زنوزی - صداوسیما؛ 20 دقیقه ناز!

به گزارش مجله بای بلاگ، داستان های پیچیده دو تیم تبریزی با صداوسیما همچنان ادامه دارد؛ دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی که مالکیت آن ها در نهایت به محمدرضا زنوزی می رسد، دل خوشی از تلویزیون ندارند و این موضوع را بار ها با صدور بیانیه های مختلف اعلام کرده اند. حالا ماشین سازی، تیمی که پیش تر عنوان کرده بود از زنوزی حمایت می کند، روز گذشته دست به اقدام خبرسازی زد و مانع از ورود دوربین های صداوسیما برای پخش زنده بازی اش با نفت مسجدسلیمان در چارچوب رقابت های هفته هشتم لیگ برتر شد؛ البته این ممانعت دوام چندانی نیاورد و سرانجام این دیدار، از نیمه دوم به صورت زنده پخش شد.

زنوزی - صداوسیما؛ 20 دقیقه ناز!

ماجرا چه بود؟

برای رسیدن به ریشه این اختلاف نظر تازه باید به برنامه دوشنبه شب شبکه سه رجوع کرد؛ جایی که علیرضا منصوریان، سرمربی سابق باشگاه تراکتور، به برنامه دعوت شده بود تا درباره اخراج سریعش از باشگاه تراکتور آن هم بعد از پنج هفته توضیح دهد. منصوریان، اما در صحبت هایی عجیب، به مالک باشگاه تراکتور، زنوزی، تاخت و گفت اگر او رئیس فدراسیون فوتبال شود، پرسپولیس و استقلال را سلاخی می کند! او همچنین از این گفت که تهدید شده به این برنامه زنده نرود. او البته حرف های دیگری هم به زبان آورد که با پاسخ جنجالی مسئولان باشگاه تراکتور روبه رو شد و به منصوریان اتهامات ریزودرشت زیادی وارد کردند.

بحث اصلی، اما آنجا بود که باشگاه تراکتور با صدور بیانیه ای به رفتار شبکه سه اعتراض کرد؛ آن ها در بیانیه شان به این مورد اشاره کردند که بار ها در طول برنامه ای که علیرضا منصوریان میهمانش بود، پیام دادند و خواستند پاسخ اتهامات منصوریان را در همان برنامه بدهند، ولی عوامل شبکه سه و البته برنامه فوتبال برتر، به آن ها وقت نداده اند. فردای همان روز، باشگاه تراکتور به صورت علنی تهدید کرد که پس از اقدام شبکه سه، آن ها از راه دادن دوربین به ورزشگاه و پخش دیدار های خانگی تراکتور جلوگیری می کنند.

کمی بعد از آن بیانیه، باشگاه ماشین سازی هم در بیانیه ای خبر داد که حامی زنوزی است و آن ها هم به تأسی از باشگاه تراکتور مانع از ورود دوربین های صداوسیما به ورزشگاه می شوند. از آنجا که در هفته هشتم، تراکتور باید بیرون از خانه به میدان می رفت و با نفت در آبادان بازی می کرد، همه نگاه ها متوجه ورزشگاه بنیان دیزل تبریز بود؛ جایی که قرار شده بود ماشین سازی پذیرای نفت مسجدسلیمان باشد. بازی در حالی شروع شد که خبری از پخش زنده آن در شبکه های استانی تبریز و خوزستان نبود؛ دلیل؟ مسئولان باشگاه تبریزی از ورود دوربین های صداوسیما برای پخش بازی ممانعت کردند! آن ها اعتقاد داشتند تلویزیون به آن ها نگاه تبعیض آمیزی دارد و ازاین رو مانع از ورود دوربین ها شدند.

از بوسه عباس زاده تا قهرمانی در جام حذفی

این برای اولین بار نبود که باشگاه تراکتور از دست صداوسیما، به ویژه شبکه سه، شاکی می شود و بحث تبعیض را به میان می آورد؛ آن ها پیش از این چند بار به بهانه مختلف به مسئولان صداوسیما تاخته اند و حتی به جای واژه صداوسیمای ملی از واژه صداوسیمای میلی استفاده کرده اند.

به غیر از جنجال تازه، همین چند وقت پیش، باشگاه تراکتور به شدت از مسئولان برنامه فوتبال برتر شبکه سه شاکی شدند. در آن برنامه، مجری، بوسه زدن عباس زاده، مهاجم جدید تراکتوری ها، بر لوگوی باشگاه را مورد نقد قرار داد و طولی نکشید که باشگاه تراکتور بیانیه تندوتیزی صادر کرد. در بخشی از آن بیانیه که خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نوشته شده بود، این طور آمده بود: جهت پیگیری مطالبه بر حق هواداران تیم تراکتور، مدیریت باشگاه وظیفه ذاتی و قانونی خود می داند مراتب اعتراض را به جناب عالی به عنوان مقام ارشد سازمان مذکور رسانده و انتظار دارد دستور مؤکد داده شود تا ضمن برخورد با عوامل توهین و افترا به تیم پرطرفدار و مردمی تراکتور، اجازه چنین اظهارنظر هایی به عوامل و گردانندگان آن به ویژه مجری جوان و جویای نام آن داده نشود.

شهریور همین امسال و بعد از قهرمانی تراکتور در جام حذفی، مسئولان باشگاه دوباره بیانیه ای خطاب به صداوسیما نوشته و از اینکه در این رسانه به قهرمانی آن ها چندان توجه نشده، گلایه کرده بودند؛ آن ها در آن بیانیه تند چنین آوردند: باشگاه تراکتور پس از کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی پس از سال ها قهرمان ایران شد و انگار به مذاق مجریان سیمای ملی با علائق سرخابی خوش نیامده است. متأسفانه سالیان سال است به دلیل عدم نظارت صحیح در صداوسیما برنامه سازان و مجریان برنامه های تلویزیونی در حوزه ورزش علائق رنگی خود را به شکل واضح و تعیین در برنامه هایی که با بودجه تمام مردم ایران ساخته می شود، نمی توانند کتمان کنند و این بار هم تیم مردمی تراکتور را با تیم ملی کشوری که هیچ ایرانی خاطره ای خوشی از آن ها ندارد، مقایسه کرده اند. اینکه به جای احترام به قهرمانی یک تیم شهرستانی علائق خود را در تلویزیون نتوانیم کنترل کنیم و به هر قیمتی سعی در کم رنگ کردن ارزش آن داشته باشیم، مستقیما توهین به شعور مخاطب است. ریاست محترم سازمان صداوسیما باید بداند بی دلیل نیست روز به روز از تعداد مخاطبین برنامه های ورزشی این سازمان کاسته شده و مردم نام سیمای میلی را به جای ملی فریاد می زنند.

اما تهدید به راه ندادن دوربین های صداوسیما به ورزشگاه هم مورد تازه ای از سوی تراکتور و تبریزی ها نیست؛ اسفند سال گذشته عباس الیاسی، رئیس وقت هیئت مدیره باشگاه تراکتور، در نامه ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما در اعتراض به مهندسی شدن لیگ برتر (!) گفت که دوربین ها را به ورزشگاه راه نمی دهد! آن اتفاق البته رخ نداد تا مسئولان صداوسیما نگرانی چندانی بابت تهدید تیم ها و مسئولان تبریزی نداشته باشند.

20 دقیقه نازکردن!

در اتفاق تازه که همین عصر روز گذشته رخ داد، اگرچه این بار مسئولان باشگاه ماشین سازی پشت محمدرضا زنوزی درآمدند و بالاخره یکی از ده ها تهدیدهایشان علیه صداوسیما را علنی کردند، ولی این موضوع کلا 20 دقیقه طول کشید! ماجرا از آن قرار بود که ابتدا از ورود دوربین های صداوسیما به بنیان دیزل ممانعت ایجاد شد، ولی بعد از گذشت 20 دقیقه، در های ورزشگاه به روی آن ها باز و بازی هم از نیمه دوم به صورت زنده و مستقیم پخش شد.

هرچند این اقدام، حالا تهدید تازه ای برای مسئولان دو تیم تراکتور و ماشین سازی به همراه آورده است؛ چراکه سهیل مهدی، سرپرست سازمان لیگ می گوید گزارش عدم پخش بازی ماشین سازی و نفت مسجدسلیمان به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد و مطمئنا به راحتی از این موضوع نمی گذریم. اینکه چه تصمیمی در ادامه جهت گرفته شود، هنوز تعیین نیست، ولی موضوع مهم تر این است که آیا تراکتور هم قرار است در بازی خانگی بعدی اش، رفتاری مشابه با تیم ماشین سازی داشته باشد؟ آن ها به جد می گویند حق باشگاهشان در صداوسیما پایمال شده و از طرفی زنوزی، مالک رسمی این باشگاه پرطرفدار تبریزی است و آن ها برنامه ای برای حمایت از مالک تیمشان دارند؛ اینکه این برنامه به راه ندادن دوربین ها به ورزشگاه منجر شود، تصمیمی است که در هفته های آینده تعیین می شود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5507

به "زنوزی - صداوسیما؛ 20 دقیقه ناز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنوزی - صداوسیما؛ 20 دقیقه ناز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید