تراشه اسنپدراگون 875 قیمت پرچمداران اندرویدی را افزایش خواهد داد

به گزارش مجله بای بلاگ، به نظر می رسد برای پرچمداران اندرویدی سال آینده باید انتظار افزایش قابل توجه قیمت آن ها را داشته باشیم. طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، کوالکام میخواهد تراشه پرچم دار اسنپدراگون 875 را با قیمت 250 دلاری در اختیار سازندگان گوشی های هوشمند قرار دهد. این تراشه از مودم 5G یکپارچه X60 بهره می برد که از امواج میلی متری و فرکانس های پایین تر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید.

تراشه اسنپدراگون 875 قیمت پرچمداران اندرویدی را افزایش خواهد داد

اگر این خبر صحت داشته باشد، پس کوالکام می خواهد جدیدترین تراشه پرچم دار خود را با قیمت حدود 100 دلار گران تر از اسنپ دراگون 865 روانه بازار کند.

بر اساس این گزارش، مدیران شیائومی درگیر موضوع قیمت گذاری پرچم داران مجهز به اسنپدراگون 875 هستند. از آنجایی که اکثریت پرچمداران اندرویدی از تراشه های کوالکام بهره می برند، افزایش قیمت تراشه تاثیر زیادی بر آن ها می گذارد.

گفته می گردد این تراشه از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می برد و بار دیگر توسط شرکت تایوانی TSMC فراوری خواهد شد. به لطف این فناوری ساخت، در هر میلی متر مربع این تراشه می توان 171.3 میلیون ترانزیستور تعبیه کرد. این رقم برای اسنپدراگون 865 که مبتنی بر فناوری 7 نانومتری است، 96.5 میلیون ترانزیستور در هر میلی متر مربع محسوب می گردد.

باید خاطرنشان کنیم هرچقدر تعداد ترانزیستورهای یک تراشه بیشتر باشد، قدرت و بازده انرژی آن هم بهتر خواهد بود. ظاهرا شیائومی برای پایین نگه داشتن قیمت گوشی های پرچم دار 2021 خود میخواهد از لنزهای دوربین ارزان تری استفاده کند. همچنین یک راه دیگر، خریداری تراشه های شرکت های دیگر مانند تراشه Dimensity 1000 ساخت مدیاتک است که از فناوری 5G هم پشتیبانی می نماید.

روی هم رفته کوالکام علاقه ای به ارائه تخفیف برای محصولات خود ندارد. به همین خاطر شرکت های مختلف به این راحتی ها نمی توانند تراشه اسنپدراگون 875 را با قیمت مناسب تر از این شرکت خریداری نمایند.

باید خاطرنشان کنیم اگرچه فراوری انبوه این تراشه شروع شده، ولی کوالکام در انتهای امسال میلادی از آن رونمایی خواهد نمود. اگر قیمت این تراشه واقعا همینقدر باشد، احتمالا بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیا به جای خرید پرچم داران گران تر به بهره گیری از گوشی های میان رده روی می آورند که روزبه روز این گوشی ها جذاب تر از گذشته می شوند.

منبع: Phone Arena

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2888

به "تراشه اسنپدراگون 875 قیمت پرچمداران اندرویدی را افزایش خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه اسنپدراگون 875 قیمت پرچمداران اندرویدی را افزایش خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید