رهبران جنبش ملی افغانستان خواهان ایجاد دولت فدرالی شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، شماری از رهبران جنبش ملی اسلامی افغانستان در ادامه تنش ها با دولت مرکزی خواهان ایجاد دولت فدرالی در ولایت های شمال و شمال شرق افغانستان شدند.

رهبران جنبش ملی افغانستان خواهان ایجاد دولت فدرالی شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در ادامه مخالفت های چند روزه مردم فاریاب در شمال افغانستان با انتصاب های اشرف غنی، شماری از معترضان و اعضای رهبری حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان از عبدالرشید دوستم خواستند تا دولت فدرالی ایجاد کند.

طلوع نیوز نوشت که اعضای رهبری حزب جنبش در واکنش به اقدام دولت برای ایجاد والی جدید در فاریاب خواهان ایجاد دولت فدرالی در ولایت های شمال و شمال شرق افغانستان شدند.

این درحالی است که براساس گزارش ها پیشنهاد مارشال دوستم برای انتصاب ژنرال مراد علی مراد معاون سابق رئیس ستاد ارتش به عنوان اقتصادی فاریاب با مخالفت دولت روبرو شده است.

گزارش می افزاید که طرفداران حزب جنبش قرار است امروز (شنبه 1 خرداد) اعتراضات خود را در شش ولایت دیگر شمال نیز شروع نمایند.

لازم به ذکر است که مارشال دوستم از حامیان خود خواسته تا از مواضع خود عقب نشینی ننمایند و به مبارزه با دولت ادامه دهند. دوستم همچنین تاکید نموده که والی جدید باید دستگیر یا کشته گردد.

.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7351

به "رهبران جنبش ملی افغانستان خواهان ایجاد دولت فدرالی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران جنبش ملی افغانستان خواهان ایجاد دولت فدرالی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید