بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، چند ماهی است که کل دنیا با بیماری خطرناک کرونا درگیر هستند و به خاطر عدم شیوع این بیماری تقریبا تمام کشورهای دنیا که ایران هم از این قاعده مستثنی نیست، تصمیم به قرنطینه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی گرفتند به طوری که عید نوروز سال جاری بیشتر مردم ایران به سفرهای نوروزی نرفتند و به طور کلی سفرهای داخلی در این چند ماه اخیر در سراسر ایران بسیار کاهش داشته است.

بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟

خدا را شکر این روزها به علت رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع این بیماری کمتر شده و دولت ایران تصمیم به کاهش محدودیت ها گرفته است. حال بسیار از مردم به این فکر افتاده اند که بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟

بازگشایی مراکز بعد از کرونا

کارشناسان بر این عقیده هستند که باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تمامی صنوف با حفظ قوانین و مقررات، رعایت پروتکل های بهداشتی تعریف شده، حفاظت فردی، عمومی و فاصله گذاری اجتماعی فعال شوند و همچنین بسترسازی مناسب برای گردشگری صورت گیرد.

هتلداران با رعایت قوانین ابلاغ شده، می توانند با مراجعه به معاونت گردشگری، جامعه هتلداران و امضا تعهدنامه های مربوط، اقدام به پذیرش میهمانان و گردشگران نمایند. همچنین تمامی رستوران ها، کافی شاپ ها و سفره خانه ها، مراکز تفریحی و دریایی، بازارها، سینماها و … در بیشتر استان های ایران با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده اند.

سفر ارزان بعد از کرونا

در زمان کرونا سفر با هواپیما ها نیز مانند سایر وسایل نقلیه متوقف شد و بیشتر آژانس های مسافرتی که برگزار نماینده تورهای گردشگری هستند کار خود را متوقف کردند. در دوران کرونا آژانس مسافرتی و برگزارنماینده تور azarbal.ir همیشه همراه مشتریان و مسافران گرامی بوده است. این آژانس همیشه در حال اطلاع رسانی راجع به تاریخ آغاز تورها و اخبار به روز گردشگری در ایران بوده است.

اکنون بعد از بازگشایی سفرهای داخلی در ایران به علت تعداد کم مسافران، بهترین فرصت تجربه بهترین تورهای مسافرتی آذربال در بهترین هتل ها با قیمتی کاملا مناسب تجربه است. حال با این شرایط مناسب باید تصمیم بگیریم که بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟

سفر به قشم بعد از کرونا

جزیره قشم مقصدی بسیار مناسب برای افرادی است که می خواهند بعد از کرونا در محیطی خلوت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سفری داشته باشند که بتوانند با آرامش، تفریح نمایند و روحیه خود را تقویت نمایند. دولت بازگشایی هتل ها و کلوپ های دریایی و بازگشایی بازارهای قشم را به صورت یکسره از 10 صبح تا 23 شب از تاریخ اول خرداد اعلام کردند. همچنین رستوران ها و مراکز تفریحی با کاهش ظرفیت پذیرش سالن ها، مراجعه به معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و ارائه تعهدنامه های رعایت مسائل بهداشتی، مجاز به پذیرش میهمان هستند.

جزیره قشم

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس با انداره ای تقریبا سه برابر جزیره کیش است. در تور قشم گردشگران غالبا از مناطق قشم، درگهان، سوزا و لافت دیدن می نمایند. در این جزیره سیتی سنترها، قلعه پرتغالی ها و پارک زیتون و مراکز تفریحی و مراکز خرید لوکس قرار دارند.

روش های سفر به قشم

اگر بعد از کرونا قصد سفر به جزیره زیبای قشم را دارید، می توانید هم به وسیله تور قشم با هواپیما، قطار یا اتوبوس، سفر با ماشین شخصی خود را به این مکان برسانید. انتخاب وسیله مناسب سفر شما بستگی به قصد شما از سفر دارد:

  • تور قشم با قطار برای افرادی مناسب است که برای خرید به قشم سفر می نمایند. سفر با قطار می تواند انتخاب خوبی باشد زیرا با توجه به این که بار در کوپه خودتان قرار می گیرد با دریافت یک کوپه هم می توانید بار بیشتر حمل کنید و هم سفر مفرح و راحتی داشته باشید.
  • سفر با خودرو شخصی خسته نماینده بوده و با قیمت بنزین و محدودیت فضا می تواند به صرفه نباشد.
  • سفر با اتوبوس دارای محدودیت حمل بار می باشد. اگر جای بار بیشتر در اتوبوس باشد شامل هزینه می گردد. ولی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید در سفر از شهرهای مختلف دیدن کنید و از راستا راه لذت می برید و همچنین از مزایای تور بهره ببرید، انواع تور قشم زمینی مناسب شماست.
  • اگر برای تفریح و استراحت به قشم سفر می کنید، پیشنهاد اول ما به شما تور قشم هوایی است، زیرا مدت زمان آن کوتاه است و از نظر قیمتی به صرفه است. سفر هوایی با توجه به هزینه و محدودیت بار نمی تواند گزینه مناسبی برای خرید به مقدار زیاد باشد. مدت پرواز از تهران به جزیره قشم حدود 2 ساعت است.

نرخ بلیط سفر به قشم

نرخ بلیط پرواز تور قشم بسته به فصل و تعداد مسافران متفاوت است. برخی اوقات به علت اختلاف کم نرخ در برخی تاریخ ها و یا انتخاب هوشمندانه تاریخ رفت و برگشت، تور هوایی قشم را می تواند به صرفه دانست. برای این منظور سعی کنید تاریخ رفت خود را آدینه یا اول هفته انتخاب کنید، ساعات پروازی نقش به سزایی در قیمت دارند، بنابراین ساعات کم هوادار ارزان تر هستند، در برخی موارد انتخاب مدت اقامت نیز می تواند در هزینه کل تور قشم به صرفه تر باشد.

اقامت در قشم

برای اقامت در قشم می توانید هتل، سوئیت و اقامتگاه بومگردی را انتخاب کنید.

هتل

اگر می خواهید سفری با کیفیت را تجربه کنید ما با توجه به آب و هوای قشم به شما هتل را پیشنهاد می دهیم. جزیره قشم هتل 5 ستاره ندارد ولی تعدادی هتل 5 ستاره در دست ساخت است که با آخرین متدهای روز طراحی شده اند. می توان هتل های قشم را در دسته های ارزان، مالی و لوکس دسته بندی کرد.

سوئیت

سوئیت های قشم از لحاظ قیمتی مناسب تر از هتل ها هستند. ولی رزرو سوئیت به طور شخصی قبل از رسیدن به قشم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد. قبل از مطمئن شدن از تمیزی و مناسب بودن محل سوئیت پیشنهاد می گردد اقدام به رزرو نفرمایید. در صورت همراهی ما در تور قشم ارزان با خیالی راحت سوئیت خود را انتخاب کنید زیرا تمام نظارت ها توسط کارشناسان ما بر روی اقامتگاه و امکانات شما اجرا شده است.

اقامتگاه های بوم گردی

اقامتگاه های بوم گردی قشم، خانه های روستایی هستند که برای پذیرایی از گردشگران و مسافران آماده و تجهیز شده اند. این اقامتگاه ها دارای مجوز منطقه آزاد قشم هستند. اقامت در این خانه ها برای آشنایی بیشتر با آداب و فرهنگ مردمان قشم مناسب است ولی نمی توانند به راحتی هتل و سوئیت باشند.

زمان مناسب خرید تور قشم

برای خرید تور قشم می توانید از آبان تا اردیبهشت اقدام کنید، در این مدت آب و هوای قشم معتدل و مطلوب است. از آخر اردیبهشت تا آبان به دلیل گرمای زیاد، تور قشم پیشنهاد نمی گردد. گفتنی است نرخ تورهای قشم از اواخر بهار تا اواسط تابستان به حداقل می رسد. اگر در این فصل قصد سفر دارید در نظر داشته باشید که به علت گرمای شدید هوا امکان بازدید از اماکن تفریحی در طول روز سخت است ولی برای خرید می تواند زمان مناسبی باشد.

تفریحات آبی در قشم

برای شنا بهترین زمان اواخر بهار تا اوایل پاییز است. پارک زیتون ساحل مناسبی برای شنا دارد. مجموعه تفریحی ساحل طلایی که به نام هتل ساحل طلایی هم شناخته می گردد، یکی از بهترین مراکز غواصی و ورزش های آبی است.

  • رستوران ها و فست فود های قشم
  • رستوران الوند، جزو رستوران های گران قیمت قشم بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است و جنب هتل دیپلمات قرار گرفته است.
  • رستوران بومی خاله در ضلع جنوبی قلعه پرتغالی ها واقع شده است.
  • رستوران نعیم که به غذاهای خوشمزه دریایی معروف است در میدان امام قلی قرار گرفته است.
  • فست فود شاورما که در نزدیکی سیتی سنتر واقع شده است دارای شاورما عربی با قیمت های مناسب می باشد.
  • غذا خوری های سنتی قشم را نباید فراموش کنید، می توانید غذاهای سالم و لذیذی را در این غذا خوری ها با قیمت مناسب نوش جان کنید.

خرید در قشم

بازار قدیم درگهان مرکز عمده فروشی لباس است، حتما دوست داران خرید از درگهان بهشت ملاقات کنید. مراکز خرید درگهان نزدیک به هم ساخته شده اند و احتیاجی به دریافت تاکسی نیست. برای خرید لباس های زنانه با قیمت مناسب می توانید به به طبقه بالای مرکز خرید دو دلفین در درگهان مراجعه کنید که لباس زنانه به صورت عمده عرضه می گردد. ساعت کاری بازار قدیم درگهان از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است، ولی در نوروز ساعت کاری تا حدود 12 شب ادامه دارد، توجه داشته باشید که در ایام نوروز بیشتر عمده فروشی ها به تک فروشی تغییر کاربری می دهند.

در قشم می توانید به بازار قدیم قشم مراجعه کنید که تقریبا هر چیزی در این بازار پیدا می گردد، بازار ستاره هم شرایط مشابهی دارد. سیتی سنتر 1 و 2 قشم، از مراکز خرید معروف و گران قشم است و حدود 5 دقیقه تا پارک زیتون فاصله دارد. لوازم خانگی، لوازم آرایشی، پوشاک، کیف، کفش، ساعت، بدلیجات و سیسمونی کالاهایی هستند که در این مراکز خرید می توانید پیدا کنید. ضمناً این مجموعه دارای سه طبقه است که در طبقه سوم آن شهر بازی، فست فود های معروف و فود کورت قرار گرفته است. به طور کلی در فصول گرمتر به علت کم بودن مسافر تخفیف بهتری می توانید از فروشندگان بگیرید.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3106

به "بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید