده است.

برای اولین بار یک نسخه کامل از iOS پیش از انتشار افشا شده است

سایت Motherboard به نقل از منابع مطلع مدعی شده که فردی در چین پس از خرید یک نسخه توسعه دهندگان آیفون 11 به قیمت هزاران دلار، سیستم عامل را استخراج نموده و آنرا دستکم از بهمن ماه سال گذشته در اختیار محققان و هکرها قرار داده است.

افشای بعضی ویژگی های جزئی از به روزرسانی های نرم افزاری اپل چند ماه پیش از انتشار مساله تازه ای نیست اما تا کنون سابقه نداشته یک بیلد کامل iOS قبل از نهایی شدن از سوی کمپانی در وب دست به دست گردد. در واقع اپل همواره به اجرای معیارهای امنیتی برای جلوگیری از درز اطلاعات معروف بوده و آنطور که سایت Vice می گوید این اولین بار است که نسخه ای کامل از سیستم عامل موبایل کوپرتینویی ها با این فاصله از ارائه رسمی افشا می گردد.

بر اساس آنالیز هایی که تا کنون روی iOS 14 اجرا شده این نسخه شامل یک اپ سلامتی، PencilKit API برای پشتیانی از قلم دیجیتال، به روز رسانی iMessage، نمای تازه ای از صفحه هوم، قابلیت آزمایش اپ های دیگر به وسیله اسکن کد QR و ویژگی های دیگری می گردد. هرچند حتی اگر این اطلاعات مبتنی بر نسخه مذکور هم باشند، با توجه به بازه زمانی بین لو رفتن آن و تاریخ انتشار رسمی ممکن است اپل بعضی از آنها را کنار بگذارد.

در سال های گذشته اپل نسخه بتای توسعه دهندگان iOS را در خرداد ماه و طی کنفرانس WWDC منتشر نموده و امسال هم همین فرایند را در پیش خواهد گرفت. این کمپانی در بیانیه ای اعلام نموده که WWDC20 در سی و یکمین سالگرد خود فرصتی برای توسعه دهندگان سراسر جهان است تا پیش از سایرین به قابلیت های جدید iOS, iPadOS, macOS, tvOS و watchOS دسترسی پیدا نمایند. نسخه نهایی iOS 14 احتمالا پاییز امسال در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2302

به "برای اولین بار یک نسخه کامل از iOS پیش از انتشار افشا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار یک نسخه کامل از iOS پیش از انتشار افشا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید