دشت میشان کجاست ؟

به گزارش مجله بای بلاگ، هرچند که بعضی، بهار تا اواسط تابستان را بهترین زمان برای سفر به دشت میشان می دانند اما بیشتر خانواده ها در بهار، عکاسان در پاییز و همه کوهنوردان معمولاً زمستان را برای سفر به دشت میشان انتخاب می نمایند. از سویی زمستان های این دشت به شدت دیدنی است.

دشت میشان کجاست ؟

همدان تاریخ دور و طولانی ای دارد و جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیاد. اما علاوه بر جاذبه های تاریخی، طبیعت بی نظیری هم دارد که اگر از علاقمندان به ایران بکر هستید، دشت میشان در استان همدان را حتما در لیست سفرهای خود داشته باشید. یکی از دشت های رویایی و بهشتی ایران، در دامنه های کوه الوند که از جاذبه های گردشگری استان همدان حساب می گردد و صفحه گردشگری امروز شما را به دیدن دشتی از زیبایی ها دعوت می نماید. با خبرنگاران بمانید.

دشت میشان همدان

در انتهای یک جاده زیبا، دشتی سرسبز با نام دشت میشان قرار گرفته که در بهار و پاییز شکوه نقاشی خدای خالق را به نمایش می گذارد. تابستانش سبزِ سبز است و زمستانش سپیدِ سپید. اصلا جلوه ای خاص دارد. این دشت یک زیبایی چهار فصل است. زیبایی زمستانه آن مدیون برف و یخ، و بهار و تابستانش با چمنزار و گل های کوچک زرد پر شده است. منظره چشم نواز و دیدنی پاییزش را هم که دیگر برایتان نگویم. در جهت صعود به قله زیبای الوند است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی همدان.

دشت میشان کجاست ؟

دشت میشان 1 هکتار مساحت دارد. گفتیم که در جهت صعود به کوه الوند است و برای رسیدن به آن باید از جاده ای بگذرید که در انتهای آن آبشار گنجنامه و کتیبه تاریخی هخامنشی واقع شده است، آبشار و کتیبه ای که هر کدام زیبایی های خاص خودشان را دارند. جهت کوهنوردی به الوند هم از همین جا آغاز می گردد تا به دشت میشان برسید. علاوه بر کوهنوردی و کوهپیمایی در این منطقه دیدن زندگی عشایر هم در دامنه های شمالی الوند باید برایتان جالب باشد.

این دشت یکی از جاذبه هایی در همدان است که هر روزه طبیعت گردان و کوه پیمایان بی شماری به آن جا سر می زنند. جایی در طول دره زیبا و خرمِ عباس آباد که پر است از منظره باغ ها و درختان بلند که پاییزش بسیار شکوهمند است.

جهت دشت میشان

البته جهت رسیدن به دشت میشان فقط کوهپیمایی نیست و برای رسیدن به آن دو راه وجود دارد و یکی از آن ها کوهپیمایی است. دیگری استفاده از تله کابین است.

اگر از کوهنوردان هستید، هرچه به سمت قله الوند بالاتر بروید، منظره پشت سرتان زیباتر و چشم نواز تر می گردد. در این جهت دو پناهگاه کوهنوردی هم وجود دارد که مدت ها پیش ساخته شده اند و استراحت کردن در این ایستگاه ها، خالی از لطف نیست. به علاوه می توانید عکس های بی نظیری را هم برای خود ثبت کنید.

پناهگاه اول یک بالکن با نمای بسیار زیبای دره است که اگر در روزهای ابری روی آن بایستید، شاهد منظره خارق العاده اقیانوس ابر خواهید بود.

اگر انتخابتان هم تله کابین باشد، گنج نامه در ایستگاه دوم آن قرار گرفته و منظره ای فراموش نشدنی را از آن بالا خواهید دید. منظره ای شبیه به یک کارت پستال که شما برفراز آن در حال حرکت هستید.

جاذبه های گردشگری دشت میشان

خود دشت میشان همدان یک مقصد گردشگری است. عبور کردن از جهتی که برایتان گفتیم هم برای گردشگران و کوهنوردان جاذبه خاصی است. اما اگر دنبال یک مکان خاص به عنوان جاذبه گردشگری دشت میشان می گشت، جهت کاروان روی هخامنشیان، که پادشاهان و همراهانشان از آن عبور می کردند، باید برایتان جالب باشد.

از سویی این جهت شما را به کتیبه باستانی گنج نامه خواهد رساند. کتیبه ای متعلق به عصر داریوش و خشایار شاه، دو پادشاه بزرگ هخامنشی است.

در نزدیکی آبشاری به ارتفاع 12 متر قرار گرفته قدمتی چندین هزار ساله دارد.

پیشنهاد مطالعه: می توانید برای آشنایی بیشتر با گنجنامه مطلب دهکده گنجنامه همدان را مطالعه کنید.

از سویی گاهی آبشار گنجنامه هم مانند آبشار یخی هملون یخ می زند و اگر علاقمند به یخ نوردی باشید می توانید به آن هم صعود کنید.

دهکده کول میشان کجاست؟

بارها شده که به جای دشت میشان همدان عبارت دهکده کول میشان را شنیده باشید. کول روستایی از توابع بخش میانکوهِ شهرستان اردلاست. در استان چهارمحال و بختیاری واقع است، در 70کیلومتری جنوب غربی مرکز استان (شهرکرد) واقع شده و با دشت میشان همدان هم نسبتی ندارد.

فصل سفر

هرچند که بعضی، اوایل بهار تا اواسط تابستان و اواسط مهرماه تا اواخر آبان را بهترین زمان برای سفر به دشت میشان می دانند اما بیشتر خانواده ها در بهار، عکاسان در پاییز و همه کوهنوردان معمولا زمستان را برای سفر به این دشت انتخاب می نمایند. از سویی این دشت در زمستان به قدری دیدنی است که، تماشای دشت سپید پوش میشان در زمستان، یکی از فراموش نشدنی ترین تجربه سفرهای آن هاست.

آدرس دشت میشان همدان

از تهران به سمت همدان را طی چهار ساعت رانندگی کنید. آن جا از میدان امام به سمت میدان قائم حرکت کنید و پس از رسیدن به میدان قائم سمت راست بروید. کمی بالاتر یک دوراهی است که یکی به سمت عباس آباد و دیگری به سمت گنج نامه می رود.

جهت گنج نامه را که ادامه دهید به ابتدای جهت کوهپیمایی خواهید رسید. حالا یا می توانید تا دشت را به کوهنوردی بپردازید و جایزه تان دشت خواهد بود؛ و یا با تله کابین به دشت میشان می روید و از تصاویر لذت می برید. عکس های زیادی را از عشایر بین راه هم می توانید برای آلبوم خاطراتتان به همراه بیاورید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 679

به "دشت میشان کجاست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت میشان کجاست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید