در سفرهای طولانی با اتوبوس چه کنیم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، از آنجا که اتوبوس یک وسیله حمل و نقل ارزان است، مردم بیشتری در جامعه استفاده از آن را به قطار و هواپیما ترجیح می دهند. هر چند اتوبوس های قدیمی چندان راحت نبودند و امکانات زیادی در اختیار مسافران قرار نمی دادند اما با ورود اتوبوس های پیشرفته و رعایت چند نکته، سفر با اتوبوس به ویژه در مسیرهای طولانی می تواند از خاطرات خوش سفر باشد. در این مقاله از چند نکته ساده اما مهم برای سفر با اتوبوس صحبت خواهیم کرد که رعایت آن ها تجربه شما از سفر با اتوبوس را تغییر خواهد داد.

در سفرهای طولانی با اتوبوس چه کنیم؟

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس اینجا کلیک کنید.

لوازم خواب

چه سفر شما در طول شب باشد چه در طول روز خوابیدن بخشی از سفر با اتوبوس است. اتوبوس های تازه صندلی های تاشو دارند که کیفیت خواب را در مقایسه با اتوبوس های قدیمی خیلی بالا برده اند. در سفر با اتوبوس مانند هواپیما و قطار پتو یا سرویس خواب به مسافران داده نمی گردد. بنابراین اگر می خواهید خواب راحتی داشته باشید حتما پتوی مسافرتی و بالشت بادی همراهتان باشد.

اتوبوس ها در طول شب برای استفاده از سرویس بهداشتی یا پیاده کردن مسافران مابین مسیر متوقف می شوند، اگر به نور حساس هستید و باعث می گردد بدخواب شوید چشم بند را از قلم نیاندازید.

تفریح

هر چند خوابیدن بخشی از سفر با اتوبوس است اما کارهای زیادی دیگری برای خوش گذراندن در طول مسیر می توان انجام داد که یکی از آن ها گوش دادن به موسیقی است. بنابراین ضروری است قبل از سفر فهرست خوبی از موسیقی مورد علاقه تان آماده کنید تا در طول راه از آن لذت ببرید.

اگر اهل فیلم تماشا هستید، حتما لپتاپ و تبلت تان همراهتان باشد، البته فیلم را در گوشی هم می توان دید اما تماشای فیلم به مدت طولانی در موبایل می تواند آزاردهنده باشد و باعث چشم درد و سرگیجه گردد.

کتاب خوان ها همواره یکی دو کتاب در کیف و گوشه چمدان شان دارند و یکی از برترین نوع تفریح در سفرهای طولانی هم همین کتاب خواندن است. البته الان می گردد به جای کتاب های کاغذی پی دی اف آن ها را در گوشی داشت که هم جایی نمی گیرند و هم نیازی به حمل ندارند.

  • پایانه های اتوبوسرانی
  • ترمینال مشهد
  • ترمینال تبریز
  • ترمینال بندرعباس
  • ترمینال کاراندیش شیراز
  • ترمینال صفه اصفهان

شما قرار است مسیری طولانی با اتوبوس داشته باشید و گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و اینترنت گردی شارژ گوشی و دیگر وسیله های الکترونیکی شما را در ساعات اولیه سفر با اتوبوس تمام می نمایند، پس حتما شارژر و پاور بانک به همراه داشته باشید. اتوبوس های تازه پریز برق دارند که می توانید گوشی و لپ تان را کنار صندلی تان شارژ کنید اما همه اتوبوس ها این امکان را ندارند. بنابراین بهتر است ریسک نکنید و پاوربانک را با خودتان بردارید.

هر چند خارج از محوطه هایی که به اینترنت Wi-Fi دسترسی دارند، همه از اینترنت همراه استفاده می کنیم اما بسیاری از اتوبوس ها مجهز به اینترنتWi-Fi هستند.

خوراکی

برای مسیرهای طولانی آجیل و دانه هایی مثل بادام و گردو که برای مدت طولانی بدن را سیر نگه می دارند، با خودتان بردارید. اتوبوس ها در مسیرهای طولانی وعده های غذایی را هم سرو می نمایند اما اگر فکر می کنید نمی توانید غذاهای حاضری را بخورید برای خودتان ساندویچ و لقمه و میوه بردارید. البته اتوبوس ها برای صرف غذا و استفاده از سرویس بهداشتی توقف دارند و می توانید در رستوران هم غذا سفارش بدهید هرچند همراه داشتن غذای خانگی مطمئن ترین راه است.

  • ترمینال کاوه اصفهان
  • ترمینال کرج
  • بلیط اتوبوس مشهد
  • بلیط اتوبوس VIP
  • خرید بلیط اتوبوس
  • رویال سفر
url6=https://www.alibaba.ir/royalsafar title6=رویال سفر]

احتمال اینکه در سفر طولانی با اتوبوس بدن کم آب گردد، زیاد است به همین علت توصیه می گردد که نوشیدن آب را از قلم نیاندازید. اتوبوس ها در یخچال های داخلی آب معدنی دارند و می توانید از مهماندار اتوبوس بخواهید به شما آب معدنی بدهند.

منبع: علی بابا
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 9026

به "در سفرهای طولانی با اتوبوس چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفرهای طولانی با اتوبوس چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید