جا مانده از دهه 60؛ ترس دانش آموزان جمی از فرسودگی مدرسه

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/بوشهر به تازگی خبری مبنی بر فرسودگی مدرسه شهید نیک بین در روستای حسین آباد شهرستان جم و گذشت نزدیک به حدود 40 سال از قدمت این مدرسه و برپایی کلاس درس آن روی موکتی کوچک در حیاط مدرسه، سبب شد خبرنگار خبرنگاران موضوع را از رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان جویا گردد.

جا مانده از دهه 60؛ ترس دانش آموزان جمی از فرسودگی مدرسه

مدرسه کمبود یک کلاس دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدرسه شهید نیک بین حسین آباد در دهه 60 ساخته شده است ولی این مدرسه از لحاظ ساختمانی هنوز استحکام دارد، عکسی از طرف بعضی اولیا گرفته شده که دانش آموزان زیر درخت حیاط مدرسه درس می خوانند، درست است که ما در این مدرسه کمبود یک کلاس داریم و این چند نفر بیشتر به علت رعایت دستورالعمل های بهداشتی است معلمشان آنها را به حیاط مدرسه برده و آنجا تدریس می نماید.

عبدالحسین اعتماد اضافه نمود: روز دوشنبه(19 مهر1400) با فرماندار و بخشدار حوزه مرکزی و اداره اوقاف شهرستان به این مدرسه رفته و از آن بازدید کردیم، قرار شد یک کانکس تهیه و به عنوان دفتر مدرسه مورد استفاده قرار گیرد و دفتر مدرسه هم تبدیل به کلاس درس گردد.

اعتبار ساخت مدرسه نو آماده است

این مقام مسئول اضافه نمود: در کنار این مدرسه، زمینی مربوط به اوقاف است، مکاتباتی اجرا شده و قصد داریم آن زمین را گرفته و آنجا مدرسه نو بسازیم و مدرسه فعلی، حیاط مدرسه نو گردد. اعتباری هم به مبلغ 3میلیارد برای ساخت مدرسه معین شده و اگر بخشی از کار آن هم باقی ماند بخش نوسازی کامل می نماید.

رئیس اداره آموزش و پرورش جم توضیح داد: در حال حاضر شرایط تخریب مدرسه وجود ندارد چون اگر این کار را انجام دهیم این مدرسه با 101 دانش آموز در حال حاضر بی مکان شده و دچار مشکلاتی می شوند.

ساختمان مدرسه جای نگرانی ندارد

اعتماد اضافه نمود: درست است که ظاهر مدرسه بسیار قدیمی به نظر می رسد ولی اکنون قابل استفاده است و جای نگرانی نیست، البته ما از تابستان گذشته به فکر مدرسه بوده و ساخت مدرسه در دستور کارمان قرار گرفته است، حدود 3ماه پیش با بخشدار مرکزی جلسه گرفته و اعتبار آن را گرفته شده است و هر زمان بخواهیم آغاز به کارکنیم اعتبار آن آماده است فقط در حال حاضر تحویل زمین از اوقاف مانده است.

وی اعلام کرد: ساختمان مدرسه از لحاظ استحکام بحرانی نیست و اتفاقی نخواهد افتاد، طبیعی است مدرسه ای که 30 سال پیش گچ کاری شده، گچ آن به علت کهنگی یا رطوبت ریزش کند ولی اینکه ساختمان آن فرو بریزد غیرممکن است.

وی در ادامه اضافه نمود: شرایط سرویس بهداشتی مدرسه هم مطلوب نیست که در جلسه روز دوشنبه(19 مهر1400)، فرمانداری و بخشداری قول دادند این موضوع را به وسیله دهیاری پیگیر شوند، ما هم مکاتبه ای دوماه پیش در این رابطه با اداره کل نوسازی مدارس انجام داده ایم که آنها هم اقدام نمایند، حالا هر کدام زودتر اقدام نمایند بهتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8533

به "جا مانده از دهه 60؛ ترس دانش آموزان جمی از فرسودگی مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جا مانده از دهه 60؛ ترس دانش آموزان جمی از فرسودگی مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید